Sivu 1/1
BJ-75
Lähetetty: Su Elo 28, 2005 11:54 am
Kirjoittaja Uudisraivaaja
Hyvät neuvot olisi tarpeen.BJ-75:een vm88 etupään isot pallonivelet vuotaa melko hyvin.Kuka olisi erikoistunut huoltamaan tai korjaamaan?Minkälaisella ajatuksella itse tekemään.Neuvoja mistä peltiosia olisivat myös kullan arvoisia.

Lähetetty: Su Elo 28, 2005 12:58 pm
Kirjoittaja hector
Ei taida peltiosilla homma korjaantua. Siellä pallon sisällä pitäisi olla vaseliiniä voitelemassa vetoakselin murrosniveltä (toivottavasti meni oikein). Jos kuula on kovin märkä/ öljyinen niin sisempi stefa on todennäköisesti sökö ja päästää peräöljyt murrokseen ja sieltä ns. rättipelti pölytiivisteen ohi pihalle.
Eikun etupää "palasiksi". Kannataa tarkistaa että etuperässä on öljyä. jos ajaa nelivedolla.
BJ-75
Lähetetty: Su Elo 28, 2005 3:15 pm
Kirjoittaja Uudisraivaaja
Avaisitko/korjaisitko itse vaiko antaist jollekin korjattavaksi.Onko hyviä kokemuksia jostakin pajasta.Peltipalat johon edellisessä viittasin, olisi lähinnä etulokareita ja ovia .

Lähetetty: Su Elo 28, 2005 3:59 pm
Kirjoittaja IironSika
Itse! Tuosta seuraavasta linkistä löytyy tarvittava. Ja eiku purkamaan. Seuraavalla kerralla on jo paljon helpompaa.
http://www.birfield.com/~morgan/tech/axle/index.html
Re: BJ-75
Lähetetty: Su Elo 28, 2005 4:10 pm
Kirjoittaja Pauli
Uudisraivaaja kirjoitti:.Peltipalat johon edellisessä viittasin, olisi lähinnä etulokareita ja ovia .

http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/t ... C_ID=17993
Lähetetty: Ti Elo 30, 2005 1:47 pm
Kirjoittaja Vieras
Jos työkalut pysyy auttavasti kädessä ja on paikka ja aikaa niin ei muuta kuin itse tekemään. Vaihdoin juuri omaan LäJään kuskinpuolen stefan ja aikaa meni tunneissa laskien n. 3 joka tosin jakaantui kahdelle päivälle ajanpuutteen takia.
BJ75:ssa taitaa olla hieman isommat osat kuin omassa pelissä mutta siitä selviää isommilla avaimilla. Ainoa erikoisempi avain mitä tarvitset on 54mm mylsy, jolla saa avattua/kiristettyä laakerin mutterit mutta jotkut hoitaa senkin ruuvimeisselillä.
Stefan saa vaihdettua purkamatta koko "härpäkettä" mutta itse purin ja putsasin öljy/vaseliinimössön ja laitoin uudet aineet sisään.
Samalla tuli huomattua etuvetarin urat stefan kohdalla eli korjaus kestää aikansa ennenkuin käy taas vuotamaan. Kuulopuheiden mukaan tuohon vaivaan on parasta vaihtaa koko vetari.
Eli vastaus alkuperäiseen kysymykseen.... tekisin itse.
Lähetetty: Ti Elo 30, 2005 1:48 pm
Kirjoittaja neli.veto
meni tuokin tarina nyybinä kun työkoneella säheltää
Lähetetty: Ti Elo 30, 2005 1:53 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Missäs kaukana uudisraivaaja vaikuttaa...eihän tossa hommassa kauan nokka tuhisis...
BJ-75
Lähetetty: Ti Elo 30, 2005 7:04 pm
Kirjoittaja Uudisraivaaja
Tässähän sitä läntisellä uudellamaalla vaikutetaan.Osat soitin juuri tilaten ja kuulema jotkut osat tulisi jopa Korsoota pidemmältä.Kiitoksia kauhiasti teknisen tietojen nettiosotteesta.Sielltähän löytyi melkoisesti opiskeltavaa.Katsotaan nyt minkä näköisiä palikoita tuli tilattua.Kuulema jotkut messinkiholkit kuluessaan epäkeskoiksi,syövät vetarin sisäiset stefat?Ausesissa mydään vielä utta BJ-75:ta.Pahus vaan kun ei ole Euroopan ohjelmassa,ajatellen peltiosoa.

Lähetetty: Ti Elo 30, 2005 8:37 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Tässähän sitä läntisellä uudellamaalla
???????

Re: BJ-75
Lähetetty: Ti Elo 30, 2005 10:40 pm
Kirjoittaja hector
Uudisraivaaja kirjoitti:Tässähän sitä läntisellä uudellamaalla vaikutetaan
No niinhän minäkin. Kumpi on lähempänä Hanko vai Helsinki..

SLCK #68
Lähetetty: Ke Elo 31, 2005 5:59 am
Kirjoittaja bj75
Kuin myös

Tarkemmin vielä Kirkkonummi/Lapinkylä
Lähetetty: Ke Elo 31, 2005 7:36 am
Kirjoittaja hakoteilla
Anonymous kirjoitti:
BJ75:ssa taitaa olla hieman isommat osat kuin omassa pelissä mutta siitä selviää isommilla avaimilla. Ainoa erikoisempi avain mitä tarvitset on 54mm mylsy, jolla saa avattua/kiristettyä laakerin mutterit mutta jotkut hoitaa senkin ruuvimeisselillä.
54 mm hylsy ei ole mikään standardimitta, mutta 55 on ja toimii yhtä hyvin.
Itse ostin 55 mm hylsyn paikallisesta työkaluliikkeestä ja mielestäni kannattaa maksaa jopa parikymppiä siitä ilosta että saa kiristää pyöränlaakerin kunnon työkalulla YHTEEN kertaa, eikä aina avata uudestaan ja kiristellä...
ps. älä kiristä liian tiukalle, itse en momenttia mitannut, mutta ensin 30 cm varrella kevyellä otteella kireälle ja 1/4 kierrosta auki -> lukkolevy sisään ja toinen mutteri perään.
BJ-75
Lähetetty: To Syys 01, 2005 7:30 pm
Kirjoittaja Uudisraivaaja
Kotipaikka on Kirkkonummi.Paja olisi käytössä ja työkalutkin.Viime aikojen huono onni( puuttelliset tiedot/taidot) taas on opettanut,että meikäläisen omat korjaukset ovat tulleet hieman kalleiman puoleiseksi.Onneksi osia odotellessä pahin into laantuu.Keskusteluista voisi ymmärtää että lähialueella asuu enempi asiasta ymmärtäviä.Olisi ihan mukava haastella kahvikupin äärellä.

Lähetetty: To Syys 01, 2005 8:45 pm
Kirjoittaja bj75
Pitääpä törmäillä kaffeen merkeissä joku päivä
Siitä että tiedänkö sen enempää kuin sinäkään en mene sanomaan mitään, mutta on se ainakin mukavempaa hakata päätä seinään kun ei ole asialla yksin
Pistäppä vaikka yhteystiedot privana, niin järkätään tapaaminen.