Pyörän mutterit auki?
Valvoja: Käyttäjä
-
- Viestit: 170
- Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
- Paikkakunta: Holstitunturi
Pyörän mutterit auki?
Ja taas on sormi suussa. Tuon Hojon pyöriä ei ole ilmeisesti käytetty useampaan vuoteen irti, kun mutterit eivät inahdakkaan 80 senttisellä hysyavaimen varrella. Pariin otteeseen suihkuttanut irrotusainetta ilman vaikutusta. Mitä kokeillaan seuraavaksi?
Jos ei ole pulttipyssyä saatavilla nii otapa kaveri avuksi moska tai pikku leka kädessä.Toinen napauttaa lekalla hylsyn päähän tai siis siihen mistä varsi alkaa samalla toinen väntää auki kyllä pitäisi irrota.Ja vipuvartta voipi pidentää.Sitten jos aukeavat nii laita tervaa vaikka kierteisiin niin aukeavat seuraavan kerran paremmin.
-
- Viestit: 170
- Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
- Paikkakunta: Holstitunturi
ota ja lämmitä ne mutterit! jos ei pieni lämpö riitä niin sitten punahehkuun niin varmasti lähtee! on jouduttu tuolla töissä noihin 60tonnisiin yhistelmiin tekemään ku hirttäny kiinni ja piti omasta pornstarter vw:stä
hitsata isompi mutteri yhteen pulttiin kun meni kulmat pyöreiksi ja 2metrinen varsi ja kaveri 5 kg lekalla mutteriin löi!
hitsata isompi mutteri yhteen pulttiin kun meni kulmat pyöreiksi ja 2metrinen varsi ja kaveri 5 kg lekalla mutteriin löi!

-
- Viestit: 170
- Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
- Paikkakunta: Holstitunturi
Kaasupillikö olisi paras lämmönlähde. Pienellä pillillä täsmälämmitys?Hilari kirjoitti:joo, lämpöä minäkin suosittelen, pikkusen lämmität niin pitäs lähtä ihan kohtuudella, muuten on vaarassa, että kovin pitkällä varrella väännettäessä menee pinnapultit juuresta poikki...
Tiukassa ovat, tänään taas muutamaa koitin, ei inahdustakaan. Mitä mieltä porukka on yleensä noista ruosteenirrotus-spraylitkuista. Ite alan olemaan aika skeptinen noiden suhteen. Ne ei ole oikein koskaan toimineet mainospuheiden mukaan; ei edes lähelle.
Siellä on metallipinnat leikannu kiinni ja mahdollisesti vielä ruoste juottanu loputkin kiinni.Iisiraireri kirjoitti:Kaasupillikö olisi paras lämmönlähde. Pienellä pillillä täsmälämmitys?Hilari kirjoitti:joo, lämpöä minäkin suosittelen, pikkusen lämmität niin pitäs lähtä ihan kohtuudella, muuten on vaarassa, että kovin pitkällä varrella väännettäessä menee pinnapultit juuresta poikki...
Tiukassa ovat, tänään taas muutamaa koitin, ei inahdustakaan. Mitä mieltä porukka on yleensä noista ruosteenirrotus-spraylitkuista. Ite alan olemaan aika skeptinen noiden suhteen. Ne ei ole oikein koskaan toimineet mainospuheiden mukaan; ei edes lähelle.
Tollaset rostoffit ei taho tollasissa tilanteissa auttaa.
Kaasupillillä täsmälämpöä ja vääntöä.
Voi joutua vaihtamaan mutterit jos on menny pahaan kuntoon.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------
Joo eli mutterin alapuolelta kuumennetaan niin että MUTTERI tulee punahehkuiseksi ja nopeasti hieman vääntöä. Aluksi ei kannata ahnehtia vaan joku 1/16 osa kierroskin riittää.
Toisin sanoen niin pitkälle kun ilman voimaa kääntyy,ja kääntö takaisin ,ja taas ja taas,ja tämän jälkeen uusi kuumennus mutterin eri paikasta.
Jos se sisällä oleva pultti rupeaa punottamaan niin silloin se on liian kuuma ja se jätetään jäähtymään ,koska jos pultti on punaisena niin sekin alkaa pehmetä jolloin se katkeaa. Eli kohteen vaihto.
Ja ideahan tuossa on se että lämpö laajentaa sen mutterin jolloin se irtoaa kierteeltä helpommin ja punahehku polttaa ruosteet välistä.
Ja jos siltä tuntuu niin välillä voi jähytellä jollain öljyllä tms.
Näissä jos jossain hommissa on maltti valttia...
Toisin sanoen niin pitkälle kun ilman voimaa kääntyy,ja kääntö takaisin ,ja taas ja taas,ja tämän jälkeen uusi kuumennus mutterin eri paikasta.
Jos se sisällä oleva pultti rupeaa punottamaan niin silloin se on liian kuuma ja se jätetään jäähtymään ,koska jos pultti on punaisena niin sekin alkaa pehmetä jolloin se katkeaa. Eli kohteen vaihto.
Ja ideahan tuossa on se että lämpö laajentaa sen mutterin jolloin se irtoaa kierteeltä helpommin ja punahehku polttaa ruosteet välistä.
Ja jos siltä tuntuu niin välillä voi jähytellä jollain öljyllä tms.
Näissä jos jossain hommissa on maltti valttia...
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Otat Sisun huuleen ja väännät ne avaimella auki. Jos ei aukea niin sitten poikkeaa. Jos menee poikki niin ne olikin jo aika vaihtaa.
80 senttisellä avaimella saa joka jannu pyörän mutterit auki, jos vain yrittää
80 senttisellä avaimella saa joka jannu pyörän mutterit auki, jos vain yrittää

SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
joo, voi se olla, että vaikka lämmittää noin jämähtäneen mutterin punaiseksi ja vääntää, ei se aukea sittenkään vaikka houkuttelee useaan kertaan, mutta useimmiten kyllä lähtee...
eihän ne pinnapultit niin kalliita ole...
ja ne pinnapultit on mun mielestä aika paperia, kerran aukasin hiluxista vakio nakkeja irti ja ne oli ammuttu pyssyllä liikkeessä kiinni, oli tuloksena ristikkoavaimella 3 katkennutta pinnapulttia
eihän ne pinnapultit niin kalliita ole...
ja ne pinnapultit on mun mielestä aika paperia, kerran aukasin hiluxista vakio nakkeja irti ja ne oli ammuttu pyssyllä liikkeessä kiinni, oli tuloksena ristikkoavaimella 3 katkennutta pinnapulttia

-
- Viestit: 170
- Liittynyt: Ti Joulu 15, 2009 8:48 pm
- Paikkakunta: Holstitunturi
Edestä tarvii ottaa jarrylevy(siis purkaa napa samalla..) irti ja paukutella pultit parilla moskalla ulos.Iisiraireri kirjoitti:Kuinka laaja savotta tuo pinnapulttien vaihto mahtaa olla?
Takaa saa helpommin, rumpu pois ja sitten pyöritelee akselia tiettyyn kohtaan jossa on tilaa pultille tulla pois yks kerrallaan,sitten vaan moskaa kun pultin takana on tilaa...ei tarvi ees kenkiä ottaa pois.
railai at surffi.net
Ei välttämättä lähe moskalla, jos on oikeen jumittunu.Silloin ei auta muuta kun laitta koko levy ja napa sian ripulilääkkeeseen(sitruunahappo)Luigi81 kirjoitti:Edestä tarvii ottaa jarrylevy(siis purkaa napa samalla..) irti ja paukutella pultit parilla moskalla ulos.Iisiraireri kirjoitti:Kuinka laaja savotta tuo pinnapulttien vaihto mahtaa olla?
#434
Bj-75=Ypyän Mersu
Bj-75=Ypyän Mersu
kyl ne on prässillä ainakin etunavasta kaikkein parasta ja helpointa irroittaa, ja ei tartte olla edes mikään järjettömän tanakka prässi. varmaan muutaman tonnin pullotunkilla johonkin sopivasti nalkaten saa pinnapultit irtoamaan jos ei oikeelle prässille pääse. hakkaamalla ei saa yleensä muuta kuin osat paskaksi!!