Kuva Kuva

3,0TD

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

onsekone
Viestit: 63
Liittynyt: Ma Helmi 18, 2008 9:29 am
Paikkakunta: Holholandia

Viesti Kirjoittaja onsekone »

-MaTTi- kirjoitti:Oliks sulla automaattilodju?
On. Mahtaa olla motti jossain Afrikan sarven kohilla. Toivottavasti piraatit ei iske...
pulu
Viestit: 239
Liittynyt: Ma Touko 22, 2006 9:00 pm
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja pulu »

joopa,munki katiska lopetti vedellä läträämisen,ku vaihto ehjän syylärin korkin...puhals sielt välist vettä ja ny sen jälkeen ei oo hävinny yhtää nestettä!no jotain pientä kumminki tuli tilalle polttoaine puolella,ku ilmeisesti sai ilmaa jostain järjestelmään,ilmeni sellai että rupes kovilla kierroksil rötäämään ja ei kiertänny,ja kaikki alko nafta filsun vaihdon jälkeen,no ny sekin on vaihdettu 3kertaa ja tankki kerran ja suodattimen jalka 3kertaa,ja tankist tulee letkut pumpulle asti ja tankin lähtöputket on uudehkot,mut ongelmaan tuli jonkin moinen ratkasu lisäämällä järjestelmään siirtopumppu ja sekin tuntu vaikuttavan et kävi antamas motaril tennarii oikein kunnol pitemmän lenkin verran,oli varmaan jotai paskaa pumpun sisäl tai jotain,muuten toimii mut sahauttaa käyntiin ihmeen pitkään välil ja kylmäl koneella,hehkutki toimii et ei kait siitkä johdu!
kzj
Viestit: 84
Liittynyt: La Helmi 28, 2009 10:08 am
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja kzj »

Miten -MaTTi- onko kansiasian suhteen edistymistä tapahtunut?


Mulla kuuluu kummaa hulinaa välillä lämmityslaitteesta, kun on ollu auto pitkään roikassa..ilmaa siellä on...paisuntasäiliön pinta alamerkissä, en muista oliko ylä vai alamerkissä ostaessa.

Alle ei jää merkkejä vuodosta.

Täytyy seurata asiaa ja tutkailla tarkemmin.

Onhan puolenvuoden takuu, Toyota merkkiliikkeestä ostettu peli.
Kunhan nyt ei sitten vasta vuoden päästä olis vaikka kansi halki..
:cry:

Ja kyseessähän tälläkertaa 120, 1KD-FTV koneella .

Olikos näissä niitä suutinvikoja, pitääkö alkaa irrottaa öljypohjaa vai mitä tarkoittaa huolto-ohjelmassa, huomioitavaa kohdassa: Land Cruiser 120; öljysiivilän tarkastus???
:shock:


http://www.toyota.fi/service/huolto_ohjelmat.aspx
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Uusi kansi on kiinni, tällä kertaa alkuperäinen Toyota-osa, orkkis kansitiivisteellä + tarvike yläpään tiivistesarja + kannenpultit + jakoremmi. Englannista valmiiks kasattuna about tonnilla.

Taas mennään. Toivottavasti piiiitkään = satoja tuhansia. 8)

Enpä oo öljysiivilän tarkastuksesta kuullut, kansivikoja en tiedä kun yhdellä palstalaisella olleen, suuttimista on saanut lukea maailmalta ja on niitä täälläkin päin jopa takuuseenkin vaihdettu.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Tuohon suutinongelmaan liittyenhän tuosta öljysiivilän tarkastuksesta tuolla yleisen keskustelun puolella puhutaan, että karstottaa öljyjä -> imusiivilä tukkoon -> kone kilahtaa. Ja tarkastus lampun kans öljyropun reiästä.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
kzj
Viestit: 84
Liittynyt: La Helmi 28, 2009 10:08 am
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja kzj »

Juu jatketaan siellä toisessa topikissa tätä 120sarjan asiaa..
Rölli
Viestit: 125
Liittynyt: Ti Syys 27, 2005 5:25 pm
Paikkakunta: Pöytyä

Viesti Kirjoittaja Rölli »

Lisätäänpä tähän kysymys kun kuitenkin samasta koneesta on kyse.
Minkäs väristä pakkasnestettä tuon jäähdytysjärjestelmään tulisi laittaa?

Äkkiseltään tutkittuna sanoisin että omassa olisi ennemmin punaista kuin vihreää lientä. Ei tuo saksa taivu niin sujuvasti että olisi löytynyt ohjekirjasta apuja...
kzj
Viestit: 84
Liittynyt: La Helmi 28, 2009 10:08 am
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja kzj »

Toyotan "omia" nesteitä on vihreää, punaista ja vaaleanpunaista.

Ei saa sekoittaa keskenään.

-------------------------------------
Toyota Long life coolant

LLC (red/green)
First replace at 60,000 km or 36 months
After 60,000 km or 36 months, replace every 30,000 km or 24 months.

--------------------------------------
Toyota Super-Long Life Coolant
S-LLC (pink)

First replace at 150,000 km; after, every 90.000 km
Only use "Toyota Super-Long Life Coolant" or similar high quality ethylene glycol based non-silicate, non-amine, non-nitrate and non-borate coolant
with long-life hybrid organic acid technology (coolant with long-life hybrid organic acid technology is a combination of low phosphates and organic acids)

-------------------------------------

Eli:

Vihreä tai Punainen vaihdetaan 30tkm/2vuoden välein

Vaaleanpunainen 90tkm välein



Kaikki nesteet käy, jos on järjestelmä huuhdeltu. ?

Ite oon laittanu Zero Red vaaleenpunaista ainetta, valmistajan mukaan kestää 5vuotta kaikissa olosuhteissa..?

Ja perustuu tuohon orgaaniseen happoteknologiaan, joten on kai aika lähellä Toyotan omaa pinkkiä nestettä... :wink:
onsekone
Viestit: 63
Liittynyt: Ma Helmi 18, 2008 9:29 am
Paikkakunta: Holholandia

Viesti Kirjoittaja onsekone »

Uusi motti tuli pihaan ja asennus alkakoon... Ilmeisesti on kolariautosta kun flektin keskiössä on jälkiä jotka viittaa yhteenottoon syylärin kanssa. Kilometreistä ei hajuakaan mutta ei japsit kuulemma aja autojaan ihan niin loppuun kuin suomalaiset.

Vara-autosta (orion) menikin sopivasti tänään etupyörän laakeri tai vetari. Melkoista vonkunaa ja pauketta piti kun ajoin 200km kotiin... Nyt ollaan autottomia toistaiseksi. :lol:
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

onsekone kirjoitti:Uusi motti tuli pihaan ja asennus alkakoon... Ilmeisesti on kolariautosta kun flektin keskiössä on jälkiä jotka viittaa yhteenottoon syylärin kanssa. Kilometreistä ei hajuakaan mutta ei japsit kuulemma aja autojaan ihan niin loppuun kuin suomalaiset.
No oliko välijäähyllä vai ilman?
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
onsekone
Viestit: 63
Liittynyt: Ma Helmi 18, 2008 9:29 am
Paikkakunta: Holholandia

Viesti Kirjoittaja onsekone »

Ilman. Vaihelaatikko ja jakolaatikko ei käy suoraan cruiseriin. Ovat varmaan jostain muusta Toyotasta. Entiset on onneksi kunnossa. Tai on takakartaaniin välys mutta eipähän rohise.
pulu
Viestit: 239
Liittynyt: Ma Touko 22, 2006 9:00 pm
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja pulu »

joopa,luulen tai epäilen tietäväni rötäämisen syyn,oisko syöttöruuvvin o-rengas hajonnu/hävinny...?tilasin aineski uuden siihen,katotaan auttasko toi siihen!kait se sieltki voi ilmaa ryystää???
onsekone
Viestit: 63
Liittynyt: Ma Helmi 18, 2008 9:29 am
Paikkakunta: Holholandia

Viesti Kirjoittaja onsekone »

onsekone kirjoitti:Ilman. Vaihelaatikko ja jakolaatikko ei käy suoraan cruiseriin. Ovat varmaan jostain muusta Toyotasta. Entiset on onneksi kunnossa. Tai on takakartaaniin välys mutta eipähän rohise.
Granviasta näkyy olevan. Tästä se tuli voimalaitostyömaa. Kaikki letkut ja johdot eri paikoissa. Granviassa menee vesiletkut kaasuläpällekkin. Öljypohja ja öljyn imuputki piti siirtää cruiserista. Imuputkea piti hieman modata että sai liittimet kohilleen. Onneksi alkuperäinen ecu tuli kaupantekijäisiksi. Pukkasin koko paskan aikuiskoulutuskeskukselle laitettavaksi. Saa nähä mitä tulee. Vituttaa.

Edit. Onkohan Hilux Surfissa sama motti kun Granviassa?
onsekone
Viestit: 63
Liittynyt: Ma Helmi 18, 2008 9:29 am
Paikkakunta: Holholandia

Viesti Kirjoittaja onsekone »

onsekone kirjoitti:Pukkasin koko paskan aikuiskoulutuskeskukselle laitettavaksi.
Se oli virhe. Sain auton toissapäivänä ja eilen illalla kun lähin liikenteeseen niin moottorin lämmettyä alkoi tulemaan höyryä sisälle. Käänsin lämmityslaitteen kylmälle niin höyryn tulo lakkasi. Eli kenno paskana. Kun ei moottorin lämmöt noussu ja varotusvalot syttyny niin ajoin kotiin sen muutaman kilometrin.

Kotona aloin mittaamaan jäähytysnesteen pakkaskestävyyttä. Syylärissä ei nestepintaa näkyny ja paisuntasäiliössä oli neste jäässä. Koneessa on nestepinta niin alhaalla että kun laittaa lohkolämmityksen niin melkoista ääntä alkaa pitää. Nyt on ollut yön yli sisätilanlämmitin konepellin alla ettei mene lohko halki. (saattaahan se jo ollakkin halki. En ole vielä tutkinu.)

Nyt tuntuu että olen ollut väärässä jonossa kun on tuuria jaettu.
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

No ei tullut mieleen kaataa sinne pakkasnestettä?
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Vastaa Viestiin