Kuva Kuva

3,0TD

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

onsekone
Viestit: 63
Liittynyt: Ma Helmi 18, 2008 9:29 am
Paikkakunta: Holholandia

Viesti Kirjoittaja onsekone »

Käytin nokkaa irti ja kaikki hilut oli paikoillaan. Eli oli ylimääränen osa. Keskiviikkona asennus. Siitä se lähtee...
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Onko sulla Matsuya... jotain tiivistesarja? Jos on, niin siitä todennäköisesti puuttuu turbon ja pakosarjan välinen tiiviste. Ostin Toyotalta tuon, maksoi jotain 15€. Tosin se on monikerroksinen peltinen, eli pitänee kuparitahnan kanssa kerran irroitettunakin. Mutta viitsiikö riskeerata...?

Ite irrotin turbon tuosta liitoksesta ja jätin sen paikoilleen lohkoon. Mutterit (3 kpl) saa irrotettua yläkautta, yks on aika pahassa kulmassa, mutta kyllä senkin siitä saa. Helpottaa kovasti irrotushommaa, ja asennustakin. Asentaessa tietysti löysättävä turbon kiinnitys lohkosta että saa laipat varmasti toisiaan vasten.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
onsekone
Viestit: 63
Liittynyt: Ma Helmi 18, 2008 9:29 am
Paikkakunta: Holholandia

Viesti Kirjoittaja onsekone »

Kansi oli päällisin puolin ehjä mutta kuten sanottua niin halkeama on yleensä kammion alla. Oli purkaessa kyllä merkkejä halkeamasta. Pultteja löysätessä pirskahteli vettä pulttien raosta. Eli vettä ja painetta oli väärässä paikassa.
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

onsekone kirjoitti:Kansi oli päällisin puolin ehjä mutta kuten sanottua niin halkeama on yleensä kammion alla. Oli purkaessa kyllä merkkejä halkeamasta. Pultteja löysätessä pirskahteli vettä pulttien raosta. Eli vettä ja painetta oli väärässä paikassa.
Eli sama juttu kun mulla. Joko on uus kansi kiinni?
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
kzj
Viestit: 84
Liittynyt: La Helmi 28, 2009 10:08 am
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja kzj »

Mulla oli muuten tossa Englannista tulleessa(Kiina?) kannessa hirveä määrä alumiinilastua joka paikassa, et aika hyvin sai puhdistaa ennenku kehtasin kiinni laittaa.. sitte toinen juttu et siinä mukana tulleet hehkut ei saannu konetta oikein tulille..vanhoilla toimi hyvin.
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

kzj kirjoitti:Mulla oli muuten tossa Englannista tulleessa(Kiina?) kannessa hirveä määrä alumiinilastua joka paikassa, et aika hyvin sai puhdistaa ennenku kehtasin kiinni laittaa.. sitte toinen juttu et siinä mukana tulleet hehkut ei saannu konetta oikein tulille..vanhoilla toimi hyvin.
Jaa, eipä mulla ollu juuri mitään. Yltäpäältä öljyssä oli, eikä ollu hehkutulppia mukana.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
kzj
Viestit: 84
Liittynyt: La Helmi 28, 2009 10:08 am
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja kzj »

Juu oli tosissaan hyvin öljyssä ja sitten työstölastua kaikki vesitilat ja venttiilikopan alusta täynnä niin ei ollu helppo saada puhtaaksi. Noita tietty ollu erilaisella toimitussisällöllä..mulle tuli kaikki kannenpultit, hehkut, täydellinen tiivistesarja..

Olis muuten ylimääräinen kannentiiviste kaapissa, kun ehdin jo ostaa Toyotalta alkuperäisen tiivisteen, niin käytin sen..ihan samannäköinen oli tiiviste.

Tää oli muistaakseni viidel tai kuudel reiäillä, eli olikos kaikkein paksuin?

Tehtaalta on lähtenyt kuudella eri paksuisella tiivisteellä ja varaosana on saatavilla kolmea eri tiivistepaksuutta Toyotalla..
onsekone
Viestit: 63
Liittynyt: Ma Helmi 18, 2008 9:29 am
Paikkakunta: Holholandia

Viesti Kirjoittaja onsekone »

Kansi on kiinni ja ajettu n.1500km. Savutus on loppunut ja veden syönti myös. Tyhjäkäynnillä käynnistäessä käynti on vielä hieman epätasaista. Kuitenkin paljon parempi. Koneen lämmittyä ok. Mahtaa olla joku ruiskuista vaihtokunnossa. Pakokaasu nimittäin käynnistyksen jälkeen haisee dieselille. Kulutus on siinä 10-12l/100km kuten kuuluukin.
kzj
Viestit: 84
Liittynyt: La Helmi 28, 2009 10:08 am
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja kzj »

Tuliko sulle uudet hehkut siinä uuden kannen mukana? Mulla samaa ongelmaa oli nillä mukana tulleilla hekuilla, loppui kun vaihdoin vanhat hehkut takaisin..

Suuttimet kävi penkissä, avatumispaineet vähän alhaalla, suihku ok.
Kärjet niihin maksaa hunajaa, ei kannata heti alkaa vaihtaa..
Mittarilukema +185tkm italian tuonti kyseinen auto.
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

onsekone kirjoitti:Kansi on kiinni ja ajettu n.1500km. Savutus on loppunut ja veden syönti myös. Tyhjäkäynnillä käynnistäessä käynti on vielä hieman epätasaista. Kuitenkin paljon parempi. Koneen lämmittyä ok. Mahtaa olla joku ruiskuista vaihtokunnossa. Pakokaasu nimittäin käynnistyksen jälkeen haisee dieselille. Kulutus on siinä 10-12l/100km kuten kuuluukin.
Paljonkos koko koneella on ajettu?

Ite käytin suuttimet pajalla samalla kertaa ku kansi oli irti. Avautumispaineet oli tippunu n. 20 bar. Sumu muuten hyvä, joten säädettiin lisää painetta 160 bar:in tietämille shimmilevyillä. (ohjearvo 151-158 bar).

Uudet kärjet n. 70€/kpl. Kallista verrattuna vaikka LJ:n kärkiin (20€/kpl).
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
onsekone
Viestit: 63
Liittynyt: Ma Helmi 18, 2008 9:29 am
Paikkakunta: Holholandia

Viesti Kirjoittaja onsekone »

300000km ajettu. Kokeilin tuota redlinen puhdistusainetta mutta eipä ollut mitään havaittavaa vaikutusta. Ruuvailin tosiaan nuo mukana tulleet hehkut paikoilleen. Pitänee vaihtaa takaisin ennen kun alkaa kovat pakkaset.
onsekone
Viestit: 63
Liittynyt: Ma Helmi 18, 2008 9:29 am
Paikkakunta: Holholandia

Viesti Kirjoittaja onsekone »

-MaTTi- kirjoitti:Uudet kärjet n. 70€/kpl. Kallista verrattuna vaikka LJ:n kärkiin (20€/kpl).
Saiskohan noita kärkiä tilattua jostain lompakkoystävällisestä maasta...
onsekone
Viestit: 63
Liittynyt: Ma Helmi 18, 2008 9:29 am
Paikkakunta: Holholandia

Viesti Kirjoittaja onsekone »

Ilmoittakaa jos logiikassani on aukko. Jäljitän vajaalla toimivan suuttimen irrottamalla putket yksitellen ja käyttämällä konetta tyhjäkäynnillä. Se suutin jonka kohdalla käynti ei ratkaisevasti entisestään huonone on syypää kaikkeen. :)

Tämä suutin sitten irrotetaan jatkotutkimuksia varten.
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

onsekone kirjoitti:Ilmoittakaa jos logiikassani on aukko. Jäljitän vajaalla toimivan suuttimen irrottamalla putket yksitellen ja käyttämällä konetta tyhjäkäynnillä. Se suutin jonka kohdalla käynti ei ratkaisevasti entisestään huonone on syypää kaikkeen. :)

Tämä suutin sitten irrotetaan jatkotutkimuksia varten.
Juurikin näin! :idea:
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

onsekone kirjoitti:Ilmoittakaa jos logiikassani on aukko. Jäljitän vajaalla toimivan suuttimen irrottamalla putket yksitellen ja käyttämällä konetta tyhjäkäynnillä. Se suutin jonka kohdalla käynti ei ratkaisevasti entisestään huonone on syypää kaikkeen. :)

Tämä suutin sitten irrotetaan jatkotutkimuksia varten.
Kyl mä ottaisin samointein kaikki suuttimet irti ja kiikuttasin diisselipajalle. Tarkastus ei maksa koko setille kuin n. 20 €.

Sen jälkeen näkisi olisiko syytä uusia kärjet kaikkiin vai pelkästään siihen räkivään.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Vastaa Viestiin