Kuva Kuva

BJ40 vs BJ42

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

masala

BJ40 vs BJ42

Viesti Kirjoittaja masala »

Mitä eroa on BJ40 ja BJ42 sarjan autoilla? Entä onko BJ45 vielä jotenkin erilainen kuin nuo kaksi edellä mainittua?
jjtp
Viestit: 409
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:07 am
Paikkakunta: hamina puh:0443500971

Viesti Kirjoittaja jjtp »

bj42 on 3,5l kone 40 pata on 3,0,42 uudemman mallin jakiksella joko 4tai 5 pykäläisellä lootalla.
42 levyjarrut edessä, täyskevennetyllä taka akselilla jossa kitkalukko.
40 on kardaanikäsijarrulla kun taas 42 käsijarruhilppeet on takarummuissa.
eli 42 vastaa jarruiltaan hj60 jonka jarruosat sopii 42 suoraan,
myös raidetankojen ym paksuun lähempänä hj kuin 40
oliko se nyt 83 42 mihin tuli 5 vaihteinen se loota.
Pauli
Viestit: 26
Liittynyt: La Tammi 15, 2005 11:30 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Pauli »

Pieni tarkennus tohon jjtp:n vastaukseen: kaikki 42 ei ole välttämättä täyskevennetyllä taka-akselilla, eikä edes kitkalukkoakaan ole silloin, käsijarru kyllä taitaa olla kaikissa 42:ssa takarummuissa.
Ja 45-malli on piiiiitkä versio 40/42:sta, löytyy sekä umpimallina, että avolavaversiona.
jjtp
Viestit: 409
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:07 am
Paikkakunta: hamina puh:0443500971

Viesti Kirjoittaja jjtp »

joo hyvä että pauli korjasit,tosta onkin joskus ollut juttua että löytyy puolikevennettynä 42.
tota umpikoppa 45 tais vielä olla 3 tai 5 ovisenakin,tai jossakin olen nähnyt 5ovisen mikä saattaa olla jonkun modaama.
tuolla aika hyvin tietoa eri malleista.
http://www.brian894x4.com/index.html
masala

Viesti Kirjoittaja masala »

Pauli kirjoitti:Ja 45-malli on piiiiitkä versio 40/42:sta, löytyy sekä umpimallina, että avolavaversiona.
Kysynpä jatkona vielä, että saako tuollaisesta pitkästä BJ45:stä safarikelpoista autoa tekemälläkään? Ei ilmeisesti ainakaan BJ40:n veroista maastokulkijaa. Alkanut kiinnostamaan nuo offroad-safarit ja olisi nyt yksi BJ45 tyrkyllä kohtuullisen edullisesti 31x10,5x15 katurengastuksella. Kannattaako tuota edes harkita safariautoksi? Harrastaahan moni kuitenkin Hj:llä, joten kai tuollainen BJ45 johonkin menee vaikka pitkä ja painava kaiketi onkin.
jjtp
Viestit: 409
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:07 am
Paikkakunta: hamina puh:0443500971

Viesti Kirjoittaja jjtp »

kyllä mua ainakin nyppii pitkät mallit,hiluxia olen lyhentänyt 32cm fj55 on tällähetkellä 75cm orkkista lyhyempi .
toi 55 on lyhennetty 15cm keulasta 60cm kopasta takaa rungosta on lähtenyt 60cm lähtee vielä 3cm eli kokonais lyhennys tulee olemaan 78cm.
omasta bj40 on takaakselia siirretty 80mm taaksepäin että lähes olematon peräylitys siinäkin tulee olemaan 37-38 pyörillä.
Avatar
PikkuF
Viestit: 1142
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 4:34 pm
Paikkakunta: Askola

Viesti Kirjoittaja PikkuF »

Pitemmillä safareilla (esim Venäjä) on pitkän Bertan tavaratilasta todella paljon hyötyä. Sama sitten onko kaappi vai lava-mallinen.
Itselläni on työn alla BJ-45 pick-up juuri noihin Paratiisin-safareihin ajateltuna.
Maasto-ominaisuuksiltaan pitkä Bertta on kokoisekseen hyvä,mutta vähän kömpelö menijä.
Toisaalta maantiellä pitkästä (2,9m) akselivälistä on pelkkää iloa ja riemua!!
Safariautoksi siis oiva peli....
0400-494 406
pikkuff(ät)gmail.com

I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

kyllä se pitkäberttakin etenee kun kuskilla on tarpeeksi asennetta...
tässä väihkösen esimerkkia. Kuva
eikkä tässä ollu ees ohjaustehostinta vaikka oli 15,5" leveet renkaat...
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

en saanu kuvaa näkyy...
Avatar
PikkuF
Viestit: 1142
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 4:34 pm
Paikkakunta: Askola

Viesti Kirjoittaja PikkuF »

Väihkösen Janne #34 . Jäsenruudussa on kuvia Jannen menopeliBertasta...
0400-494 406
pikkuff(ät)gmail.com

I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
komk
Viestit: 695
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:02 am
Paikkakunta: Kajjjaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja komk »

Jatketaampa tähän topicciin.

Tuon Bertan turbottamista olen suunnitellut jo jonkin aikaa kaverin hyvin onnistuneen projektin innoittamana.

Maksimi rehunsaannista olen vähän huolissani.
Ajattelin, että passaakohan B-konen kylkeen 3B:n ruikkupumppu tai sitten B:n pumppuun 3B:n ruiskupäät?

Tunnostaisi, että 3B:n suurempi litratilavuus vaatisi pumpultakin heiman enemmän rehua. Aika lähellähän ne kyllä on tehojenkin puolesta eli saattaa pumppu hyvinkin olla sama.

Kun ei ole kokemusta 3B:n pumpusta....

- jm
_____________________________
- eskimo

Offroad Kainuu ry.
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Kokeillaan saisinko Jannen bussin kuvan tähän
Kuva
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

ja tässä ko bertan kuski antaas "virkaapua" hilulle,toi mutakuupan reuna oli ikkunan alareunan kohdilla tunkkaus ennen nyppäsyä.
Kuva
Avatar
werzu
Viestit: 389
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
Viesti:

pumpunelementeistä

Viesti Kirjoittaja werzu »

B ja 3b moottorin pumpuissa ei äkikseltään ole muuta eroa varaosanumeroita verraten kuin elementti.Helpoinolisi jos sais jostakin 3b:n pumpun.

Terveisin:Jarkko Pasanen
komk
Viestit: 695
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:02 am
Paikkakunta: Kajjjaani
Viesti:

Re: pumpunelementeistä

Viesti Kirjoittaja komk »

werzu kirjoitti:B ja 3b moottorin pumpuissa ei äkikseltään ole muuta eroa varaosanumeroita verraten kuin elementti.Helpoinolisi jos sais jostakin 3b:n pumpun.

Terveisin:Jarkko Pasanen
Kiitosta Jarkko!
Pitää ensin kokeilla tuon oman pumpun rehun anto kunhan saa hyrrän paikoilleen.

Sen verran projekti nytkähti eteenpäin, että hyllyssä odottelisi jo turbo paikoilleen sovittelua :D

-jm
_____________________________
- eskimo

Offroad Kainuu ry.
Vastaa Viestiin