Kuva Kuva

Hj60 peräpää paukuttaa

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
AnttiH
Viestit: 120
Liittynyt: La Huhti 16, 2005 8:18 pm
Paikkakunta: Riihimäki

Hj60 peräpää paukuttaa

Viesti Kirjoittaja AnttiH »

Eli liikkeelle lähteissä kuuluu peräpäästä muutama kolaus. Muistuttaa ihan ääntä, kun jarruliinat ryytyneet ja pamahtavat irti. Ei kuulu normaali ajossa, ellei "rytkytä" autoa kaasulla pikkuvaihteella. Tänään kävin alla ja kokeilin, takaperän kardaanissa n.2mm sivuttaisväljää.
Itse epäilin jousipakkojen heloja, mutta mitä mieltä viisaammat??
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Jordaanissa väljää...
Onko välys ristikossa,liukusboorissa,vai tuleeko välys pinionista...
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Avatar
mikjus
Viestit: 200
Liittynyt: To Marras 25, 2004 11:28 am
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikjus »

Kannattaa kokeilla ettei tosiaan pinionin alempi laakeri ole menossa. Vänttisellä pamahti venäjällä koko perä ja alkoi just noin oireilemaan. Katottiin vielä paikoillaan että mikä siellä paukuttaa vaan ei tajuttu että se tulee perästä. Veikattiin lehtipakkoja yms. Itsekin olen yhden perän noin särkenyt. Laita laatikot vapaalle ja nosta toisen renkaan ilmaan sitten vään pyörittelee ja vääntää pinionin laipasta ja kattoo ettei muljua miten sattuu. Yläpään laakeri pitää pinionia aika hyvin paikallaan vaikka alalaakerissa oli väljää joten vikaa ei meinaa huomata kun vasta liian myöhään.
Avatar
AnttiH
Viestit: 120
Liittynyt: La Huhti 16, 2005 8:18 pm
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AnttiH »

Kyllä tuo ihan jordaania pyörittelemällä näytti siltä, että pinionista tuo välys tulee ja on ehkä hieman enempi, kuin pari milliä. Tiedossa on kyllä, että takajousipakat pitäis laittaa uusiks, sillä niitä eppäilinkin.
Minkäslainen/-hintainen rojekti tuo pinionin laakerin vaihto on?
Edellinen omistaja oli tuosta hojosta jo edellisen perän räjäyttänyt ja nyt pitäis olla suht uusista osista kasattu alla, vaan mistäpä näistä tietää, kun ei ole itse ollut laittamassa.
Vastaa Viestiin