Sivu 1/1

Hj:n perän laakerointi.

Lähetetty: Su Elo 21, 2005 10:36 am
Kirjoittaja AnttiH
Neuvokaas nyt viisaat tyhmempää. Minkäsverran tarvis varata aikaa ja rahaa kyseiseen projektiin? Ja pystyykö pinionin etupään laakerin vaihtamaan kardaanin päästä, vai pitääkö purkaa takakautta? Muutkin vinkit tervetulleita.

Lähetetty: Su Elo 21, 2005 11:49 am
Kirjoittaja hector
Tässä linkissä on kuvia mitkä kertoo enemmän kuin 1000 sanaa. Katso sivut 193-220.
Mielestäni ei kannata vaihtaa pelkästään etulaakeria pinionilla. Lisäksi pitää ns. spaceri (krymppiholkki) ja taempi laakeri vaihtaa.
Etulaakeri kyllä lähtee etukautta pois.

http://download.birfield.com/manuals/Ch ... LowRes.pdf

Lähetetty: Su Elo 21, 2005 5:30 pm
Kirjoittaja komk
Onko sen krymppiholkin vaihtaminen pakollista kun pinjoni käytetään auki?
Siinähän on sellainen mutka, joka painuu kasaan kun se vedetään kiinni.
Tunnostaisi, että aikalaillahan se muutaman kiristyksen kestää.

-jm

Lähetetty: Su Elo 21, 2005 5:57 pm
Kirjoittaja hector
komk kirjoitti:Onko sen krymppiholkin vaihtaminen pakollista kun pinjoni käytetään auki?
Siinähän on sellainen mutka, joka painuu kasaan kun se vedetään kiinni.
Tunnostaisi, että aikalaillahan se muutaman kiristyksen kestää.

-jm
Maallikkona en osaa sanoa muutakuin että ohjeet sanoo että on uusittava :?: :?

Ainakin jos kiristää momentin yli niin tulisi laittaa uusi holkki.

Lähetetty: Ma Elo 22, 2005 7:29 am
Kirjoittaja hakoteilla
Kyllä se holkki kannattaa vaihtaa, aivan varmasti halvin osa tuossa projektissa, muistaakseni ei maksanut Toyotallakaan edes kymppiä.