HJ60:n ohjaustehostin FJ:hin ja muutakin projektia...
Valvoja: Käyttäjä
HJ60:n ohjaustehostin FJ:hin ja muutakin projektia...
Elikkä saako HJ60:n ohjaustehostimen toimimaan FJ40:ssä?
Viimeksi muokannut Hammer__, Ma Elo 29, 2005 9:55 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#SLCK 557
Land Cruiser KDJ95 -00
Menneitä Toyotan maastureita: FJ-40 -75, LJ70 -90, 4Runner -90, Hilux -89
Land Cruiser KDJ95 -00
Menneitä Toyotan maastureita: FJ-40 -75, LJ70 -90, 4Runner -90, Hilux -89
Käyppä silmäilemässä allekirjoittaneen projektia niin pääset vähän jyvälle.
Siinä on yksi versio aiheesta.
Tein kyllä samalla SOA:n mutta ilman sitä se on helpompi toteuttaa. Voi tehdä omilla ohjauskynkillä eikä tarvitse kahta kynkkää vänkärin puolelle.
Kannattaa sunkin harkita sitä SOA:ta jos meinaat mettään mennä sen koneen kanssa.
Siis tuolta:
www.komk.net/offroad/soa1/index.htm
www.komk.net/offroad/soa1/index.htm
-jm
Siinä on yksi versio aiheesta.
Tein kyllä samalla SOA:n mutta ilman sitä se on helpompi toteuttaa. Voi tehdä omilla ohjauskynkillä eikä tarvitse kahta kynkkää vänkärin puolelle.
Kannattaa sunkin harkita sitä SOA:ta jos meinaat mettään mennä sen koneen kanssa.
Siis tuolta:
www.komk.net/offroad/soa1/index.htm
www.komk.net/offroad/soa1/index.htm
-jm
_____________________________
- eskimo
Offroad Kainuu ry.
- eskimo
Offroad Kainuu ry.
Itte melkein suosittelisin tekemään sen tehostimen ja SOA:n samalla kertaa.Hammer__ kirjoitti:Kiitokset, tuo Komkin vastaus jo selvensikin asiaa. SOA on suunnitelmissa myös, muttei listan kärkipäässä.
Säästyy vähän päällekkäisiä työvaiheita.
Jos halajat vehkeeseen enemmän vetäviä pyöriä niin heitä samalla lukkoa kehiin.
Budjetin mukaan: ARB:it, n. 2k€ tai hJ-61 akselit ja niiden huolto, n 1.5 k€.
Halvimmalla pääset jo kohtuu hyvään tulokseen laittamalla automaagilukon taakse. Maksaa noin 400€.
Laitan tässä joskus kuvia omasta HJ-61 aksulaprojektista. Sain eilen etupäänkin valmiiksi

- jm
_____________________________
- eskimo
Offroad Kainuu ry.
- eskimo
Offroad Kainuu ry.
Et tainnu ehtiä ihan siihen erään torstain ajopäivään.komk kirjoitti:Laitan tässä joskus kuvia omasta HJ-61 aksulaprojektista. Sain eilen etupäänkin valmiiksi
- jm

SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Näyttää siltä, että joutuu ehkä sittenkin sen soa:n tekemään kohtapuoliin, koska paljastui että nuo tuliterät Xterrainit ei mahdu kunnolla pyörimään alla eli jonkun aikaa joutuu pärjäämään mukana olleilla kuluneilla mutikkailla. Mietittiin psoryn bertta-miesten kanssa josko laitettaisiin HJ:n jouset noiden omien tilalle. Ainakin Takku suositteli sellaista rojektia. Mitä mieltä te olette tuosta? Hakusessa mulla onkin jo nuo HJ61:n lukko-akselit eli ne olen päättänyt investoida ennemmin kuin arbit. Lisäksi olen jo tilannut 5,29 perät noita 61:n aksuloita silmällä pitäen eli noihin FJ:n omiin akseleihin en ala niitä laittamaan. Idea on että offailen tämän syksyn ihan vakiona ja talvi-tauon aikana toteutan nuo akselin vaihdot yms.komk kirjoitti:
Itte melkein suosittelisin tekemään sen tehostimen ja SOA:n samalla kertaa.
Säästyy vähän päällekkäisiä työvaiheita.
Jos halajat vehkeeseen enemmän vetäviä pyöriä niin heitä samalla lukkoa kehiin.
Budjetin mukaan: ARB:it, n. 2k€ tai hJ-61 akselit ja niiden huolto, n 1.5 k€.
Halvimmalla pääset jo kohtuu hyvään tulokseen laittamalla automaagilukon taakse. Maksaa noin 400€.
Laitan tässä joskus kuvia omasta HJ-61 aksulaprojektista. Sain eilen etupäänkin valmiiksi
- jm
Sitten tyhmä kysymys eli tuo automaattilukko, mahdatko tarkoittaa kitkalukkoa vai jotain muuta vastaavaa? Mistähän tuollaisia automaattilukkoja saisi hankittua? Hinnan puolesta houkuttelisi, mutta ehkäpä kuitenkin ne 61:n aksulat vievät voiton.

#SLCK 557
Land Cruiser KDJ95 -00
Menneitä Toyotan maastureita: FJ-40 -75, LJ70 -90, 4Runner -90, Hilux -89
Land Cruiser KDJ95 -00
Menneitä Toyotan maastureita: FJ-40 -75, LJ70 -90, 4Runner -90, Hilux -89
Just noita tarkoitin mutta jos hoijakan aksulat on mielessä niin unohda koko juttu.hj60 kirjoitti:Automaatti- eli palalukkoja (Lock-Right, Aussie Locker yms.) myy mm. Offivaruste ja Cros4wd.
Kyllähän kytkettävät lukot on pop.
Niissä hoijakan jousissa tulee ongelmaksi akselivälin muuttuminen jos sattuu hankala katsastusmies.
Täällä kyselin jos olis flipannu nuo bertan omat jouset niin pitää kuulemma olla toyotan todistus moisen toimenpiteen toimivuudesta.
Lisäksi tulee lokarisäännökset....
-jm
_____________________________
- eskimo
Offroad Kainuu ry.
- eskimo
Offroad Kainuu ry.