Kuva Kuva

3,0TD

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
PETEBJ75
Viestit: 698
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 11:42 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja PETEBJ75 »

onsekone kirjoitti:Nyt on ollut yön yli sisätilanlämmitin konepellin alla ettei mene lohko halki. (saattaahan se jo ollakkin halki. En ole vielä tutkinu.)
Toyotien lohkot ei mene niin helposti halki kuin esim foordien :wink:
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
onsekone
Viestit: 63
Liittynyt: Ma Helmi 18, 2008 9:29 am
Paikkakunta: Holholandia

Viesti Kirjoittaja onsekone »

Antsa kirjoitti:No ei tullut mieleen kaataa sinne pakkasnestettä?
Mistäs otat pakkasnestettä keskellä yötä ja varsinki kun ei ole toimivaa autoa. Autotallissa yksi tyhjä purkki.

Nesteet jäässä ja vajaana ei auton moottorin käyttäminen hyvää tee. Vähiten tulee lisävahinkoja kun pitää moottorin lämmön tasaisena. Nyt soitti aikuiskoulutuskeskuksen mies ja sanoi että heillä on vakuutus näille tapauksille ja hoitavat asian kuntoon. Huomenna (maanantai) aamulla tulee hinausauto hakemaan.

Edit. Hinausauto kävikin jo hakemassa Toyotan lämmittelemään. Maanantaina alkaa tutkimukset.
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Tottahan tuokin.

Toivottavasti tulee kuntoon.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1596
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Toivottavasti on sen verran vesi kiertänyt ettei oo ihan kuivana yläkerta ollut. Meinaan ettei vaan olis antanut alkusysäystä kannen halkeemiselle, mikä saattaa oireilla vasta puolen vuoden päästä. :? Huonoa tuuria, miten voidaan kone vaihtaa ilman että laitetaan mottiin jäähdytysnesteitä sisään... pelkkää vettäkö ne on kaatanu, joka sitten suli kiehumalla?

Missäs sulla lohkolämmitin oikein on? Kun käsittääkseni varsinaista lohkolämmitintä ei tässä konemallissa voi olla, ainoastaan letkulämmitin kannen ja lohkon väliin asennetussa 19 mm letkussa...
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
onsekone
Viestit: 63
Liittynyt: Ma Helmi 18, 2008 9:29 am
Paikkakunta: Holholandia

Viesti Kirjoittaja onsekone »

-MaTTi- kirjoitti:pelkkää vettäkö ne on kaatanu, joka sitten suli kiehumalla?
Oli niin vähän glykolia että jäätyi. Se vähänen glykoli saatoi sentään jotain pelastaa. Jos kansi menee niin näkyy se minun kilometrimäärillä aikaisemmin. Puoli vuotta on työllä takuu.
-MaTTi- kirjoitti:Missäs sulla lohkolämmitin oikein on?
Tahtoo "kansan suussa" mennä aina lohkolämmittimeksi...
onsekone
Viestit: 63
Liittynyt: Ma Helmi 18, 2008 9:29 am
Paikkakunta: Holholandia

Viesti Kirjoittaja onsekone »

Nyt on taas uusi moottori ja hyvin pelittää. Eli korjaamon piikkiin tilattiin uusi moottori Japanpartsilta ja pultattiin paikoilleen. Ei alettu kuulostelemaan puolta vuotta että meniköhän kansi halki.

Vanhaa mottia en ole vielä ehtinyt avaamaan.
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1596
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

onsekone kirjoitti:Nyt on taas uusi moottori ja hyvin pelittää. Eli korjaamon piikkiin tilattiin uusi moottori Japanpartsilta ja pultattiin paikoilleen. Ei alettu kuulostelemaan puolta vuotta että meniköhän kansi halki.

Vanhaa mottia en ole vielä ehtinyt avaamaan.
No kerrankin työtakuu ollut kunnollinen! Uusi kone vain varmuuden vuoksi, tuo ei olisi voinut paremmin mennä.

Samanlainenko tuli taas tilalle? Onko Granviasta vai mistä tällä kertaa?
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
onsekone
Viestit: 63
Liittynyt: Ma Helmi 18, 2008 9:29 am
Paikkakunta: Holholandia

Viesti Kirjoittaja onsekone »

Samanlainen muuten mutta kaasuläpälle ei uudessa mene jäähytys(lämmitys)nestettä. Öljytikku edelleen imusarjan ja kannen välissä. En tiedä mistä autosta peräisin. Hyvin kuitenkin pelaa cruiserin alkuperäisellä eculla. Kummassakin japani-koneessa oli 75c termostaatti. Tosin jälkimmäisessä se oli jumittunu auki. Vaihettiin alkuperäinen 82c termostaatti tilalle.

Tällä kertaa olivat Japanpartsilla muistaneet tilausta tehdessä mainita että öljypohja ei välttämättä sovi cruiseriin.
Vastaa Viestiin