Sivu 1/1

Minkä kokoinen pakoputki HJ61:een?

Lähetetty: La Maalis 13, 2010 9:30 pm
Kirjoittaja amutikai
Putki oli näköjään ruostunut puhki ja uusi pitäisi laittaa. Tuli mieleen että laittasko originaalia isomman? Oisko mitään hyötyä noin niinkun hengittävyyden kannalta? Kokemuksia? Mistä saa isompia putkia?

Lähetetty: La Maalis 13, 2010 11:07 pm
Kirjoittaja Gravehill
3" yhellä pöntöllä tai ilman. Tai ainakin vähintään siitä tynnyrin kokoisesta alkuperäispöntöstä kannattaa hankkiutua eroon jos pitäytyy muuten originaalis. On hyötyä.

Lähetetty: La Maalis 13, 2010 11:22 pm
Kirjoittaja amutikai
Kiitos tiedosta!
Auto on tieliikenteesä. Minkälaisen pöntön laittas että saa leiman konttorilla?
Saako jostain ko 3" putkia valmiiksi pokattuina?

Lähetetty: Su Maalis 14, 2010 12:00 am
Kirjoittaja Tourinki
Äänen kannalta ei tarvitse laittaa vaimentimia ollenkaan, ei se niin kova ole. Mulla tuli viime vuonna leima alkuperäisellä putkella mikä oli katkaistu vähän jälkeen vaihdelaatikon ja loppui auton alle. Mutta suosittelen vetämään sen putken pään niin ettei ääni jää kumisemaan alustaan.
Ja helpoimmalla pääset kun mallailet uuden putken motonetin putkenpätkistä suoraan auton alla, tulee varmasti käypänen eikä maksa paljoa.

Lähetetty: Su Maalis 14, 2010 1:08 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
Tourinki kirjoitti:Äänen kannalta ei tarvitse laittaa vaimentimia ollenkaan, ei se niin kova ole. Mulla tuli viime vuonna leima alkuperäisellä putkella mikä oli katkaistu vähän jälkeen vaihdelaatikon ja loppui auton alle. Mutta suosittelen vetämään sen putken pään niin ettei ääni jää kumisemaan alustaan.
Ja helpoimmalla pääset kun mallailet uuden putken motonetin putkenpätkistä suoraan auton alla, tulee varmasti käypänen eikä maksa paljoa.
Pitää siellä nyt vähintään yksi pönttö olla, kyllä se muuten tietyillä kierroksilla resonoi (katsastusmiehen) korvaan.

Ja Bilteemasta saa vielä huokeammalla putkea kuin Motonetistä, varsinkin jousto-osat kolmanneksen halvempia. Hyvin on kestäny Bilteman 3" pöntöt, ei yhtään ruostetta parin vuoden käytön jälkeen. Tosin vetelin saumoihin saman firman sinkkimaalia kilikali-pullosta.

Lähetetty: Su Maalis 14, 2010 7:46 pm
Kirjoittaja Tourinki
-MaTTi- kirjoitti:
Tourinki kirjoitti:Äänen kannalta ei tarvitse laittaa vaimentimia ollenkaan, ei se niin kova ole. Mulla tuli viime vuonna leima alkuperäisellä putkella mikä oli katkaistu vähän jälkeen vaihdelaatikon ja loppui auton alle. Mutta suosittelen vetämään sen putken pään niin ettei ääni jää kumisemaan alustaan.
Ja helpoimmalla pääset kun mallailet uuden putken motonetin putkenpätkistä suoraan auton alla, tulee varmasti käypänen eikä maksa paljoa.
Pitää siellä nyt vähintään yksi pönttö olla, kyllä se muuten tietyillä kierroksilla resonoi (katsastusmiehen) korvaan.
Itseasiassa ihmettelin että kun ei sanonu mitään siitä putkesta (vaikka teki pakokaasutestinkin), muusta kyllä tulikin sitten palautetta.

Lähetetty: Su Maalis 14, 2010 9:07 pm
Kirjoittaja Jamppa660
eipä ole täälläkään putkesta mainittu, vaikkei vaimentimia olekaan.

3" alusta loppuun, ilman vaimentimia..

Lähetetty: Su Maalis 14, 2010 11:29 pm
Kirjoittaja Antsa
No se ettei jossain mainita ei tee asiasta hyväksyttävää.

Turbo kyllä tekee sen toisen vaimentimen tarpeettomaksi,mutta taas kerran sillä että viedään joku pommi katsastukseen,sahataan omaa oksaa.

Eli ne perus jutut kuntoon niin jää sitten varaa säätää niiden isompien kanssa.

Ja jos menee desipelimittaukseen niin se on jo sitten huonompi juttu.

Lähetetty: Ma Maalis 15, 2010 5:15 pm
Kirjoittaja Hojomies
Mulla putki kasattu motonetin paloista eli 3 tuumasta tuubia.Sivusta pihalle. ei äänenvaimentimia pilaamassa vaparikutosen jyrinää. 8) Leimaukko antoi leiman vaikka ruuvaskin ikkunan kiinni kun pakokaasutestissä sotki poljinta lattiaan.... 8)

Lähetetty: To Maalis 18, 2010 1:55 pm
Kirjoittaja andycruiser
Sama täällä, motonetin 3" osista edestä taakse ja simons:n 3" läpihuokaava vaimennin välissä. 100 ja 200€:n väliin muistaakseni jäi hintakin.
Ei leimasetä ole moittinut.

Lähetetty: To Maalis 18, 2010 9:00 pm
Kirjoittaja pemaripoju
itte tein rosteriputken 3"
yksi 90asteen mutka turbolle ja siihen perään motonetin haitariputki(mikä näkyy ruostuvan nopeeta) ja omavalmiste läpivirtaava vaimennin auton alle sopii vaihdelaatikolta taakseasti suora putki. tarvikeet noin50€ ja muutama rosteripuikko.

Lähetetty: Ti Huhti 13, 2010 3:53 pm
Kirjoittaja MurMur
mulla hj61:sessä 2,1/2 tuuman savu hormi " ja pakosarjalta asti ja välissä joustin ja "dynomaxin suber turbo" lähdöt Side-Center
pääsee sopivasti kuormansäätö ventiilin ja iskarin ohi ei jää hakkaan :)
saapi motonetistakin ym jenkki osia myyvät firmat us-parts ainakin
toimii dieselissäkin oikeen hyvin saa myös 3 tuuman lähdöillä

http://www.dynomax.com/mufflers.php?muffler=superturbo

Lähetetty: Ti Kesä 29, 2010 10:49 pm
Kirjoittaja amutikai
On tuo Lontoon murre vähän heikkoa,... millä nimellä tuolta dynomaxista voisi kysyä sitä alkupätkää turbolta asti?

Lähetetty: Ke Kesä 30, 2010 3:03 pm
Kirjoittaja MurMur
notta sehän on lontooksi eli teksasin murteella

Dynomax Turbo Diesel Downpipes