Sivu 1/1

BJ 75 vm 87 vaihdelaatikon irroitus

Lähetetty: Ke Marras 18, 2009 12:17 pm
Kirjoittaja Jaskahe
joo, laatikko (5v) pyki yhden akselin takapäästään ulos.
Täytyis ottaa koko hoito alta pois.

Miten tulee, kytkinkopan ja moottorin välistä avattava??

Poikittainen tukipalkki tietty löysättävä rungosta, voiko jättää vlaatikkoon kiinnni, ja perääntymistarve jotta irtoaa kytkinakselilta?

Pitäneekö kallistaa peräpäästä alaspäin kun ei mahdu suoraan perääntyyn kuin n. 80mm ?
Onkos tuettava mootorin etupuoleisesta päästä vinoon samanaikaisesti?

:shock:

Lähetetty: Ke Marras 18, 2009 2:34 pm
Kirjoittaja r2ree
Mietipä samalla koko paketin ulos ottoa etukautta. Toiset sanoo, että on helpompi ottaa koneen kanssa. Se etupää purkaantuu aika hyvin.

Mites 75, saako siinä lattian laatikon kohilta auki. Se auttaa kummasti irrottamista.

laatkon irroitus

Lähetetty: Ke Marras 18, 2009 3:38 pm
Kirjoittaja akipell
Suosittelen poraamaan reiät kabiinin puolelle että saa vaihdelaatikon ylimmät pultit sisältä räikällä irti. on muuten hieman hankalaa ja ei tarvitse könytä auton alla tai päällä niin kauaa..sit mallin kanssa ikh:lta uudet pultit tai sieltö ainakin löytyy. Itse tuin moottorin laskun jälkeen rautakangella lehtijousien päälle ja öljypohjan takaosaan poikittain.

Lähetetty: Ke Marras 18, 2009 4:17 pm
Kirjoittaja IironSika
Ööh... ettei se nyt vaan olis vaan jakolaatikko mikä synnytti akselin perästään? Se perässä niitä on kolme, mutta päävaihteistosta tulee vain yksi akseli ja sekin jakolaatikkoon. Jos kyseessä jakolaatikko, sen saa purettua paikoillaan vaihdelaatikkoa irroittamatta. Mutta tosiaankin se rungon poikkipalkki on liian lähellä jotta takakuori mahtuisi irti. Itse joskus poistin ongelman rälläkällä ja jälkeenpäin korjasin Kempillä.

Lähetetty: Ke Marras 18, 2009 5:50 pm
Kirjoittaja PETEBJ75
Vaihdoin laatikon pihalla iman tunkkia ja viela yksin. (ei tartte auttaa!)
Kaikki pultit saa raikalla ja jatkovarsilla auki kun vaan laskee laatikon takapaata palkin irroituksen jalkeen alaspain.
Eli se palkki kannattaa ottaa irti niin mahtuu enemman pyrittelemaan/kallistelemaan.

Laitoin kakkosnelosen etuovien ikkunoista lapi ja roikotin laatikkoa siita sidotulla taljalla (kun se tunkki perkele oli hukassa)

Lähetetty: Su Marras 22, 2009 6:13 pm
Kirjoittaja Jaskahe
Niin ,
hullu tekee työtä paljon viisas pärjää vähemmällä.

voisiko sen purkaa paikallaan ja saada vielä kokoon?

Akseli joka tuli ulos on kai nimeltään välikseli, takakardaanin vieressä vasempaan. Lukittu päästään pultilla ulkokuoresta joka pettänyt , syytä en käsitä ulstyöntöön kun sileä akseli räjäytyskuvissa...

Ei hajonnut ajaessa vaan paikkaallaan kun kytki peruutus vaihteen vaan ei lähtenyt vetämään ja siinä oltiin sitten. tosin ei mee eteenkään päin enkä väkisin enää yrittänyt.


[/img]