Sivu 1/1

HJ60:n ohjaustehostin FJ:hin ja muutakin projektia...

Lähetetty: To Elo 25, 2005 10:07 am
Kirjoittaja Hammer__
Elikkä saako HJ60:n ohjaustehostimen toimimaan FJ40:ssä?

Lähetetty: To Elo 25, 2005 11:22 am
Kirjoittaja komk
Käyppä silmäilemässä allekirjoittaneen projektia niin pääset vähän jyvälle.
Siinä on yksi versio aiheesta.
Tein kyllä samalla SOA:n mutta ilman sitä se on helpompi toteuttaa. Voi tehdä omilla ohjauskynkillä eikä tarvitse kahta kynkkää vänkärin puolelle.
Kannattaa sunkin harkita sitä SOA:ta jos meinaat mettään mennä sen koneen kanssa.

Siis tuolta:

www.komk.net/offroad/soa1/index.htm

www.komk.net/offroad/soa1/index.htm

-jm

Lähetetty: Pe Elo 26, 2005 7:43 pm
Kirjoittaja Hammer__
Ostin sitten eräästä purettavasta hojottimesta ohjaustehostinpaketin. Pitää talvikauden aikana kuosia sekin kasaan. :P

Lähetetty: Pe Elo 26, 2005 8:44 pm
Kirjoittaja jjtp
täälläkin tekniikka osiossa on asennuksesta juttua ollut(kuvien kera),jos vain vähän selaat taaksepäin.
en nyt sitä jaksa alkaa etsimään!

Lähetetty: La Elo 27, 2005 7:44 am
Kirjoittaja Hammer__
Kiitokset, tuo Komkin vastaus jo selvensikin asiaa. SOA on suunnitelmissa myös, muttei listan kärkipäässä.

Lähetetty: Ma Elo 29, 2005 7:38 am
Kirjoittaja komk
Hammer__ kirjoitti:Kiitokset, tuo Komkin vastaus jo selvensikin asiaa. SOA on suunnitelmissa myös, muttei listan kärkipäässä.
Itte melkein suosittelisin tekemään sen tehostimen ja SOA:n samalla kertaa.
Säästyy vähän päällekkäisiä työvaiheita.

Jos halajat vehkeeseen enemmän vetäviä pyöriä niin heitä samalla lukkoa kehiin.

Budjetin mukaan: ARB:it, n. 2k€ tai hJ-61 akselit ja niiden huolto, n 1.5 k€.
Halvimmalla pääset jo kohtuu hyvään tulokseen laittamalla automaagilukon taakse. Maksaa noin 400€.

Laitan tässä joskus kuvia omasta HJ-61 aksulaprojektista. Sain eilen etupäänkin valmiiksi :D

- jm

Lähetetty: Ma Elo 29, 2005 7:43 am
Kirjoittaja hj60
komk kirjoitti:Laitan tässä joskus kuvia omasta HJ-61 aksulaprojektista. Sain eilen etupäänkin valmiiksi :D

- jm
Et tainnu ehtiä ihan siihen erään torstain ajopäivään. :D Ei mutta hyvä että valmistu, kuvia vaan kehiin. Mitä oon sitä sun autoa vilkuillu niin asiallisesti oot rakennellu.

Lähetetty: Ma Elo 29, 2005 9:54 am
Kirjoittaja Hammer__
komk kirjoitti:
Itte melkein suosittelisin tekemään sen tehostimen ja SOA:n samalla kertaa.
Säästyy vähän päällekkäisiä työvaiheita.

Jos halajat vehkeeseen enemmän vetäviä pyöriä niin heitä samalla lukkoa kehiin.

Budjetin mukaan: ARB:it, n. 2k€ tai hJ-61 akselit ja niiden huolto, n 1.5 k€.
Halvimmalla pääset jo kohtuu hyvään tulokseen laittamalla automaagilukon taakse. Maksaa noin 400€.

Laitan tässä joskus kuvia omasta HJ-61 aksulaprojektista. Sain eilen etupäänkin valmiiksi :D

- jm
Näyttää siltä, että joutuu ehkä sittenkin sen soa:n tekemään kohtapuoliin, koska paljastui että nuo tuliterät Xterrainit ei mahdu kunnolla pyörimään alla eli jonkun aikaa joutuu pärjäämään mukana olleilla kuluneilla mutikkailla. Mietittiin psoryn bertta-miesten kanssa josko laitettaisiin HJ:n jouset noiden omien tilalle. Ainakin Takku suositteli sellaista rojektia. Mitä mieltä te olette tuosta? Hakusessa mulla onkin jo nuo HJ61:n lukko-akselit eli ne olen päättänyt investoida ennemmin kuin arbit. Lisäksi olen jo tilannut 5,29 perät noita 61:n aksuloita silmällä pitäen eli noihin FJ:n omiin akseleihin en ala niitä laittamaan. Idea on että offailen tämän syksyn ihan vakiona ja talvi-tauon aikana toteutan nuo akselin vaihdot yms.

Sitten tyhmä kysymys eli tuo automaattilukko, mahdatko tarkoittaa kitkalukkoa vai jotain muuta vastaavaa? Mistähän tuollaisia automaattilukkoja saisi hankittua? Hinnan puolesta houkuttelisi, mutta ehkäpä kuitenkin ne 61:n aksulat vievät voiton. :wink:

Lähetetty: Ma Elo 29, 2005 12:25 pm
Kirjoittaja jjtp
joo ei osu pituus hj latoissa bj/fj hin,lisäksi kiikut on 15mm tapilla kun hj on 18mm tapilla.
pusla ja sen kiikuntappi muuttuu samaksi hj kanssa 42 mallissa.

Lähetetty: Ma Elo 29, 2005 1:09 pm
Kirjoittaja hj60
Automaatti- eli palalukkoja (Lock-Right, Aussie Locker yms.) myy mm. Offivaruste ja Cros4wd.

Lähetetty: Ti Elo 30, 2005 7:21 am
Kirjoittaja komk
hj60 kirjoitti:Automaatti- eli palalukkoja (Lock-Right, Aussie Locker yms.) myy mm. Offivaruste ja Cros4wd.
Just noita tarkoitin mutta jos hoijakan aksulat on mielessä niin unohda koko juttu.
Kyllähän kytkettävät lukot on pop.

Niissä hoijakan jousissa tulee ongelmaksi akselivälin muuttuminen jos sattuu hankala katsastusmies.
Täällä kyselin jos olis flipannu nuo bertan omat jouset niin pitää kuulemma olla toyotan todistus moisen toimenpiteen toimivuudesta.
Lisäksi tulee lokarisäännökset....

-jm