Sivu 1/3

Pumpunlaittajaa?

Lähetetty: Ma Maalis 08, 2010 4:47 pm
Kirjoittaja Jamppa660
Kellä olette näitä 61:sen pumppuja laitattanut? Ja mitä niille ootte teettäny, isompaa elementtiä?

Lähetetty: Ma Maalis 08, 2010 4:52 pm
Kirjoittaja bj45lava
HP Diesel Ylivieskassa 0400677485

Ainakin sopivampi hintataso pk-seudun pajoihin verrattuna

HDJ pumpun huolto 250-300€
Ja lupaili +100hp ruuvaukset 50€:lla samalla kertaa ja suuttimien testaus samaan rahaan, täällä ottavat siitäkin satasen luokkaa.

Täällä nurkilla lupailivat saman homman työn osuuden 700-800€

Tuollahan noi LJ pumputkin taitaa pääosin olla tehty...

Lähetetty: Ma Maalis 08, 2010 5:11 pm
Kirjoittaja Jamppa660
PP-dieseliin ylivieskaan jo soittelinkin, mutta ei omistanut kokemusta näistä vehkeistä..
Täytyypä ottaa puhelin yhteys tuonne...? Onko muita, pirkanmaan alueella? Ja täytys olla sellanen joka sais sieltä voimaakin eikä pelkkää huoltoa.
bj45lava kirjoitti:HP Diesel Ylivieskassa 0400677485

Ainakin sopivampi hintataso pk-seudun pajoihin verrattuna

HDJ pumpun huolto 250-300€
Ja lupaili +100hp ruuvaukset 50€:lla samalla kertaa ja suuttimien testaus samaan rahaan, täällä ottavat siitäkin satasen luokkaa.

Täällä nurkilla lupailivat saman homman työn osuuden 700-800€

Tuollahan noi LJ pumputkin taitaa pääosin olla tehty...

Lähetetty: Ma Maalis 08, 2010 6:34 pm
Kirjoittaja pemaripoju
mun pumppu kävi kans tuolla hp-dieselissä.
ei tarvinnu vaihtaa tiivisteitä tai muutakaan niin pelkkä penkitys työ oli noin 200€ ja kakkua tulee vakio nestepäillä max 110mm2 ja saman 110 noista on mynädiesel ruuvannu. tarviin vaan ahtoja olla se 1,5bar ennenkuin tulee täydet syötöt.
ja kyllä vetää hienosti, mutta erona on se että laitoin ton pumpun tohon 2h koneeseen.

Lähetetty: Ma Maalis 08, 2010 6:42 pm
Kirjoittaja Jamppa660
syöttömääristä en tiedä. Vakioahdoilla savutti sillain mukavasti koko kierrosalueen, nyt kun ahdot n. 1-1,2 bar. niin savutus loppu kokonaan. Ja eikös se ole merkki siittä että ainetta ei tule tarpeeksi. Enkä nyt tarkoita mustaa valtavaa pilveä, vaan sillain kauniin tasaisesti..

Lähetetty: Ma Maalis 08, 2010 6:46 pm
Kirjoittaja pemaripoju
mä lähettäisin sen pumpun suosiolla "hoitoon" rupee kulkeen ja kulutuskin saattaa laskee, kun palaa aine kunnolla!

Lähetetty: Ma Maalis 08, 2010 7:19 pm
Kirjoittaja Jamppa660
pemaripoju kirjoitti:mä lähettäisin sen pumpun suosiolla "hoitoon" rupee kulkeen ja kulutuskin saattaa laskee, kun palaa aine kunnolla!
Jep, pumppu lähtee kyllä heti kun tiedän että minne se kannattaa lähettää.
Ja mitä siihen kannattaa vaatia tehtäväksi...?
Eikä kulutuksen niin väljä (vuodessa n. 4tkm), mutta voimaa tarvitaan aina.

Mieluusti teettäis tuon pumpun heti kerrasta niin että pelaa sitten isonkin ahtimen kanssa.

Lähetetty: Ma Maalis 08, 2010 7:56 pm
Kirjoittaja lepoantti
soita sinne hp-dieseliin ja kerro mitä haluat, ja jos et tiedä mitä haluat niin silti kannattaa soittaa.

Lähetetty: Ma Maalis 08, 2010 8:09 pm
Kirjoittaja Jamppa660
lepoantti kirjoitti:soita sinne hp-dieseliin ja kerro mitä haluat, ja jos et tiedä mitä haluat niin silti kannattaa soittaa.
Näin teen, jos sen jälkeen tietäsin mitä haluan.. :wink:

Lähetetty: Ma Maalis 08, 2010 10:01 pm
Kirjoittaja HJ-61
Miulta kans pisteet HP-dieselille.Miulle vaan tuli kokonaan toinen pumppu ilman niitä ahtopaine juttuja max. syöttö 170mm3.Toimii Holsetin HX35W tolla ihan riittävän hyvin minun käyttöön.Kyllä siltä Mustolalta tulee niin monta ideaa että varmasti löytyy oikea vaihtoehto.Suosittelen soittamaan.

Mynä diesel

Lähetetty: Ke Maalis 10, 2010 10:01 am
Kirjoittaja Maajussi
Mynä Diesel.Siellä on ennenki tehty tollassia pumppuja.Vakio pumppu kykenee pikku muutoksilla +250hp.(huom.pumppu riittää,ahdin ja putkisto EI.
Eikä oo ees kallista ku ei vaihdeta mitään osia kuhan säätävät.

Eiks se nyrkki sääntö ollu et rivipumput mynään ja jakajat hp:hen... :lol: :wink: :lol:

Lähetetty: Ke Maalis 10, 2010 11:38 am
Kirjoittaja HJ-61
Silloin kun tuo pummpu hommeli oli ajankohtainen soittelin tonne Mynä Dieseliin ja olisin kysellyt mitä vois tehä pumpulle ja mitä maksas. Mutta eipä paljoo vastailtu puhelimeen, monet kerrat kyllä yritin. On tosi vaikeeta ruveta lähettelee toiselle puolen suomee pumppua tietämättä mitä sille voi tehä ja mitä maksaa. HP-dieseliin sitten yhteys ja alkoi asiat luistaa, sieltä löyty sitten hyllystä bossilainen ja vaihdoin sen sitte vakion tilalle ja apuja sai aina kun soitti. En nyt moiti tota Mynä Dieselii mutta miulle kävi tän asian suhteen näin.Eiköhä toi HP-dieselkii noita rivipumppuja osaa laittaa ku niitä pullinki vehkeisii värkää.Mutta jokainen tekee omat valintansa... :D

Lähetetty: To Maalis 11, 2010 7:25 pm
Kirjoittaja Gravehill
HJ-61 kirjoitti:Miulta kans pisteet HP-dieselille.Miulle vaan tuli kokonaan toinen pumppu ilman niitä ahtopaine juttuja max. syöttö 170mm3.Toimii Holsetin HX35W tolla ihan riittävän hyvin minun käyttöön.Kyllä siltä Mustolalta tulee niin monta ideaa että varmasti löytyy oikea vaihtoehto.Suosittelen soittamaan.
Minkähän kokoset siivet ja pakopesän a/r tommoses holsetis on? Millä kierroksilla alkaa ahtamaan?
Aattelin vaan että hommaisko itellekin tykkänään toisen pumpun vai piisaiskohan tos omas pumpus liemi ruokkimaan gt37 garrettia. Kyllähän se nytkin kilon ahtaa mutta kovin korkeilla kierroksilla. Ja ei takuulla oo optimaalisis säädöis pumppu kun sitä on itte aikansa ruuvaillu. Joo, taidan soittaa Mustolalle.

Lähetetty: To Maalis 11, 2010 7:43 pm
Kirjoittaja HJ-61
Minkähän kokoset siivet ja pakopesän a/r tommoses holsetis on? Millä kierroksilla alkaa ahtamaan?
Aattelin vaan että hommaisko itellekin tykkänään toisen pumpun vai piisaiskohan tos omas pumpus liemi ruokkimaan gt37 garrettia. Kyllähän se nytkin kilon ahtaa mutta kovin korkeilla kierroksilla. Ja ei takuulla oo optimaalisis säädöis pumppu kun sitä on itte aikansa ruuvaillu. Joo, taidan soittaa Mustolalle.
Pakopesä on #12 eli viisammat kertoo mitä vastaa muilla merkeillä. Siipi koot on 56/65 ja pako sarja turattu uusiks
Toi bossin pumppu on jostai 7-8 litrasesta työkoneesta mihin säädin vaan vaihdettu.
Ahtamaan alkaa alta 1700 kierroksen(syttyy vihreä valo) nyt on kansipahvi menossa vaihtoo tekee painetta vesitilaan.
Tulossa teetetty tiiviste jos rupeis kestää.
Sitä en tiiä miten tämä toimii offikäytössä kun ei ole sitä vaan joka päiväinen työkalu mutta kärri tulee nätisti perässä ja tietysti tankkissa käy pyörre :lol:

Lähetetty: To Maalis 11, 2010 9:36 pm
Kirjoittaja Jamppa660
Jollapaku kirjoitti:
HJ-61 kirjoitti:Miulta kans pisteet HP-dieselille.Miulle vaan tuli kokonaan toinen pumppu ilman niitä ahtopaine juttuja max. syöttö 170mm3.Toimii Holsetin HX35W tolla ihan riittävän hyvin minun käyttöön.Kyllä siltä Mustolalta tulee niin monta ideaa että varmasti löytyy oikea vaihtoehto.Suosittelen soittamaan.
Minkähän kokoset siivet ja pakopesän a/r tommoses holsetis on? Millä kierroksilla alkaa ahtamaan?
Aattelin vaan että hommaisko itellekin tykkänään toisen pumpun vai piisaiskohan tos omas pumpus liemi ruokkimaan gt37 garrettia. Kyllähän se nytkin kilon ahtaa mutta kovin korkeilla kierroksilla. Ja ei takuulla oo optimaalisis säädöis pumppu kun sitä on itte aikansa ruuvaillu. Joo, taidan soittaa Mustolalle.
HP-Dieselillä ainakin kehui että omasta pumpusta saa ihan vakio-osilla säätämällä niin paljon ainetta että vakioahdin käy pieneksi.