Sivu 1/1
hj 60 savu arvot yli 7
Lähetetty: Pe Loka 16, 2009 1:56 pm
Kirjoittaja JaakkoM
millasilla kiekoilla on muilla päästöt kiekastu ku itellä tosiaan mni hiukka ylitte
mustaa ei tuu eikä kyllä muutakaan savua muutakuin sielä 4200 paikkeilla rupeaa paukuttaan niinku jäis venat jälkeen ja rupeaa pukkaan valkoista savua aikasta reippaasti
ilman putsari OK (uusi)
syötöistä ei tietoa onko ruuvailtu
suuttimet tarkastettu(vuoto/avautuminpaine)
mistä etsin vikaa vai lyönkö max kierroksia pienemmälle
Lähetetty: Pe Loka 16, 2009 8:05 pm
Kirjoittaja hj60
Äkkiä ulkomuistista, oliko maksimit 4050?
Mulla savut sillon viimeksi oli jotain 1,2 ja 3970 kiekkaa tai silleen. Kelpas kierrokset inssille.
Lähetetty: Pe Loka 16, 2009 9:00 pm
Kirjoittaja Hoosuu
Max teho saavutetaan 3600r/min eli sen tulee riittää, mutta vois sen säätää sata isommaks ettei tu sanomista. Voishan sitä syöttöruuviakin puolikierrosta kiertää kiinnipäin ihan ninkun varmuureks.
Lähetetty: Pe Loka 16, 2009 9:10 pm
Kirjoittaja Cental73
eikls valkonensavu viittais kannentiivisteen vuotamiseen?
Lähetetty: Pe Loka 16, 2009 9:41 pm
Kirjoittaja Tommo__79
voisko olla ennakot myöhäsellä? itellä oli ainaki HDJ:ssä tyhjäkäynnil valkosta ja savuarvot aika ylhäällä.. ennakkoa aikasemmaks ni parani..
Lähetetty: Pe Loka 16, 2009 9:51 pm
Kirjoittaja komk
Siellä kusee ainakin yks suutin. Syötönsäätö ei auta jos sitä ei korjaa. Auto ei liiku ja silti savut paljon liikaa.
Lähetetty: La Loka 17, 2009 12:19 am
Kirjoittaja Antsa
Ja se ei kuulu katsastukseen kuinka paljon kone kiertää.
Se mitä tarvii on ne pari samaa maksimi kierros lukua.
Joka tapauksessa ne savut kannattaa mittauttaa jossain muualla kuin vihamielisellä kats.konttorilla.
Eli semmosessa mestassa missä voi myös viat korjata.
Ja edittinä että onko vakio,vai jälki turbokone.
Lähetetty: La Loka 17, 2009 1:09 pm
Kirjoittaja Jappi
Jos pätkii niin ei varmasti mene läpi testistä.Yksinkertaisimmallaan pienoinen ilmavuoto.Rajaa vaikka maksimikierroksia sen verran ettei pätki.
Lähetetty: Su Loka 18, 2009 5:14 pm
Kirjoittaja jjv
Mul oli 2lt:ssä yli 8 nuo päästöarvot viimeksi

. Ei tarvinnu ku syöttöä säätää.
Lähetetty: Su Loka 18, 2009 5:37 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
Antsa kirjoitti:Ja se ei kuulu katsastukseen kuinka paljon kone kiertää.
Se mitä tarvii on ne pari samaa maksimi kierros lukua.
Joka tapauksessa ne savut kannattaa mittauttaa jossain muualla kuin vihamielisellä kats.konttorilla.
Eli semmosessa mestassa missä voi myös viat korjata.
Ja edittinä että onko vakio,vai jälki turbokone.
Nyt et Antsa ole ihan perillä dieselmittauksesta. Koneen maksimikierrokset kuuluvat olennaisena osana savumittaukseen. Vehkeen pitää kiertää valmistajan ilmoittamaan ryntäysnopeuskierroslukuun asti, jossa on pieni vaihtelualue n. 100-200 r/min. Jos se ei kierrä tarpeeksi, mittaus on hylätty.
HJ60:ssä ryntäysrundit on muistaakseni 4050-4150 r/min.
Cental73 kirjoitti:eikls valkonensavu viittais kannentiivisteen vuotamiseen?
Ei.
Lähetetty: Ma Loka 19, 2009 11:42 am
Kirjoittaja Antsa
Okei.Pakko myöntää tietämättömyys jos on faktaakin tarjolla,silloin kun minä koulussa olin ei noita vielä ollut .
Mutta on se savumittaus sen luokan tiedettä kaikkine katsastus miehen naaman ilmeineen että mielummin sitä asio armeijan (itäsäksan)hammaslääkärillä,tai verotoimistossa,kuin katsastuksen savumittauksessa vanhalla moottorilla.
No eihän "ehjä kone siellä rikki mene". Ei mene mutta erään vanhemman tuttuni Bertasta meni kiertokangen laakerit päällekkäin heti muutama sata metriä konttorilta kotia päin ajettaessa.
Ja tottahan on myöskin se että koneen huoltoon kuuluu ne laakereiden vaihtelutkin.
Joka tapauksessa aika härskiä toimintaa varsinkin kun vanhoissa koneissa saattaa nuo maksimikierros rajoittimet toimia hieman myöhään tai ei ollenkaan,seikka joka ei tule välttämättä koskaan ilmi paitsi sen kerran siellä konttorilla.
Ja tämä kommentti ei ole henkilökohtaisesti ketään kohtaan,eikä ammattikuntaa kohtaan,vaan sitä mittaus tapaa kritisoin.
Ja jos samalla rahalla saa sekä säädön,mahdollisen vika diaknoosin,että todistuksen,niin mielestäni se savumittaus kannattaa ottaa jossain muualla.
Lähetetty: Ma Loka 19, 2009 3:47 pm
Kirjoittaja Mikko
Venttiilivälykset! Omassa kävi savut kerran kasin huitteilla, kun nykyään max 1.8. Hj tunnetusti hakkaa keinuvipuihin kivat kolot liian suurilla välyksillä. kuluneilla keinuilla välykset kasvavat helposti yli nelinkertaisiksi.
Lähetetty: Ma Loka 19, 2009 4:31 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Ittel oli aikoinaan samoja ropleemeita.
Imuvuotoa imusarjan ja kannen välistä.
Venttiilinvarret keinujen sisällä,venttiilinvälykset aika hauskat.