Sivu 1/1
Kysymyksiä FJ40:stä?
Lähetetty: Ma Elo 15, 2005 6:09 pm
Kirjoittaja Hammer
Minkälaiset teho-arvot tuollaisessa vm-80 olevassa FJ-40:ssä on eli kiinnostaisi sen bensa-kutosen hevosvoimat sekä vääntö-arvot? Onko FJ:ssä alavääntö samaa luokkaa kuin BJ:ssä? Minkä kokoista rengasta tuollaiseen saa pelkällä muutoskatsastuksella? Entä paljonko kyseinen automalli kuluttaa bensaa? Tuollainen FJ-40 olisi tulossa minulle seuraavaksi offroad-autoksi (pajeron tilalle

) ja kiinnostaisi tietää hieman sen speksejä etukäteen.
Nimimerkillä kohta FJ:n ylpeä omistaja...

Lähetetty: Ma Elo 15, 2005 10:11 pm
Kirjoittaja Hippo
FJ-40 135hv 3600r/min BJ-40 80hv 3600r/min
284Nm 191Nm
kulutus n.10/100km n.20/100km jos edes joskus
pääsis

Lähetetty: Ma Elo 15, 2005 10:21 pm
Kirjoittaja Hippo
FJ-40 135hv 3600r/min 284Nm kulutus n.10/100km
BJ-40 80hv 3600r/min 191Nm n.20/100km jos edes joskus pääsis
31x10,5 R15 LT jos 7.0-R16 otteessa alkuperäisenä rengaskokona
oho läks toi ed. viesti ennenaikojaan!?!
Lähetetty: Ti Elo 16, 2005 7:03 am
Kirjoittaja itoola
Hippon tehot ja vääntö on varmaan kohdallaan ja toi noin on suhteellinen käsite kulutuksen suhteen.
Mulla FJ vie 15 l/ 100 km maantiellä ja 20 l/ 100 km muuten. Tehot ja vääntö ovat olleet riittävät eli eteneminen ei oo koskaan loppunut niiden puutteeseen (sen sijaan kyl pidon loppumiseen ja omaan tunarointiin

. Otteessa mulla on rengasmerkintänä 280/85-R16, joka on hommattu yli 10 vuotta sitten....
Onneks toi bensa on halpaa.....
Lähetetty: Ti Elo 16, 2005 7:53 pm
Kirjoittaja SJV
Eikö 1980 mallisessa Äffäläisessä ole jo alunperin 7.5016??
Silloin saisi 34" otteeseen!!
Bensan kulutus on Toyotan mukaan vissiin 15-40l/100km!
Veikkaisin itse että minu Fj55 veisi 25l/100km(sama moottori on)...
Lähetetty: To Elo 18, 2005 8:25 am
Kirjoittaja Hammer
Kysynpä vielä sellaista, että kumman sortin bensaa tuollaiseen FJ:hin laitetaan, 95:Sta vai 98:ia?
Lähetetty: To Elo 18, 2005 8:54 am
Kirjoittaja itoola
Molemmat käy

Bensahan on halpaa

joten itse oon suosinut tota 98:a ja jos sitä ei oo ollu saatavilla, niin ei 95:n kanssa oo ollu mitään ongelmia.
Itse asiassa mun FJ:ssä (vm. -76) taitaa olla papereissa minimi oktaanisuosituksena joku 82 tai 88 tai muu vastaava... Siihen aikaanhan ajettiin muutenkin 92:lla

Oon pelannu sikäli varman päälle, että käytän venttilinsuoja-ainetta tankatessani. En tiedä onko siitä mitään hyötyä mutta oon katsonut, ettei se harrasteauton kustannuksia niin hirveesti lisää.
Lähetetty: Pe Elo 19, 2005 8:07 am
Kirjoittaja komk
Kaverilla on laitossa pomonsa FJ-40:nen ja siinä on se pienempi (3.9 =F ja 4.3 = 2F???) pata.
Ihan mielenkiinnosta kyselen, että paljonkohan siinä on ollu heposia kun se on rullannut tehtaalta?
-jm
Lähetetty: Pe Elo 19, 2005 9:27 pm
Kirjoittaja Gravehill
komk kirjoitti:Kaverilla on laitossa pomonsa FJ-40:nen ja siinä on se pienempi (3.9 =F ja 4.3 = 2F???) pata.
Ihan mielenkiinnosta kyselen, että paljonkohan siinä on ollu heposia kun se on rullannut tehtaalta?
-jm
F=130 hv/209Nm
2F=140 hv/210Nm
noi tiedot peräsin tanskan poikien sivuilta
Lähetetty: La Elo 20, 2005 2:09 pm
Kirjoittaja PikkuF
Toyotan korjaamokäsikirjan mukaan:
F 3,9L 125 DIN HV , 155 SAE HV
2F 4,2L 135 DIN HV , ? SAE HV
Lähetetty: La Elo 20, 2005 6:34 pm
Kirjoittaja Vieras
Kiittää ja kumartaa...
-jm nyybinä