Kuva Kuva

Hj:n perän laakerointi.

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
AnttiH
Viestit: 120
Liittynyt: La Huhti 16, 2005 8:18 pm
Paikkakunta: Riihimäki

Hj:n perän laakerointi.

Viesti Kirjoittaja AnttiH »

Neuvokaas nyt viisaat tyhmempää. Minkäsverran tarvis varata aikaa ja rahaa kyseiseen projektiin? Ja pystyykö pinionin etupään laakerin vaihtamaan kardaanin päästä, vai pitääkö purkaa takakautta? Muutkin vinkit tervetulleita.
____________________________
#262 & HJ-60
hector
Viestit: 479
Liittynyt: To Maalis 17, 2005 3:01 pm
Paikkakunta: Lappohja

Viesti Kirjoittaja hector »

Tässä linkissä on kuvia mitkä kertoo enemmän kuin 1000 sanaa. Katso sivut 193-220.
Mielestäni ei kannata vaihtaa pelkästään etulaakeria pinionilla. Lisäksi pitää ns. spaceri (krymppiholkki) ja taempi laakeri vaihtaa.
Etulaakeri kyllä lähtee etukautta pois.

http://download.birfield.com/manuals/Ch ... LowRes.pdf
HJ61 -89
HDJ80 -94


SLCK #68

hectorcruiser@hotmail.com
komk
Viestit: 695
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:02 am
Paikkakunta: Kajjjaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja komk »

Onko sen krymppiholkin vaihtaminen pakollista kun pinjoni käytetään auki?
Siinähän on sellainen mutka, joka painuu kasaan kun se vedetään kiinni.
Tunnostaisi, että aikalaillahan se muutaman kiristyksen kestää.

-jm
_____________________________
- eskimo

Offroad Kainuu ry.
hector
Viestit: 479
Liittynyt: To Maalis 17, 2005 3:01 pm
Paikkakunta: Lappohja

Viesti Kirjoittaja hector »

komk kirjoitti:Onko sen krymppiholkin vaihtaminen pakollista kun pinjoni käytetään auki?
Siinähän on sellainen mutka, joka painuu kasaan kun se vedetään kiinni.
Tunnostaisi, että aikalaillahan se muutaman kiristyksen kestää.

-jm
Maallikkona en osaa sanoa muutakuin että ohjeet sanoo että on uusittava :?: :?

Ainakin jos kiristää momentin yli niin tulisi laittaa uusi holkki.
HJ61 -89
HDJ80 -94


SLCK #68

hectorcruiser@hotmail.com
Avatar
hakoteilla
Viestit: 250
Liittynyt: To Marras 25, 2004 7:27 am

Viesti Kirjoittaja hakoteilla »

Kyllä se holkki kannattaa vaihtaa, aivan varmasti halvin osa tuossa projektissa, muistaakseni ei maksanut Toyotallakaan edes kymppiä.
Vastaa Viestiin