Sivu 1/1
HJ60:n (vm-81) olkatappi määrättiin korjattavaksi
Lähetetty: Ma Marras 16, 2009 4:15 pm
Kirjoittaja JIIHAA
Onkos kukaan korjaillu olkatappeja. Katsastuksessa määräsivät kartturinpuolen olkatapin korjattavaksi välyksellisenä. Katsoin jo haulla ja tuon Korpivaaran pumaskan. Kovasti tuntuu kinkkiseltä toi vaihto vai tarviiko siinä kaikkia noita erikoistyökaluja kaikenmaailman esikiristelyyn. Lyhyesti siis onko itse tehtävissä vaiko vietävä korjaamolle. Kaikki vinkit tervetulleita. Osia nyt ei varmaankaan saa kuin alkuperäisenä, vai?
Lähetetty: Ma Marras 16, 2009 4:23 pm
Kirjoittaja pemaripoju
laittaa uudet kartiolaakerit ylä ja alapuolelle napaa alkuperäisillä shimmeillä niin pitäis tulla hyvä.
niitä saa toyota, offroadtarvike, ja tamgears.
Lähetetty: Ma Marras 16, 2009 5:06 pm
Kirjoittaja Arwi
Ei tarvi erikois kaluja kun ei hukka simmejä. Ite oon purkanu koko navan ja vaihtanu samalla tiivisteet.
http://www.slck.net/gallery2.php?g2_itemId=9198 tossa galleriasta ihan opettevainen kuvasarja tohon lisäks kääntölaakerit käteen.
Lähetetty: Ma Marras 16, 2009 6:23 pm
Kirjoittaja JIIHAA
Mitäs sinne ny sitte kannattaa vaihtaa kun kerran sen navan joutuu aukoon ja purkamaan. Tietää vähän hommaalla etukäteen osia. Vielä paree jos joku osais kertoo laakerin numeron tuohon olka-akseliin niin vois kysäästä tuosta Vuorenmaasta.
Lähetetty: Ma Marras 16, 2009 6:31 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
http://www.tamgears.com/
Sieltä vasemmasta valikosta auton merkki ja malli.
Lähetetty: Ma Marras 16, 2009 6:35 pm
Kirjoittaja Hessu
JIIHAA kirjoitti:Mitäs sinne ny sitte kannattaa vaihtaa kun kerran sen navan joutuu aukoon ja purkamaan. Tietää vähän hommaalla etukäteen osia. Vielä paree jos joku osais kertoo laakerin numeron tuohon olka-akseliin niin vois kysäästä tuosta Vuorenmaasta.
Tamgearsin sivuilta jos kattoo, niin näyttäis siltä, että 2kpl "TO6 915", 1kpl "TO6 950" ja "TO6 952"-sarjasta ne messinkiset tukiholkit, niin ois kattava paketti. Messinkisistä tukihokeista muista lukeneeni, että niitä olisi muutamaa eri kokoa, joten vois olla turvallisinta hakea Toyotalta. Ei pitäis olla juurikaan kalliimpia siellä.
Oiskohan ollut vielä niin, että niitä olkalaakereita ei löydy täysin vastaavia kuin Koyon alkuperäislaakerit. Saatan muistaa väärinkin.
Tossa kuvassa on osat kuvattu:
http://www.tamgears.com/Toyota%20HJ60%2 ... li%201.JPG
Lähetetty: Ma Marras 16, 2009 7:10 pm
Kirjoittaja Blis
vaihda samalla murrokset jos napsuu ja kato vetarin stefa kerta joudut napoja purkaan...
Lähetetty: Ma Marras 16, 2009 7:39 pm
Kirjoittaja pemaripoju
mun mielestä ne naputtavatkin orkkis murrokset kestää enempi ku noi "tarvike" murrokset. tosin ne vanhatki kannattaa rasvata.
Lähetetty: To Marras 26, 2009 9:12 pm
Kirjoittaja JIIHAA
olihan nuo jo vaihtokunnossa.
Mutta osaako joku kertoo jotain vippaskonstia kun oli tuo stefa yhdessä välysten kanssa syöny 30 vuodessa vetoakselin siitä stefan kohdalta millin kuopalle. Voisko sen täyttää jollain muulla kuin migillä. Kestäiskä esim kemiallinen metalli sielä stefan alla? Ei viittis hitsata kun aina on olemassa mahdollisuus vetämiseen ja akseli vintturaan. Oli sen verran leveekin ettei pysty korjaamaan stefan leveyttä muuttamalla. Huuli asettuu siltikin siihen kuoppaan.
Lähetetty: To Marras 26, 2009 9:19 pm
Kirjoittaja Jussi
Entäs jos lyhentäs vähän sitä stefaa että se menis pikkasen syvemmälle?
Lähetetty: To Marras 26, 2009 9:27 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Edelleen tamgearssista modattu stefa sinne vetarin kaulalle.
http://www.tamgears.com/Toyota%20HJ60%2 ... sokuva.JPG
Tällä kuluneen vetarin stefan paikka eliminoidaan!
Tuota stefaa ei voi asentaa liian syvälle ton kauluksen takia.
hemmetin hyvä oivallus!!!

Lähetetty: To Marras 26, 2009 9:27 pm
Kirjoittaja pemaripoju
tamgearsista saa siihen parannettua stefaa jossa pitäis olla eri kohdalla huullos yms!
Lähetetty: To Marras 26, 2009 10:53 pm
Kirjoittaja JIIHAA
HIANO HOMMA
Lähetetty: La Marras 28, 2009 8:52 am
Kirjoittaja Hoosuu
Sen stefan kohdan voi sorvata ohuemmaks ja laittaa krympillä holkin päälle, huomioitava halkaisija poorikohran halkaisijan mukaan.