Sivu 1/1

Letkulämmitin bj:hin

Lähetetty: Pe Tammi 08, 2010 5:45 pm
Kirjoittaja jep
Tuli hommattua 1000w calixin letkulämmitin, mutta en oo ihan varma mihin letkuihin se pitäisi tyrkätä. Onkos se tarkotus laittaa niihin lämmityslaitteen letkuihin?

Lähetetty: Pe Tammi 08, 2010 7:12 pm
Kirjoittaja Nikkari
Eikös nämä perinteisesti alavesiletkuun ole tarkoitettu asennettavaksi - eli letku vaan poikki passelista kohdasta ja lyhennetään sopivaksi, jotta putkimallinen lämppäri voidaan kiinnittää siihen väliin.

Tokihan on syytä varmistua aina ensin letkujen sekä lämmittimen liitäntöjen keskinäisestä sopivuudesta, ennen kun ottaa puukon esiin...

Samallahan sitten tuleekin huolehdittua pakkasnesteiden riittävästä kestosta, lisäämällä oikeanvahvuiset liemet järjestelmään ja tarpeellinen määrä, jotta nestetasot ovat kohdallaan eikä lämmitysjärjestelmään jää vajausta/ilmaa.

Lähetetty: Pe Tammi 08, 2010 8:56 pm
Kirjoittaja jep
Alavesiletkuun se ei oikein käy, kun se on n. 40mm halkaisijaltaan ja lämmittimen liitännät 19mm. Ja lämmitin kun on L-mallinen ja pitäisi kuulemma asentaa pystyyn, niin ei oikein meinaa paikkaa löytyä...

Lähetetty: Pe Tammi 08, 2010 9:20 pm
Kirjoittaja hj60
Tuo on semmonen oikeasti koneen lämmittävä malli, paras kaikista. Tyhjennysropusta pitää vetää letku sille lämppärille, ja siitä ylös kanteen (esim. lämpöanturiin haaroitusta kai suositaan) lämpimälle meno. Sitte pitää huolehtia siitä että tuo lämmin letku nousee yhtäsoittoa siihen asti, että laskee loppumatkan koneen sisälle asti. Jos on vuoristorataa niin neste ei ala kiertää. Ja mitä kauempana nuo liitännät on toisistaan niin sen tasasemmin/tehokaammin kone lämpiää, joka tapauksessa paremmin ku tavallisella lohkolämppärillä.

Ne alavesiletkun väliin tulevat on ihan HP-vehkeitä, nimimerkillä kokemusta on. Vesi ei kierrä ja elementti on koneen ulkopuolella, johan sen tietää miten siinä käy. -25 ja kolme tuntia roikassa, alavesiletku on lämmin ja koko lohko edelleen ihan kuurassa.

Lähetetty: La Tammi 09, 2010 8:39 pm
Kirjoittaja jep
Nyt se olis paikallaan ja tuntuu vesi kiertävän ihan hyvin. Alapää meni tyhjennyspropun päälle, kun otti sen pultin siitä pois. Ja yläpää meni sisälämmittimen letkuun. Kuvatuksia vielä kaupan päälle.

Yläpää
Alapää

Lähetetty: Ma Tammi 11, 2010 8:41 pm
Kirjoittaja Micco
Mistäs ostit lämppärin ja mikä sen mallinumero mahtaa olla? Pitäis hiaceen saada joku kunnon keitin ku tuo nykyinen kannenpäässä olleva ei tunnu riittävän -10 jälkeen.

Lähetetty: Ma Tammi 11, 2010 8:57 pm
Kirjoittaja jep
Micco kirjoitti:Mistäs ostit lämppärin ja mikä sen mallinumero mahtaa olla? Pitäis hiaceen saada joku kunnon keitin ku tuo nykyinen kannenpäässä olleva ei tunnu riittävän -10 jälkeen.
Paikalliselta fixus puodilta. Calixin ph1000 oli lämppäri, ja aikas paljon paremmin tuntuu lämmittävän, kun perus lohkolämmitin.

Lähetetty: Ti Tammi 12, 2010 8:11 am
Kirjoittaja PETEBJ75
jep kirjoitti: Paikalliselta fixus puodilta. Calixin ph1000 oli lämppäri, ja aikas paljon paremmin tuntuu lämmittävän, kun perus lohkolämmitin.
Meillä onli Golffissa ja Transitissa tommoset ja lämmitti kyllä oikein nopeesti. Ainoa ongelma tuli vastaan etelän suolaisilla teilla jossa kaikki alumiini osat tuntuivat syöpyvän kahdessa talvessa..

Lähetetty: Ti Tammi 12, 2010 8:30 pm
Kirjoittaja Micco
Mitäs hintaluokkaa tuollaisesta joutui pulittamaan? Ite kyselin paikallisista liikkeistä niin hinnat oli 160-200€. Tuntui aika arvokkaalta, onkohan niissä joku "talvikauden lisä".

Lähetetty: Ti Tammi 12, 2010 8:58 pm
Kirjoittaja lepoantti
tollasia kannatta kysellä purkaamoilta, täällä ainakin paikallisella purkaamolla löytyy kymmenittäin juuri tuollaisia pikkuletkuun tulevia lämppäreitä. on calixia ja defaa eri tehoisina, piuhasarjoja lukematon määrä sisäsarjoineen jne... ja yleensä hinnan saa neuvoteltua vähintään kohtuulliseksi. luulis että muuallakin ymmärtävät ottaa talteen tuollaisen tavaran.

ja jos käytetty pelottaa niin helppohan tuollainen papana on letkun väliin uusia kun ne letkut on ensimmäisessä asennuksessa vedetty niinkuin pitää. itsellä ainakin luxissa laitettu siten että puoleen tuntiin tai jopa nopeemmin lämppärin vaihtaa jos tarve on.