Kuva Kuva

Minkä kokoinen pakoputki HJ61:een?

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

amutikai
Viestit: 90
Liittynyt: Su Touko 11, 2008 9:02 pm
Paikkakunta: Oulu

Minkä kokoinen pakoputki HJ61:een?

Viesti Kirjoittaja amutikai »

Putki oli näköjään ruostunut puhki ja uusi pitäisi laittaa. Tuli mieleen että laittasko originaalia isomman? Oisko mitään hyötyä noin niinkun hengittävyyden kannalta? Kokemuksia? Mistä saa isompia putkia?
3kpl HJ61:ä
Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

3" yhellä pöntöllä tai ilman. Tai ainakin vähintään siitä tynnyrin kokoisesta alkuperäispöntöstä kannattaa hankkiutua eroon jos pitäytyy muuten originaalis. On hyötyä.
1987 LJ70
amutikai
Viestit: 90
Liittynyt: Su Touko 11, 2008 9:02 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja amutikai »

Kiitos tiedosta!
Auto on tieliikenteesä. Minkälaisen pöntön laittas että saa leiman konttorilla?
Saako jostain ko 3" putkia valmiiksi pokattuina?
3kpl HJ61:ä
Avatar
Tourinki
Viestit: 56
Liittynyt: La Maalis 21, 2009 3:13 am
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Tourinki »

Äänen kannalta ei tarvitse laittaa vaimentimia ollenkaan, ei se niin kova ole. Mulla tuli viime vuonna leima alkuperäisellä putkella mikä oli katkaistu vähän jälkeen vaihdelaatikon ja loppui auton alle. Mutta suosittelen vetämään sen putken pään niin ettei ääni jää kumisemaan alustaan.
Ja helpoimmalla pääset kun mallailet uuden putken motonetin putkenpätkistä suoraan auton alla, tulee varmasti käypänen eikä maksa paljoa.
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Tourinki kirjoitti:Äänen kannalta ei tarvitse laittaa vaimentimia ollenkaan, ei se niin kova ole. Mulla tuli viime vuonna leima alkuperäisellä putkella mikä oli katkaistu vähän jälkeen vaihdelaatikon ja loppui auton alle. Mutta suosittelen vetämään sen putken pään niin ettei ääni jää kumisemaan alustaan.
Ja helpoimmalla pääset kun mallailet uuden putken motonetin putkenpätkistä suoraan auton alla, tulee varmasti käypänen eikä maksa paljoa.
Pitää siellä nyt vähintään yksi pönttö olla, kyllä se muuten tietyillä kierroksilla resonoi (katsastusmiehen) korvaan.

Ja Bilteemasta saa vielä huokeammalla putkea kuin Motonetistä, varsinkin jousto-osat kolmanneksen halvempia. Hyvin on kestäny Bilteman 3" pöntöt, ei yhtään ruostetta parin vuoden käytön jälkeen. Tosin vetelin saumoihin saman firman sinkkimaalia kilikali-pullosta.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Avatar
Tourinki
Viestit: 56
Liittynyt: La Maalis 21, 2009 3:13 am
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Tourinki »

-MaTTi- kirjoitti:
Tourinki kirjoitti:Äänen kannalta ei tarvitse laittaa vaimentimia ollenkaan, ei se niin kova ole. Mulla tuli viime vuonna leima alkuperäisellä putkella mikä oli katkaistu vähän jälkeen vaihdelaatikon ja loppui auton alle. Mutta suosittelen vetämään sen putken pään niin ettei ääni jää kumisemaan alustaan.
Ja helpoimmalla pääset kun mallailet uuden putken motonetin putkenpätkistä suoraan auton alla, tulee varmasti käypänen eikä maksa paljoa.
Pitää siellä nyt vähintään yksi pönttö olla, kyllä se muuten tietyillä kierroksilla resonoi (katsastusmiehen) korvaan.
Itseasiassa ihmettelin että kun ei sanonu mitään siitä putkesta (vaikka teki pakokaasutestinkin), muusta kyllä tulikin sitten palautetta.
Jamppa660
Viestit: 88
Liittynyt: Su Maalis 02, 2008 8:21 pm
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jamppa660 »

eipä ole täälläkään putkesta mainittu, vaikkei vaimentimia olekaan.

3" alusta loppuun, ilman vaimentimia..
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

No se ettei jossain mainita ei tee asiasta hyväksyttävää.

Turbo kyllä tekee sen toisen vaimentimen tarpeettomaksi,mutta taas kerran sillä että viedään joku pommi katsastukseen,sahataan omaa oksaa.

Eli ne perus jutut kuntoon niin jää sitten varaa säätää niiden isompien kanssa.

Ja jos menee desipelimittaukseen niin se on jo sitten huonompi juttu.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Hojomies
Viestit: 92
Liittynyt: Ma Maalis 24, 2008 9:26 pm

Viesti Kirjoittaja Hojomies »

Mulla putki kasattu motonetin paloista eli 3 tuumasta tuubia.Sivusta pihalle. ei äänenvaimentimia pilaamassa vaparikutosen jyrinää. 8) Leimaukko antoi leiman vaikka ruuvaskin ikkunan kiinni kun pakokaasutestissä sotki poljinta lattiaan.... 8)
Avatar
andycruiser
Viestit: 16
Liittynyt: Su Joulu 14, 2008 12:37 am
Paikkakunta: colhorado

Viesti Kirjoittaja andycruiser »

Sama täällä, motonetin 3" osista edestä taakse ja simons:n 3" läpihuokaava vaimennin välissä. 100 ja 200€:n väliin muistaakseni jäi hintakin.
Ei leimasetä ole moittinut.
HJ 61-89<huoltoauto>
HDJ 80-90
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

itte tein rosteriputken 3"
yksi 90asteen mutka turbolle ja siihen perään motonetin haitariputki(mikä näkyy ruostuvan nopeeta) ja omavalmiste läpivirtaava vaimennin auton alle sopii vaihdelaatikolta taakseasti suora putki. tarvikeet noin50€ ja muutama rosteripuikko.
Avatar
MurMur
Viestit: 23
Liittynyt: Su Kesä 11, 2006 11:21 am
Paikkakunta: HAUKIPUDAS

Viesti Kirjoittaja MurMur »

mulla hj61:sessä 2,1/2 tuuman savu hormi " ja pakosarjalta asti ja välissä joustin ja "dynomaxin suber turbo" lähdöt Side-Center
pääsee sopivasti kuormansäätö ventiilin ja iskarin ohi ei jää hakkaan :)
saapi motonetistakin ym jenkki osia myyvät firmat us-parts ainakin
toimii dieselissäkin oikeen hyvin saa myös 3 tuuman lähdöillä

http://www.dynomax.com/mufflers.php?muffler=superturbo
Elä paisko se on paskana
amutikai
Viestit: 90
Liittynyt: Su Touko 11, 2008 9:02 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja amutikai »

On tuo Lontoon murre vähän heikkoa,... millä nimellä tuolta dynomaxista voisi kysyä sitä alkupätkää turbolta asti?
3kpl HJ61:ä
Avatar
MurMur
Viestit: 23
Liittynyt: Su Kesä 11, 2006 11:21 am
Paikkakunta: HAUKIPUDAS

Viesti Kirjoittaja MurMur »

notta sehän on lontooksi eli teksasin murteella

Dynomax Turbo Diesel Downpipes
Elä paisko se on paskana
Vastaa Viestiin