Kuva Kuva

HJ60:n (vm-81) olkatappi määrättiin korjattavaksi

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
JIIHAA
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Syys 01, 2009 9:39 pm
Paikkakunta: Härmä
Viesti:

HJ60:n (vm-81) olkatappi määrättiin korjattavaksi

Viesti Kirjoittaja JIIHAA »

Onkos kukaan korjaillu olkatappeja. Katsastuksessa määräsivät kartturinpuolen olkatapin korjattavaksi välyksellisenä. Katsoin jo haulla ja tuon Korpivaaran pumaskan. Kovasti tuntuu kinkkiseltä toi vaihto vai tarviiko siinä kaikkia noita erikoistyökaluja kaikenmaailman esikiristelyyn. Lyhyesti siis onko itse tehtävissä vaiko vietävä korjaamolle. Kaikki vinkit tervetulleita. Osia nyt ei varmaankaan saa kuin alkuperäisenä, vai?
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

laittaa uudet kartiolaakerit ylä ja alapuolelle napaa alkuperäisillä shimmeillä niin pitäis tulla hyvä.
niitä saa toyota, offroadtarvike, ja tamgears.
Avatar
Arwi
Viestit: 280
Liittynyt: Ke Kesä 06, 2007 10:02 am
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Arwi »

Ei tarvi erikois kaluja kun ei hukka simmejä. Ite oon purkanu koko navan ja vaihtanu samalla tiivisteet. http://www.slck.net/gallery2.php?g2_itemId=9198 tossa galleriasta ihan opettevainen kuvasarja tohon lisäks kääntölaakerit käteen.
Avatar
JIIHAA
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Syys 01, 2009 9:39 pm
Paikkakunta: Härmä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JIIHAA »

Mitäs sinne ny sitte kannattaa vaihtaa kun kerran sen navan joutuu aukoon ja purkamaan. Tietää vähän hommaalla etukäteen osia. Vielä paree jos joku osais kertoo laakerin numeron tuohon olka-akseliin niin vois kysäästä tuosta Vuorenmaasta.
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

http://www.tamgears.com/
Sieltä vasemmasta valikosta auton merkki ja malli.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Avatar
Hessu
Viestit: 882
Liittynyt: La Syys 29, 2007 8:50 am
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

JIIHAA kirjoitti:Mitäs sinne ny sitte kannattaa vaihtaa kun kerran sen navan joutuu aukoon ja purkamaan. Tietää vähän hommaalla etukäteen osia. Vielä paree jos joku osais kertoo laakerin numeron tuohon olka-akseliin niin vois kysäästä tuosta Vuorenmaasta.
Tamgearsin sivuilta jos kattoo, niin näyttäis siltä, että 2kpl "TO6 915", 1kpl "TO6 950" ja "TO6 952"-sarjasta ne messinkiset tukiholkit, niin ois kattava paketti. Messinkisistä tukihokeista muista lukeneeni, että niitä olisi muutamaa eri kokoa, joten vois olla turvallisinta hakea Toyotalta. Ei pitäis olla juurikaan kalliimpia siellä.

Oiskohan ollut vielä niin, että niitä olkalaakereita ei löydy täysin vastaavia kuin Koyon alkuperäislaakerit. Saatan muistaa väärinkin.

Tossa kuvassa on osat kuvattu: http://www.tamgears.com/Toyota%20HJ60%2 ... li%201.JPG
#428
Blis
Viestit: 172
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2008 3:43 pm
Paikkakunta: Temmes

Viesti Kirjoittaja Blis »

vaihda samalla murrokset jos napsuu ja kato vetarin stefa kerta joudut napoja purkaan...
HJ61 -87
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

mun mielestä ne naputtavatkin orkkis murrokset kestää enempi ku noi "tarvike" murrokset. tosin ne vanhatki kannattaa rasvata.
Avatar
JIIHAA
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Syys 01, 2009 9:39 pm
Paikkakunta: Härmä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JIIHAA »

olihan nuo jo vaihtokunnossa.

Kuva

Mutta osaako joku kertoo jotain vippaskonstia kun oli tuo stefa yhdessä välysten kanssa syöny 30 vuodessa vetoakselin siitä stefan kohdalta millin kuopalle. Voisko sen täyttää jollain muulla kuin migillä. Kestäiskä esim kemiallinen metalli sielä stefan alla? Ei viittis hitsata kun aina on olemassa mahdollisuus vetämiseen ja akseli vintturaan. Oli sen verran leveekin ettei pysty korjaamaan stefan leveyttä muuttamalla. Huuli asettuu siltikin siihen kuoppaan.
Avatar
Jussi
Viestit: 396
Liittynyt: La Joulu 03, 2005 11:14 pm
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Entäs jos lyhentäs vähän sitä stefaa että se menis pikkasen syvemmälle?
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Edelleen tamgearssista modattu stefa sinne vetarin kaulalle.
http://www.tamgears.com/Toyota%20HJ60%2 ... sokuva.JPG

Tällä kuluneen vetarin stefan paikka eliminoidaan!
Tuota stefaa ei voi asentaa liian syvälle ton kauluksen takia.

hemmetin hyvä oivallus!!! :shock: :shock: 8)
Viimeksi muokannut Käyttäjä, To Marras 26, 2009 9:28 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

tamgearsista saa siihen parannettua stefaa jossa pitäis olla eri kohdalla huullos yms!
Avatar
JIIHAA
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Syys 01, 2009 9:39 pm
Paikkakunta: Härmä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JIIHAA »

:shock: HIANO HOMMA
Hoosuu
Viestit: 235
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:48 pm
Paikkakunta: Vammala

Viesti Kirjoittaja Hoosuu »

Sen stefan kohdan voi sorvata ohuemmaks ja laittaa krympillä holkin päälle, huomioitava halkaisija poorikohran halkaisijan mukaan.
Vastaa Viestiin