2H kone BJ:ssä (sähköistä kysymyksiä yms.)
Valvoja: Käyttäjä
2H kone BJ:ssä (sähköistä kysymyksiä yms.)
Lähtökohta vuosimallin 79 BJ40:nen, johon asemoitu 83 -vuosimallin 2H moottori!
2H -moottorin antureista hiukan kysyttävää...
Öljynpainekellon takana oleva anturi on mikä? (pyörintänopeus anturi?) Moottorin päällä oleva anturi on mikä? ( hehkutulppien etupuolella )? Termostaattikotelossa ilmeisesti moottorin (jäähytinnesteen) lämpötila-anturi!?
Kytkinkopan laidassa kuskin puolella on vissiin kierrosnopeusanturi?
Hehkuista... Ilmeisesti 2H:ssa hehkujen virtapiuha tulee tuohon liittimeen mikä on imusarjavastusten ja hehkutulppien virtakiskon väliseen "lattaan"? Mitenkäs tuonkin nyt ratkaisesi, kun tähän berttaan on rakennettu nappihehku, joka oli B-motissa kyketty suoraan tuohon hehkutulppien virtakiskoon.
Suurin ihmettelyn aihe onkin sitten Edic! Kuinka tämä on yleensä ratkaistu? Yhdistelemällä BJ:n johtosarja HJ:n edic:iin. Vai korvaamalla 2H:n edic bj:n omalla!?
HJ:n laturissa (ulkoisella säätimellä) on vain 3-napainen liitin päällä. BJ:ssä taisi olla parikin eri liitintä laturin perässä. Onkos jollain tietoo tuosta kytkennästä?
Hiukan vierastan näitä autosähköhommia, joten parempi kysellä hiukan täällä etukäteen. Hakua jo käytetty ja jotain mutua noista onkin. Suurin osa ongelmista taitaa kuitenkin ratketa, kun viikonloppuna pääsen yleismittarin yms. kanssa ihmettelemään tuota yhteensovittamista.
2H -moottorin antureista hiukan kysyttävää...
Öljynpainekellon takana oleva anturi on mikä? (pyörintänopeus anturi?) Moottorin päällä oleva anturi on mikä? ( hehkutulppien etupuolella )? Termostaattikotelossa ilmeisesti moottorin (jäähytinnesteen) lämpötila-anturi!?
Kytkinkopan laidassa kuskin puolella on vissiin kierrosnopeusanturi?
Hehkuista... Ilmeisesti 2H:ssa hehkujen virtapiuha tulee tuohon liittimeen mikä on imusarjavastusten ja hehkutulppien virtakiskon väliseen "lattaan"? Mitenkäs tuonkin nyt ratkaisesi, kun tähän berttaan on rakennettu nappihehku, joka oli B-motissa kyketty suoraan tuohon hehkutulppien virtakiskoon.
Suurin ihmettelyn aihe onkin sitten Edic! Kuinka tämä on yleensä ratkaistu? Yhdistelemällä BJ:n johtosarja HJ:n edic:iin. Vai korvaamalla 2H:n edic bj:n omalla!?
HJ:n laturissa (ulkoisella säätimellä) on vain 3-napainen liitin päällä. BJ:ssä taisi olla parikin eri liitintä laturin perässä. Onkos jollain tietoo tuosta kytkennästä?
Hiukan vierastan näitä autosähköhommia, joten parempi kysellä hiukan täällä etukäteen. Hakua jo käytetty ja jotain mutua noista onkin. Suurin osa ongelmista taitaa kuitenkin ratketa, kun viikonloppuna pääsen yleismittarin yms. kanssa ihmettelemään tuota yhteensovittamista.
BJ-40 vm.79 (Myyty)
Pick UP HJ (Myyty)
J120 -05
Pick UP HJ (Myyty)
J120 -05
sen hehkun virran voi laittaa suoraan sinne hehkutulppaan. itse heitin loput hehkukiskot mäelle niilltä imusarjan hehkuilta.
termarin kopassa on vedenlämpö.
se kannessa oleva oleva anturi, en tiedä mut vesitilaan se menee.
se kytkin kopassa oleva anturi liittyy KAI kierroslukumittariin?
ja se öljynpainekellon vieressä oleva anturi on öljynpaine joka liittyy edic moottoriin.
edic ei todennäköisesti sovi b-koneesta 2H koneeseen, ehkä jos sen vivun vaihtaa mikä on moottorin päällä johon se tanko tulee kiinni.
ainakin h-koneen ja 2h-koneen edic moottorit oli erilaisia. kiinitys sopi mutta liikerata ei ollu oikea, vaikka vaihto sen vivun.
itse ratkaisen tuon edic hässkän heittämällä senkin romuihin ja laitan vaijeri sammutuksen.
termarin kopassa on vedenlämpö.
se kannessa oleva oleva anturi, en tiedä mut vesitilaan se menee.
se kytkin kopassa oleva anturi liittyy KAI kierroslukumittariin?
ja se öljynpainekellon vieressä oleva anturi on öljynpaine joka liittyy edic moottoriin.
edic ei todennäköisesti sovi b-koneesta 2H koneeseen, ehkä jos sen vivun vaihtaa mikä on moottorin päällä johon se tanko tulee kiinni.
ainakin h-koneen ja 2h-koneen edic moottorit oli erilaisia. kiinitys sopi mutta liikerata ei ollu oikea, vaikka vaihto sen vivun.
itse ratkaisen tuon edic hässkän heittämällä senkin romuihin ja laitan vaijeri sammutuksen.
1979 BJ-40 V8
1978 HJ-45 pick-up swb 2H(t) ex
1978 HJ-45 pick-up swb 2H(t) ex
Lähtökohta-HJ:stä otit sen lataussäätimen kans? Se siihen liittimeen laturissa kiinni, ja latauspiuha tulee siihen eristettyyn pulttiin. Kannessa oleva anturi on kait hehkutuksen lämpöanturi, ei hehkuta kuumaa konetta. Ei tartte jos nappihehku.
Laita se HJ:n EDIC sillä omalla releellä, niin hyvä tulee.
Laita se HJ:n EDIC sillä omalla releellä, niin hyvä tulee.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Lataussäätimen, hehkujenreleen ja edicin releen otin mukaan tuosta lähtökohta HJ:sta. Takoitatko, että HJ:n Edic BJ:n omalla releellä (sori luetun ymmärtäminen ). Missäs sijaitsee BJ:ssä sen oma edicin rele!?hj60 kirjoitti:Lähtökohta-HJ:stä otit sen lataussäätimen kans? Se siihen liittimeen laturissa kiinni, ja latauspiuha tulee siihen eristettyyn pulttiin. Kannessa oleva anturi on kait hehkutuksen lämpöanturi, ei hehkuta kuumaa konetta. Ei tartte jos nappihehku.
Laita se HJ:n EDIC sillä omalla releellä, niin hyvä tulee.
BJ-40 vm.79 (Myyty)
Pick UP HJ (Myyty)
J120 -05
Pick UP HJ (Myyty)
J120 -05
Tulpat tosiaan 14V, ko uudet tuossa asentelin. Jostain lukaisinkin, että nuo imusarjahehkujen ja hehkutulppien väliset kiskot toimii jonkinlaisina etuvastuksina, joilla 24V saatais tiputettua tuohon 14V!?Hoosuu kirjoitti:Sitten jos laitat sen virran suoraan hehkutulpille tulppien tulee olla 24V -83:sesa todennäkösesti 14V
BJ-40 vm.79 (Myyty)
Pick UP HJ (Myyty)
J120 -05
Pick UP HJ (Myyty)
J120 -05