Sivu 1/1
"Alppiventtiili" säätö taka-akselilla? BJ-75 vm-87
Lähetetty: To Tammi 07, 2010 10:16 am
Kirjoittaja Jaskahe
Morjens, miten säädetään taka akselin jarrusäätöventtiili oikein, tuli se huollettua ja kiinnitys uusittua?
Tahtoo ottaa taka-akseli jarrut kiinni ennen etuakselia varsinkin näillä keleillä ja katsastukseeen pitäis mennä!
Venttiili oikealla rungossa josta viiksi vasempaan ja kiinni akseliin nivelellä jossa säätöruuvia. Ventiilin kiinnityksessä säätöä ylös-alas.
Mitä tehdä ja onko herkkää hommaa??
Pyörähdystä.
Lähetetty: To Tammi 07, 2010 10:26 am
Kirjoittaja Käyttäjä
Riippuu vähän auton merkistä ja mallista.
Lähetetty: To Tammi 07, 2010 11:11 am
Kirjoittaja Heikki L
jos on hj6x kyseessä, niin ruuvaa sitä sääätöjalkaa lyhemmäksi niin paine laskee ja takajarrut on "heikommat"
Yksi kierros vaikuttaa 0.6bar
Lähetetty: To Tammi 07, 2010 11:37 am
Kirjoittaja Hoosuu
Autohan ton otsikon mukaan olis BJ-75 vm -87. Mulla samaa onkelmaa samanlaisesa kulkineesa jarruttaessa, katsastus ei moisesta ole huomauttanu, käsin vaan kokeillu siten, että poljinta painaesa venttiili liikkuu.Siis jos vielä merkki tarvitaan niin Toyota Land Gruiser!!!
Lähetetty: To Tammi 07, 2010 11:50 am
Kirjoittaja Jaskahe
Jep, oli tuo kysymys hetken ilman mallimerkintää , Sorry.
siis viiksen akselinpuoleisen pään säätöruuvia lyhyemmälle, eli lähemmäs/alemmas akselia kohti, ymmärsinkö oikein?
Venttiilin liike viikeseen päin on tosi pieni , tunteeko sen kädellä jarrua painettaessa?
Lähetetty: To Tammi 07, 2010 12:19 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
Jaskahe kirjoitti:Jep, oli tuo kysymys hetken ilman mallimerkintää , Sorry.
siis viiksen akselinpuoleisen pään säätöruuvia lyhyemmälle, eli lähemmäs/alemmas akselia kohti, ymmärsinkö oikein?
Venttiilin liike viikeseen päin on tosi pieni , tunteeko sen kädellä jarrua painettaessa?
Näin, mutta harvoin noin päin säädöntarvetta, jos ei takajouset sitten ole kuoleentuneet. Olisko rummuissa pölyä, ruostetta tms. että imaisevat turhan herkästi kiinni.
Venttiilin toiminnan tuntee kädellä jarrua painettaessa (auto käynnissä).
Lähetetty: To Tammi 07, 2010 9:40 pm
Kirjoittaja kzj
Oli ainakin aikaisemmin varsin hinnaks tuo ALB-venttiili...
Tuli elvytettyä yksi semmoinen pura-pese-kokoa menetelmällä
Katsastuksessa tuli silloin BJ75 PU:lle hylky, oli jumissa, ei liikkunut jarrupoljinta painettaessa.
Mutta siinä olikin kokoajan täysi kuorma päällä(kompressoriauto), et oli täysi jarrupaine taka-akselille aina käytössä?
Lähetetty: To Tammi 07, 2010 10:54 pm
Kirjoittaja SauliS
kzj kirjoitti:Oli ainakin aikaisemmin varsin hinnaks tuo ALB-venttiili...
Tuli elvytettyä yksi semmoinen pura-pese-kokoa menetelmällä
Katsastuksessa tuli silloin BJ75 PU:lle hylky, oli jumissa, ei liikkunut jarrupoljinta painettaessa.
Mutta siinä olikin kokoajan täysi kuorma päällä(kompressoriauto), et oli täysi jarrupaine taka-akselille aina käytössä?
Tästä tulikin mieleen.. Tietääkö joku mihin vehkeeseen olisi tarjolla edullisesti uutena noita venttiileitä? Joku pitäis viritellä tuohon omaankin. Orkkis EI ole enää elvytettävässä kunnossa..
Lähetetty: Pe Tammi 08, 2010 1:04 pm
Kirjoittaja Jaskahe
Edullista ja edullista,
jos tarpeeseen mene niin tuolta saa alkuperäisosaa, hinta 168,-€/kpl.
Toyota Itäkeskus
Visbynkatu 3
00930 Helsinki
010 615 8000