Sivu 1/1

uusi mielenkiintoinen aihe

Lähetetty: Su Syys 06, 2009 9:08 pm
Kirjoittaja akipell
Onko kulkuneuvoissanne mielenkiintosia kilinöitä, kolinoita,kalkatusta tai muuta korvia hivelevää ääntä? itsellä bj ja ovet ainakin hakkaa ylös ja alas kuoppaisella tiellä saranatapit hieman väljät sekä etuovien lasit kilisee... onko siis muilla samoja mehukkaita meteleitä :lol: :cry: :wink:

Lähetetty: Su Syys 06, 2009 9:31 pm
Kirjoittaja tepa78
Juu, kyllä tuossa pikupissa aika kolina tulee ovista ja ehkä vielä enemmän konepellin saranoista missä on varmaan puol senttiä klappia :) sitten on erinäiset ulinat,vinkunat ja kurnutukset mitä tulee laatikoista ja peristä. Ja tietysti se hymyä aiheuttava vihellys pellin alta. Kiekura beejiistä ei kyllä kauheesti tule ylimäärästä kun on enemmän ja vähemmän käyty läpi koko vekotin.

Lähetetty: Su Syys 06, 2009 9:35 pm
Kirjoittaja r2ree
Mulla on kaks tapaa saada kaikenmaailman kolinat rohinat ja kalkatukset loppumaan.

1 Pysäytä auto ja sammuta kaikki

tai

2 Ota katto pois

Uskomatonta kuinka paljon BJ hiljenee ilman kattoa

Lähetetty: Su Syys 06, 2009 10:29 pm
Kirjoittaja Antsa
2 Ota katto pois

Uskomatonta kuinka paljon BJ hiljenee ilman kattoa
Allekirjoitan tämän myös!!

Ja sama juttu oli aiemmassa fj:ssä

Ja ääniähän kahdenlaisia joko häiritseviä(pakoputken ym kolinat),tai informatiivisia(moottorin "kehräys"eli ronksotus, turbon vihellys)jotka kertovat esim.öljymäärästä tai vaihdon tarpeesta,laatikon vihellys,(sama juttu).Ym.Ym...

Lähetetty: Ma Syys 07, 2009 6:15 am
Kirjoittaja PETEBJ75
Tuo metelihan se oli alkuperainen syy miksi 40-sarjalaiseen tuli irroitettava katto :wink:

Re: uusi mielenkiintoinen aihe

Lähetetty: Ma Syys 07, 2009 3:18 pm
Kirjoittaja Nikkari
akipell kirjoitti:Onko kulkuneuvoissanne mielenkiintosia kilinöitä, kolinoita,kalkatusta tai muuta korvia hivelevää ääntä? itsellä bj ja ovet ainakin hakkaa ylös ja alas kuoppaisella tiellä saranatapit hieman väljät sekä etuovien lasit kilisee... onko siis muilla samoja mehukkaita meteleitä :lol: :cry: :wink:
Edellämainituthan eivät suinkaan ole vikoja, vaan ominaisuuksia! :lol:

Lähetetty: Ke Syys 30, 2009 5:25 am
Kirjoittaja patevee
jep. ominaisuushan se, senverta rupes kyllä pipoon räminä/kolina jotta tein 10mm messinki tangosta holkit joka saranaan ja rikat pyöräytin sorvilla melkeenpä saranakohtasesti messinkistä kans. aika hyvin sain eliminoitua suurempia helinöitä :roll:

diesel töhnää käsissän

Lähetetty: Ke Syys 30, 2009 10:11 pm
Kirjoittaja akipell
No nyt selvisi yksi ääni. kytkin ei irroittanutkaan enää, painelajitelma vai mikä se nyt olikaan oli hajonnut ja painelaakerin sekä asetelman välissä ollut rikka oli mennyt kolmeen osaan. rikka oli hetken tainnut pyöriäkkin kytkin akselin päällä irrallaan kun poorit puuttui.. viikon temutus loppusuorallaan piti muutama stefa vaihtaa samalla sekä pää että työ sylinteri..ehkä kohta taas offaan.

Lähetetty: To Loka 01, 2009 6:06 pm
Kirjoittaja Arwi
Toimiskohan toi katonpoistaminen HJ:n kanssa :roll:

katon poistoa

Lähetetty: Pe Loka 16, 2009 2:03 pm
Kirjoittaja JaakkoM
jaa a tuo oli kyllä mielenkiintoinen ehdotus olen kyllä tähän asti pärjänny sillä että laittaa rokkia isommalle:D

tosin renkaiden vaihto auttaa ainakin itellä(jos tarvii maantiellä ajaa yli 500m)