Sivu 1/3
Hoojii sammuu heti?? (Valmis!!)
Lähetetty: Ti Marras 03, 2009 7:50 pm
Kirjoittaja Rocco69
Tervehdys!
Kyseessä on HJ60 ja -88.
Ongelma on seuraava:
Käynnistäessä koneen (yli 2h seisseenä) kuluu 5sek, ja lamprelay? rele naksahtaa apparin jalkatilassa ja kone sammuu.
Toisella starttauksella (yleensä) jää käyntiin.
-Lamprelay-rele juotettu ja juotettu..
-Edicin kello vaihdettu
-Uudehko FRAM öljynsuodatin vaihdettu orkkis suodattimeen..
-Hiilisilta (orkkis) ja jännitteensäätäjä (varaosa) vaihdettu
-Öljyt vaihdettu (Mobil, synteettinen)
-Mekaaninen mittari laitettu, paineita on
-Maadoitus katottu "käsikopelolla"
-Akut mitattu, ok
-Laturin hihnan kireys tarkistettu
Volttimittari ei mielestäni nouse HETI niin terhakkaasti ylös kuin ennen?!, ei edes jälkihehkureleen? naksahduksen jälkeen..
Volttimittari nousee kyllä hetken ajon jälkeen ok lukemiin..
Alle n. 2 tunnin seisomiselta lähtee iloisesti käyntiin ja pysyy käynnissä..
Mitä seuraavaksi kokeilis?
-Kiitän-
Lähetetty: Ti Marras 03, 2009 8:36 pm
Kirjoittaja r2ree
Kuulostaa EDIC-ongelmalta. Onko ölpän paineet varmasti OK?
Mulla BJ teki samaa ja kesän ajettuani alkoi kalkattamaan...
Lähetetty: Ti Marras 03, 2009 8:40 pm
Kirjoittaja Rocco69
1bar tyhjäkäynnillä (lämmin kone)...
Lähetetty: Ti Marras 03, 2009 9:05 pm
Kirjoittaja r2ree
Se kyllä riittää, kun se sammuu 0.3:ssa.
Otapa se edicin välitanko pois ja koitas uudelleen. Saa sen EDICIN vaikutuksen katottua. Ei sitten pitäsi sammua kuin vaihteella.
Sen jälkeen suodattimet, karkeasuodattimesta (jos se on vielä siellä tala-akselin kulmilla) vedet pois. Moottorin kyljessä oleva suodatin vaihtoon, ellei suht tuore.
Lähetetty: Ti Marras 03, 2009 9:13 pm
Kirjoittaja Rocco69
Tanko ollu irti, jää käyntiin, sammuu vain vaihteella..
Polttoainesuodatin ja ilmansuodatin vaihdettu öbaut vuosi sitten.
Vedenerotin tyhjennetty reilu vuos sitten..
Öljynsuodatin vaihettu n. kuukausi sitten..
(polttoainesäiliön luona olevat ohuet putket ruostuneet hajalle/katki

)
Lähetetty: Ti Marras 03, 2009 10:54 pm
Kirjoittaja r2ree
Se ois ollukkin seuraava.
Kokeilin ite korjata vanhaa ja totesin, -18 asteen pakkasessa, puol kaks yöllä,autoa työntäessäni, että nyt ostan uudet makso mitä makso
Ja yllätys, 50 egestä sai viä kahvirahat takas.
Onhan se vaihto kiva työ, kun katkasin kuudesta ruuvista kolme.. Uutta kierrettä vaan ja isommat ruuvit tilalle
Lähetetty: Ke Marras 04, 2009 5:24 am
Kirjoittaja Rocco69
Lisäksi, kun antaa startatessa reilusti kaasua, niin silloin pysyy käynnissä

?
Lähetetty: Ke Marras 04, 2009 8:22 am
Kirjoittaja El Borracho
Kyllä munkin HJ:lle pitää antaa kierroksia ettei sammu kylmänä. Jos ulkolämpötila lähestyy nollaa ja vain käynnistää auton, öljynpaine ei nouse heti, vaan kone sammuu. Jos polkasee kunnolla samalla kunnes öljynpaine rupee nouseen, ei sammu enää. Seinä auton takana on jo melko musta...
Lähetetty: Ke Marras 04, 2009 10:59 am
Kirjoittaja Blis
Rocco69 kirjoitti:Lisäksi, kun antaa startatessa reilusti kaasua, niin silloin pysyy käynnissä

?
paljoko tyhjäkäynti?
Lähetetty: Ke Marras 04, 2009 3:10 pm
Kirjoittaja Rocco69
600 rp/min
Lähetetty: Ke Marras 04, 2009 3:15 pm
Kirjoittaja Blis
Rocco69 kirjoitti:600 rp/min
koitappa huumorilla nostaa tyhjäkäynti 650-700rpm ja koita että auttaako...
Lähetetty: Ke Marras 04, 2009 3:36 pm
Kirjoittaja hj6084
Paljonkos tuossa kuusykkösen turbomyllyssä on ohjearvo tyhjäkäynnille?
Lähetetty: Ke Marras 04, 2009 4:11 pm
Kirjoittaja Blis
hj6084 kirjoitti:Paljonkos tuossa kuusykkösen turbomyllyssä on ohjearvo tyhjäkäynnille?
750rpm lämpymänä...
Lähetetty: Ke Marras 04, 2009 4:14 pm
Kirjoittaja Rocco69
Nyt on tyhjäkäynti säädetty 650rpm. Aamulla näkee miten vörkkii..
Mites toi varaosa-jännitteensäädin, jos se olis rikkoontunut?
Lähetetty: Ke Marras 04, 2009 6:53 pm
Kirjoittaja pertsa
Ota irti se öljynpaineen anturi ja putsaa se voi olla niin täynnä törkyä että ei se pelaa
