Kuva Kuva

hj 60 savu arvot yli 7

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

JaakkoM
Viestit: 7
Liittynyt: Su Maalis 01, 2009 9:19 am
Paikkakunta: Nivala

hj 60 savu arvot yli 7

Viesti Kirjoittaja JaakkoM »

millasilla kiekoilla on muilla päästöt kiekastu ku itellä tosiaan mni hiukka ylitte :oops:

mustaa ei tuu eikä kyllä muutakaan savua muutakuin sielä 4200 paikkeilla rupeaa paukuttaan niinku jäis venat jälkeen ja rupeaa pukkaan valkoista savua aikasta reippaasti

ilman putsari OK (uusi)
syötöistä ei tietoa onko ruuvailtu
suuttimet tarkastettu(vuoto/avautuminpaine)

mistä etsin vikaa vai lyönkö max kierroksia pienemmälle
mitäs pienistä ku ei nekään meistä
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Äkkiä ulkomuistista, oliko maksimit 4050?

Mulla savut sillon viimeksi oli jotain 1,2 ja 3970 kiekkaa tai silleen. Kelpas kierrokset inssille.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Hoosuu
Viestit: 235
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:48 pm
Paikkakunta: Vammala

Viesti Kirjoittaja Hoosuu »

Max teho saavutetaan 3600r/min eli sen tulee riittää, mutta vois sen säätää sata isommaks ettei tu sanomista. Voishan sitä syöttöruuviakin puolikierrosta kiertää kiinnipäin ihan ninkun varmuureks.
Cental73
Viestit: 580
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 7:43 am
Paikkakunta: Tuusula, Jokela

Viesti Kirjoittaja Cental73 »

eikls valkonensavu viittais kannentiivisteen vuotamiseen?
Tommo__79
Viestit: 111
Liittynyt: Ti Elo 05, 2008 10:09 pm
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Tommo__79 »

voisko olla ennakot myöhäsellä? itellä oli ainaki HDJ:ssä tyhjäkäynnil valkosta ja savuarvot aika ylhäällä.. ennakkoa aikasemmaks ni parani..
-ei riemulla rajaa kun parhaalla ajaa-

Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec
LJ70 3"korotus,37x14.5 Creepyt yms.

WUOKSI OFFROAD
komk
Viestit: 695
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:02 am
Paikkakunta: Kajjjaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja komk »

Siellä kusee ainakin yks suutin. Syötönsäätö ei auta jos sitä ei korjaa. Auto ei liiku ja silti savut paljon liikaa.
_____________________________
- eskimo

Offroad Kainuu ry.
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Ja se ei kuulu katsastukseen kuinka paljon kone kiertää.

Se mitä tarvii on ne pari samaa maksimi kierros lukua.

Joka tapauksessa ne savut kannattaa mittauttaa jossain muualla kuin vihamielisellä kats.konttorilla.
Eli semmosessa mestassa missä voi myös viat korjata.

Ja edittinä että onko vakio,vai jälki turbokone.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Jappi
Viestit: 191
Liittynyt: Pe Syys 21, 2007 8:40 pm
Paikkakunta: Puolanka

Viesti Kirjoittaja Jappi »

Jos pätkii niin ei varmasti mene läpi testistä.Yksinkertaisimmallaan pienoinen ilmavuoto.Rajaa vaikka maksimikierroksia sen verran ettei pätki.
jjv
Viestit: 21
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 10:06 pm
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja jjv »

Mul oli 2lt:ssä yli 8 nuo päästöarvot viimeksi :shock: . Ei tarvinnu ku syöttöä säätää.
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Antsa kirjoitti:Ja se ei kuulu katsastukseen kuinka paljon kone kiertää.

Se mitä tarvii on ne pari samaa maksimi kierros lukua.

Joka tapauksessa ne savut kannattaa mittauttaa jossain muualla kuin vihamielisellä kats.konttorilla.
Eli semmosessa mestassa missä voi myös viat korjata.

Ja edittinä että onko vakio,vai jälki turbokone.
Nyt et Antsa ole ihan perillä dieselmittauksesta. Koneen maksimikierrokset kuuluvat olennaisena osana savumittaukseen. Vehkeen pitää kiertää valmistajan ilmoittamaan ryntäysnopeuskierroslukuun asti, jossa on pieni vaihtelualue n. 100-200 r/min. Jos se ei kierrä tarpeeksi, mittaus on hylätty.

HJ60:ssä ryntäysrundit on muistaakseni 4050-4150 r/min.
Cental73 kirjoitti:eikls valkonensavu viittais kannentiivisteen vuotamiseen?
Ei.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Okei.Pakko myöntää tietämättömyys jos on faktaakin tarjolla,silloin kun minä koulussa olin ei noita vielä ollut .

Mutta on se savumittaus sen luokan tiedettä kaikkine katsastus miehen naaman ilmeineen että mielummin sitä asio armeijan (itäsäksan)hammaslääkärillä,tai verotoimistossa,kuin katsastuksen savumittauksessa vanhalla moottorilla.

No eihän "ehjä kone siellä rikki mene". Ei mene mutta erään vanhemman tuttuni Bertasta meni kiertokangen laakerit päällekkäin heti muutama sata metriä konttorilta kotia päin ajettaessa.
Ja tottahan on myöskin se että koneen huoltoon kuuluu ne laakereiden vaihtelutkin.
Joka tapauksessa aika härskiä toimintaa varsinkin kun vanhoissa koneissa saattaa nuo maksimikierros rajoittimet toimia hieman myöhään tai ei ollenkaan,seikka joka ei tule välttämättä koskaan ilmi paitsi sen kerran siellä konttorilla.

Ja tämä kommentti ei ole henkilökohtaisesti ketään kohtaan,eikä ammattikuntaa kohtaan,vaan sitä mittaus tapaa kritisoin.

Ja jos samalla rahalla saa sekä säädön,mahdollisen vika diaknoosin,että todistuksen,niin mielestäni se savumittaus kannattaa ottaa jossain muualla.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Mikko
Viestit: 105
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 7:47 am
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Mikko »

Venttiilivälykset! Omassa kävi savut kerran kasin huitteilla, kun nykyään max 1.8. Hj tunnetusti hakkaa keinuvipuihin kivat kolot liian suurilla välyksillä. kuluneilla keinuilla välykset kasvavat helposti yli nelinkertaisiksi.
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Ittel oli aikoinaan samoja ropleemeita.
Imuvuotoa imusarjan ja kannen välistä.
Venttiilinvarret keinujen sisällä,venttiilinvälykset aika hauskat.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Vastaa Viestiin