Sivu 1/1

HDJ-80 tasauspyörästönlukot.

Lähetetty: La Syys 12, 2009 12:04 pm
Kirjoittaja laikaman
Ostin vm.90 HDJ-80 lantikan ja olen sitä tuossa rassaillu. Heräsi kysymys mieleen että miten nopeasti nuo etu ja takapään lukot pitäisi mennä päälle sen jälkeen kun on napista painettu. Keskitasauspyörästön lukko tuntuu menevän heti päälle ja menee nuo toisetkin eli ainakin valojen vilkkuminen sammuu jonkin ajan päästä ja auto muuttuu tosi jäykäksi, eli en ole lukkoja muuten testannut kuin soramontussa tasasella ajaen. Tuli mieleen että onko näissä vähän samaan tyyliin kuin joissain työkoneissa että lukot loksahtaa päälle pienellä viiveellä, eli sitten kun rattaat liikkuu. Kiitos vastauksista etukäteen ja täytyy sanoa että teillä hyvä keskustelupalsta verauuttuna moniin muihin. Niin ja se KK-laakeriremontti on jo tilattu :wink: .

Hdj:n lukot

Lähetetty: La Syys 12, 2009 3:59 pm
Kirjoittaja andy
No pieni viivehän niissä on, mutta jos oik./vas. renkailla pieni ero pyörimisnopeudessa niin ainakin minulla kytkeytyy välittömästi. Lukkomekanismien auki käyttämistä, puhdistamista ja voitelemista kyllä suosittelen. Omassani oli takana jo hapettumia ja rapaakin oli vuotavasta tiivisteestä sisään päässyt. Muutamien Hdj:n omistajien kanssa juteltuani ja näitä jonkin verran rassanneena (edellisessä työpaikassa 3 hodaria työautoina) suosittelen myös käyttämään näitä lukkoja päivittäin, pitkä käyttämättömyys oman kokemuksen mukaan ne parhaiten jumittaa. Mielipiteitä ja kikkoja varmaan on yhtä monta kun hodarikuskejakin. Tuolle "lantikka" sanalle on täällä muuten pyhitetty oma topic, kannattaa tutustua :wink:... Anyway onnittelut loistavan maasturin hankinnasta, ei sitä joka autosta löydy kierrejousialustaa, kytkettäviä sähkölukkoja ja 4.2 TD moottoria vakiona.

Lähetetty: La Syys 12, 2009 4:01 pm
Kirjoittaja möttis
Saa nähdä kauan menee, että joku tarttuu tuohon Lantikka sanaan :D

Hups, ei näköjään mennyt yhtään aikaa 8)

Lähetetty: La Syys 12, 2009 7:03 pm
Kirjoittaja PETEBJ75
Onkos tassa 80 sarjan "lantikassa" lukoilla mitaan yhteytta nopeuteen niinkuin pykalaa tuoreemmissa malleissa. Eli lukko ei mene paalle jos vauhtia on liikaa?

Lähetetty: La Syys 12, 2009 10:56 pm
Kirjoittaja Tuppu
eläkää kiusakko heti ekassa postauksessa :mrgreen:

Lähetetty: Su Syys 13, 2009 6:31 pm
Kirjoittaja andy
PETEBJ75 kirjoitti:Onkos tassa 80 sarjan "lantikassa" lukoilla mitaan yhteytta nopeuteen niinkuin pykalaa tuoreemmissa malleissa. Eli lukko ei mene paalle jos vauhtia on liikaa?
Oma -91 hdj tällä hetkellä pukkien päällä ilman pyöriä, niin testasin. 80 km/h kokeilin mittariin eikä ainakaan kytkeny pois. Joskus tienpäällä n. kuudessakympissä kokeillut ja toimi, ei varmaan mitään rajoittimia näin vanhassa... :?:

Lähetetty: Su Syys 13, 2009 6:50 pm
Kirjoittaja PETEBJ75
Jo ei ne taida pois kytkeytya uudemmissakaan, mutta esim mun kotterossa taytyy vauhtia olla alle 8km jotta lukko kytkeytyy (kuinmyos hidas neliveto paalla), mutta sitten voi kylla vetaa niin kovaa kuin kulkee. Nopealle alueelle vaihdettaessa lukko sitten lahtee pois.. :cry:

Mutta taitaa HDJ olla tehty viela vanhaan hyvaan aikaan joten toivoa on. Toyotan sahkolukot on aina hitaita kytkeytymaan kun sille paalle sattuu.

Lähetetty: Ke Syys 16, 2009 8:12 pm
Kirjoittaja hector
Tuppu kirjoitti:eläkää kiusakko heti ekassa postauksessa :mrgreen:
Piti tsekata että olin SLCK:n sivuilla kun pompsahti sumuisten saarten maasturi hodarin yhteydessä :|
Ei kait kukaan kiusaa vaan valistaa :wink: