Kuva Kuva

Hoojii sammuu heti?? (Valmis!!)

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
Rocco69
Viestit: 199
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 9:13 am
Paikkakunta: Järvenpää

Hoojii sammuu heti?? (Valmis!!)

Viesti Kirjoittaja Rocco69 »

Tervehdys!

Kyseessä on HJ60 ja -88.

Ongelma on seuraava:

Käynnistäessä koneen (yli 2h seisseenä) kuluu 5sek, ja lamprelay? rele naksahtaa apparin jalkatilassa ja kone sammuu.
Toisella starttauksella (yleensä) jää käyntiin.

-Lamprelay-rele juotettu ja juotettu..
-Edicin kello vaihdettu
-Uudehko FRAM öljynsuodatin vaihdettu orkkis suodattimeen..
-Hiilisilta (orkkis) ja jännitteensäätäjä (varaosa) vaihdettu
-Öljyt vaihdettu (Mobil, synteettinen)
-Mekaaninen mittari laitettu, paineita on
-Maadoitus katottu "käsikopelolla"
-Akut mitattu, ok
-Laturin hihnan kireys tarkistettu

Volttimittari ei mielestäni nouse HETI niin terhakkaasti ylös kuin ennen?!, ei edes jälkihehkureleen? naksahduksen jälkeen..

Volttimittari nousee kyllä hetken ajon jälkeen ok lukemiin..

Alle n. 2 tunnin seisomiselta lähtee iloisesti käyntiin ja pysyy käynnissä..

Mitä seuraavaksi kokeilis?

-Kiitän-
Viimeksi muokannut Rocco69, Su Huhti 18, 2010 6:19 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Hoojiiton..
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Kuulostaa EDIC-ongelmalta. Onko ölpän paineet varmasti OK?

Mulla BJ teki samaa ja kesän ajettuani alkoi kalkattamaan...
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Avatar
Rocco69
Viestit: 199
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 9:13 am
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Rocco69 »

1bar tyhjäkäynnillä (lämmin kone)...
Hoojiiton..
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Se kyllä riittää, kun se sammuu 0.3:ssa.

Otapa se edicin välitanko pois ja koitas uudelleen. Saa sen EDICIN vaikutuksen katottua. Ei sitten pitäsi sammua kuin vaihteella.

Sen jälkeen suodattimet, karkeasuodattimesta (jos se on vielä siellä tala-akselin kulmilla) vedet pois. Moottorin kyljessä oleva suodatin vaihtoon, ellei suht tuore.
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Avatar
Rocco69
Viestit: 199
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 9:13 am
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Rocco69 »

Tanko ollu irti, jää käyntiin, sammuu vain vaihteella..

Polttoainesuodatin ja ilmansuodatin vaihdettu öbaut vuosi sitten.

Vedenerotin tyhjennetty reilu vuos sitten..
Öljynsuodatin vaihettu n. kuukausi sitten..


:shock:

(polttoainesäiliön luona olevat ohuet putket ruostuneet hajalle/katki :idea:)
Hoojiiton..
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Se ois ollukkin seuraava.
Kokeilin ite korjata vanhaa ja totesin, -18 asteen pakkasessa, puol kaks yöllä,autoa työntäessäni, että nyt ostan uudet makso mitä makso
Ja yllätys, 50 egestä sai viä kahvirahat takas.

Onhan se vaihto kiva työ, kun katkasin kuudesta ruuvista kolme.. Uutta kierrettä vaan ja isommat ruuvit tilalle
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Avatar
Rocco69
Viestit: 199
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 9:13 am
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Rocco69 »

Lisäksi, kun antaa startatessa reilusti kaasua, niin silloin pysyy käynnissä :idea: ?
Hoojiiton..
Avatar
El Borracho
Viestit: 43
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2009 12:10 pm
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja El Borracho »

Kyllä munkin HJ:lle pitää antaa kierroksia ettei sammu kylmänä. Jos ulkolämpötila lähestyy nollaa ja vain käynnistää auton, öljynpaine ei nouse heti, vaan kone sammuu. Jos polkasee kunnolla samalla kunnes öljynpaine rupee nouseen, ei sammu enää. Seinä auton takana on jo melko musta...
Blis
Viestit: 172
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2008 3:43 pm
Paikkakunta: Temmes

Viesti Kirjoittaja Blis »

Rocco69 kirjoitti:Lisäksi, kun antaa startatessa reilusti kaasua, niin silloin pysyy käynnissä :idea: ?
paljoko tyhjäkäynti?
HJ61 -87
Avatar
Rocco69
Viestit: 199
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 9:13 am
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Rocco69 »

600 rp/min
Hoojiiton..
Blis
Viestit: 172
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2008 3:43 pm
Paikkakunta: Temmes

Viesti Kirjoittaja Blis »

Rocco69 kirjoitti:600 rp/min
koitappa huumorilla nostaa tyhjäkäynti 650-700rpm ja koita että auttaako...
HJ61 -87
hj6084
Viestit: 96
Liittynyt: Ma Marras 24, 2008 10:05 am
Paikkakunta: itä-suomi

Viesti Kirjoittaja hj6084 »

Paljonkos tuossa kuusykkösen turbomyllyssä on ohjearvo tyhjäkäynnille?
Blis
Viestit: 172
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2008 3:43 pm
Paikkakunta: Temmes

Viesti Kirjoittaja Blis »

hj6084 kirjoitti:Paljonkos tuossa kuusykkösen turbomyllyssä on ohjearvo tyhjäkäynnille?
750rpm lämpymänä...
HJ61 -87
Avatar
Rocco69
Viestit: 199
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 9:13 am
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Rocco69 »

Nyt on tyhjäkäynti säädetty 650rpm. Aamulla näkee miten vörkkii..

Mites toi varaosa-jännitteensäädin, jos se olis rikkoontunut?
Hoojiiton..
Avatar
pertsa
Viestit: 198
Liittynyt: Su Heinä 09, 2006 9:11 am
Paikkakunta: Holmestrand Norge

Viesti Kirjoittaja pertsa »

Ota irti se öljynpaineen anturi ja putsaa se voi olla niin täynnä törkyä että ei se pelaa :roll:
Vastaa Viestiin