Kuva Kuva

Hoojii sammuu heti?? (Valmis!!)

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Muistas sit kanssa katsoa, että se sihti on oikeassa asennossa ja oikealla korkeudella. Jos se on liian liki ölppäpohjaa, se ei saa imastua tarpeeks öljyvä..
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Avatar
Rocco69
Viestit: 199
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 9:13 am
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Rocco69 »

Muistas sit kanssa katsoa, että se sihti on oikeassa asennossa ja oikealla korkeudella. Jos se on liian liki ölppäpohjaa, se ei saa imastua tarpeeks öljyvä..
Kiitti vinkistä! täytyy olla tarkkana sihdin kanssa.

Äsken kävin taas testaamassa starttausta, ilman että olisi ollut tolpassa...

Pidin kytkimen pohjassa, ja kuinka ollakkaan meinasi pysyä käynnissä heti ensimmäisellä yrityksellä! Ja toisella starttauksella pysyi käynnissä! (yleensä 3-4 starttauksella vasta jää käyntiin..)

Oliko sattumaa, vai mitä toi kytkin-juttu kertoo hojostani?!

Vai alkaako uudet öljyt "toimia" vasta nyt? (150km ajettu uusilla öljyillä)
Hoojiiton..
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Kyllä nämä kannattaa kytkin pohjassa käynnistää varsinki kylmällä ilmalla, sen verran vastustaa jähmeät laatikkoöljyt. Pakkasilla sitte jakis vapaalle ja vaihde päälle siksi aikaa ku raapii ikkunat, niin menee pykälät jouheasti päälle heti lähtiessä.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Tuukka Impala
Viestit: 48
Liittynyt: La Maalis 20, 2010 9:55 pm
Paikkakunta: Urjala Halkivaha

Viesti Kirjoittaja Tuukka Impala »

Tota, mistähän vois johtua, kun mulla tohon tuli öljynvaihdon jälkeen semmonen ongelma että kylmänä saa ihan helvetin kauan startata että lähtee käymään?
Tuukka
Hoosuu
Viestit: 235
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:48 pm
Paikkakunta: Vammala

Viesti Kirjoittaja Hoosuu »

Ei sitä silikoonia voi sinne sihtiin niinpaljon mennä,että se vallan tukkeutuu, sehän on 10cm halkaisijaltaan. Kun käynnistät hehkutatko tarpeeksi pitkään, valon sammumisen jälkeen tulee vielä vartoilla, että hanttimiehen puolella jalkatilasta kuuluu napsaus. Jos silti vielä joutuu tarttaamaan kauan tarkista hehkutulpat, että ehjät. Volttimittarin tuleekin pysyä käynnistyksen jälkeen alhaalla sillä jälkihehku pysyy päällä jonkinaikaa, ehkä pari, kolme minuuttia sen jälkeen pomppaa äkisti ylöspäin. Lisäksi jos ei käy tyhjäkäyntiä onhan siinä käsikaasu !!
Avatar
Rocco69
Viestit: 199
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 9:13 am
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Rocco69 »

Noniin, vika selvisi!! :P

Eli syynä oli "fuel control relay"-boksissa olevan kondensaattorin tulo elinkaaren loppuun.

Vanha, alkuperäinen kondensaattori oli 220uF, 85c ja 35V, uudeksi laitoin hieman isomman 1000uF:n kondensaattorin.
Nyt ei edic sammuta, vaan antaa virtaa sen verran että öljynpaine ehtii nousta.


Kuva

Ja konkat esim täältä: http://www.vekoy.com/index.php?cPath=48_699&language=fi

Ja parasta on se, että sai vi***sen vian korjattua parilla eurolla! :lol:
Hoojiiton..
Vastaa Viestiin