Sivu 1/1

kamppailua bjnelikypäsen pulttien kanssa

Lähetetty: Ti Syys 15, 2009 10:14 pm
Kirjoittaja akipell
Elikkäs tossa viimetalvena kunnostin bjn korin rungon takaosan ja siitä hieman eteenpäin. jalkatilassa oli sen verran iso ruostereikä josta pystyi öljyt vaihtaa vaihteistoihin. säästin aikaa, ei siis pohjapanssaria tarvinnut irroittaa ölyn vaihdon takia kuvittelin että sielä on "kaikki kunnossa" ja siltä se tuntuikin ajoneuvo meni eteen ja taakse jakolaatikko toimi jne ei ihmeellisiä ääniä. Tänään sitten 10 kk auton oston jälkeen rupesi kytkin metelöimään /kahisemaan, raskas painaa pohjaan . nelivedolla lonkutusta etupäästä. oli siis jo korkea aika siis viime hetki tutkia hieman tarkemmin. pohja panssari irti ja johan rupesi löytymään, etuvedon kardaani oli takapäästää noin sentin irtilaipasta, pultit olivat ihan huulilla ettäsillein, sekä vaihdelaatikon useat pultit löysällä. riittisemmät varmaan oli vaihdelaatikon kiinnityspultit koneeseen joista yksi ala pultti puuttui ja muut erityisen löysällä. nyt kysyisinkin onko tämä tärinästä johtuvaa vaiko huolimattomasta kiristyksestä. siinähän päivä meni mukavasti. ja terveiset edelliselle pultin vääntäjälle. :cry: :lol: autosta tuli jälleen uusi 33 vuotta vanha auto

Lähetetty: Ke Syys 16, 2009 6:46 pm
Kirjoittaja maaristeilijä
varmaan sormitiukkuus ollu käytössä kun ei tosta omasta hojostakaan ikinä mitään ko. pultteja/muttereita ikinä aukeillu vaikka on kuivalla asvaltilla lukko päällä painettu kahvassa toistuvasti,tosin vetoakseleiden pinnapultit on vähän kovilla ja menneet poikkikin.

Lähetetty: Ke Syys 16, 2009 9:49 pm
Kirjoittaja Antsa
Bj :stä kannattaa silloin tällöin käydä kaikki strategiset pultit läpi ainakin omasta Bertasta on purkeutunut koneen ja laturin ym.pultit löysälle pariinkin otteeseen.

Ja kasatessa lukitetta,ja/tai lukko lukkoprikat joka väliin.