Sivu 1/1

HJ:n etukulma ääntää. Mikä siellä

Lähetetty: Ti Maalis 30, 2010 11:29 am
Kirjoittaja Iisiraireri
... on vikana? Neliveto päällä vasemmalle jyrkästi kääntäessä oikea etukulma pitääs sellaista rahnuttavaa ääntä jaksottaisesti. Takavedolla napalukot auki ei äännä.

Lähetetty: Ti Maalis 30, 2010 12:12 pm
Kirjoittaja Cental73
vetonivel tuullut tiensä loppuun.

Lähetetty: Ti Maalis 30, 2010 12:36 pm
Kirjoittaja Iisiraireri
Niinhän tuo etuvetoautoilijan kokemuksella olisi. Onko paha homma
vaihtaa? Originaali vai tarvikenivel tilalle?

Onko kyseessä albumin kuvasarjan "HJ60 murroksen vaihto" mukainen proseduuri. Ja vielä sellainen nöösikysymys onko murros = vetonivel?

Lähetetty: Ti Maalis 30, 2010 2:52 pm
Kirjoittaja Cental73
tuollainen homma kuten 60 sarjasessa, Murros = nivel, samasta asiasta puhutaan.

Jos ihan satunnaisessa käytössä neliveto, eli auto ei ole mikään offroad kulkine, niin kyllä tarvikeosakin käy ihan hyvin.

Jos taas metsärymyytin, ehkä offroadtarvikkeen myymä vahvennettu kannattaa laittaa silloin, tosin sitten murrosmaljaa joutuu vähän värkkäämäään. Mutta kaikenhan saa rikki ajamalla.

Lähetetty: Ti Maalis 30, 2010 3:30 pm
Kirjoittaja Blis
Iisiraireri kirjoitti:Niinhän tuo etuvetoautoilijan kokemuksella olisi. Onko paha homma
vaihtaa? Originaali vai tarvikenivel tilalle?

Onko kyseessä albumin kuvasarjan "HJ60 murroksen vaihto" mukainen proseduuri. Ja vielä sellainen nöösikysymys onko murros = vetonivel?
juurikin tuo homma, kannattaa sitten vaan varautua lievän väkivallan käyttöön jos ei ole ihan vasta vaihdettu, nimittäin ne kartioprikat tarttuu pirun lujaan kiinni...

Muutenhan tuo on melko helppo homma...

Lähetetty: Ti Maalis 30, 2010 4:18 pm
Kirjoittaja Iisiraireri
Kiitos lisäinformaatiosta. Auto on jahtikäytössä eli akseleita myöten ei ajella. Tarviiko tuossa hommassa erikoisempia työkaluja esim. ulosvetäjiä. Perustyökalut on aika hyvällä mallilla. Erikoisempia hommataan sitä mukaa kun, tarvetta tulee.

Lähetetty: Ti Maalis 30, 2010 5:09 pm
Kirjoittaja JIIHAA
Ainakin tulee mieleen, että 54mm hylsy vois olla kova sana. Tosin saa ne pyöränlaakerin mutterit auki (2 kpl/puoli) varmaan jollain pihdilläkin. Muut on peruskamaa.

Lähetetty: Ti Maalis 30, 2010 7:25 pm
Kirjoittaja komk
Jos se vetää molemmilla etupyörillä niin suotta teet sille mitään. Kovaa ajua vaan ja korjaat sitten kun nivel antautuu.
Saattaa hyvinkin kestää vuositolkulla.

Lähetetty: Ti Maalis 30, 2010 8:56 pm
Kirjoittaja Iisiraireri
komk kirjoitti:Jos se vetää molemmilla etupyörillä niin suotta teet sille mitään. Kovaa ajua vaan ja korjaat sitten kun nivel antautuu.
Saattaa hyvinkin kestää vuositolkulla.
Tätäkin tuli mietittyä. Normiajossa ei äännä nelivedollakaan, eli voisi normiajossa mennä pitkästikin. Pääosa ajosta kuitenkin takapotkulla. Ja nelivetoajot on syksyisiä hitaita taipaleita nelivedolla. Olenko käsittänyt oikein; jos tuo hajoaa pahemmin, niin takavedolla pääsee kuiten omin voimin kotiin?

Lähetetty: Ti Maalis 30, 2010 9:09 pm
Kirjoittaja r2ree
Ainua vaan, että jos malja hajoaa pahasti, ohjaus jumiutuu.

Tosin, sen murrossalaatin (maustettuna hypoidivaseliinimajoneesilla) poistaa suhteellisen pienellä vaivalla.

Metsässä on vaihettu varmaan satoja vetoniveliä.

Kannattaa tutustua:

http://www.slck.net/gallery2.php?g2_itemId=9198

Lähetetty: Pe Huhti 02, 2010 12:40 pm
Kirjoittaja maaristeilijä
offroadtarvikkeelta saa cromo-niveliä hintaan 185e kpl ja sopii maljaan heittämällä,ne hoodeenivelet ei oikeen kestä hyvin kun toistaiseksi niitä on särjetty 5 kipaletta vuodessa.tosin ajotaidon puute on korvattu pokkereilla ja sitten sillä kuuluisalla kaasu auki menetelmällä :D

Lähetetty: Pe Touko 14, 2010 12:09 pm
Kirjoittaja Iisiraireri
Blis kirjoitti:juurikin tuo homma, kannattaa sitten vaan varautua lievän väkivallan käyttöön jos ei ole ihan vasta vaihdettu, nimittäin ne kartioprikat tarttuu pirun lujaan kiinni...
Kiinni tuntuvat olevan. Millä muut on noita houkutellut irti?

Lähetetty: Pe Touko 14, 2010 2:26 pm
Kirjoittaja Mikko
Kuparivasaralla olen napauttanut pultin päähän noin 45 asteen kulmassa. Mutterit irrotettuna luonnollisesti. Parilla terävällä napauksella on auennut. Kaveri vinkkasi konstin takavuosina, kun olin käyttänyt tuloksetta väkivaltaa kahden työpäivän verran... Messinkituurna ja tavallinen vasara ei oman kokemuksen mukaan toimi.

Lähetetty: Pe Touko 14, 2010 4:32 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Iisiraireri kirjoitti:
Blis kirjoitti:juurikin tuo homma, kannattaa sitten vaan varautua lievän väkivallan käyttöön jos ei ole ihan vasta vaihdettu, nimittäin ne kartioprikat tarttuu pirun lujaan kiinni...
Kiinni tuntuvat olevan. Millä muut on noita houkutellut irti?
Komauttele vasaralla siihen napaan"ei alumiiniin"pinnapultin kohalle niin hyvin irtoo.

Lähetetty: Pe Touko 14, 2010 8:05 pm
Kirjoittaja Iisiraireri
Käyttäjä kirjoitti: Komauttele vasaralla siihen napaan"ei alumiiniin"pinnapultin kohalle niin hyvin irtoo.
Kuparivasaran puuttuessa koitin tällä konstilla ja irtosi. Kiitos.