Sivu 1/1
B-moottorin syötöt kohdillaan? Säätöruuvi?
Lähetetty: Pe Heinä 10, 2009 5:02 pm
Kirjoittaja 4x4_88
Taas tuli kysyttävää.
Mistäköhän noin suurinpiirtein tietää, että syötöt on oikein? Mä oon kattonu, kun joka ikisestä diesel koneesta tulee mustaa savua ees vähäsen. Mutta BJ:stä ei tule edes kovassa rasituksessa mustaa, vaan aina siniharmaata ja sitäki vähän. Onko säädöt OK vai saako liika vähä soppaa?
Hävettää isojen poikien kans offatessa kun ei tuu woimasavua

Lähetetty: La Heinä 11, 2009 1:56 pm
Kirjoittaja 4x4_88
Löysin ruuvin, mutt mutta... sitä ei pääse kääntämään ei millään laitteella. EDICkin romu on edessä

Ois saanu kääntää max vartin isommalle.
Mitäs kannattaa tehdä? Sitä ei varmaan pysty kääntämään ilman, että ottas EDICin pois.
Lähetetty: La Heinä 11, 2009 9:42 pm
Kirjoittaja Antsa
19 mm avaimella mutteri löysälle,ja jollain kiertäen sitä ruuvia auki päin.
Joku vartti - puoli kierrosta.
Ja tuota se ediccihän ei ole romu.
Edittinä vielä että oikea ruuvi on se mihin se vipu,jota edicci käyttää,rajoittuu.
Se säätökalvo hässäkän alapuolella oleva ruuvi on maksimikierrosrajoittimen säätö,ja siihen ei tarvi puuttua.
Lähetetty: Su Heinä 12, 2009 1:51 pm
Kirjoittaja 4x4_88
Antsa kirjoitti:19 mm avaimella mutteri löysälle,ja jollain kiertäen sitä ruuvia auki päin.
Joku vartti - puoli kierrosta.
OK!
On se mulla kun ei ole edes käytössä. Puuttuu joku tangonpätkäkin siitä.
Antsa kirjoitti:Edittinä vielä että oikea ruuvi on se mihin se vipu,jota edicci käyttää,rajoittuu.
Se säätökalvo hässäkän alapuolella oleva ruuvi on maksimikierrosrajoittimen säätö,ja siihen ei tarvi puuttua.
Eli...ööö... voisiko joku oisoittaa allaolevasta kuvasta, missä se oikee ruuvi on?

Kiitos!

Lähetetty: Ti Heinä 14, 2009 2:06 pm
Kirjoittaja 4x4_88
Onkos kellään ehdotuksia?

Lähetetty: To Heinä 16, 2009 9:30 pm
Kirjoittaja Antsa
Mihin nuo muut sätökset liittyy tuossa?
Lähetetty: Pe Heinä 17, 2009 1:35 pm
Kirjoittaja 4x4_88
Antsa kirjoitti:Mihin nuo muut sätökset liittyy tuossa?
Nyt en hoksaa mitä tarkoitat. Voitko tarkentaa

Lähetetty: Pe Heinä 17, 2009 6:39 pm
Kirjoittaja Antsa
Elikkä nuo muut ei alkuperäset raudat.
Ootko kokeillut löysätä/jatkaa tuota sammutinvaijeria.?
Lähetetty: Pe Heinä 17, 2009 9:10 pm
Kirjoittaja 4x4_88
Antsa kirjoitti:Elikkä nuo muut ei alkuperäset raudat.
Jaaa..enpä osaa sanoa mikä on alkuperäistä ja mikä ei. B-moottoreissa on ilmeisesti jotain eroa, toi on niitä ihan ensimmäisiä. Oon nähny kuvia 70-luvun lopun moottoreita ja jotkin osat näyttää vähän eriltä. Ensin ne valmisti Hino ja sitten Daihatsu.
Antsa kirjoitti:Ootko kokeillut löysätä/jatkaa tuota sammutinvaijeria?
Mitä sillä operaatiolla saavutetaan? Anteeksi tyhmät kysymykset, mutta en ole oikeen perillä näistä asioista.
Lähetetty: Ma Heinä 16, 2012 9:50 pm
Kirjoittaja burton
nostetaas vanhaa ylöspäin!
elikkäs itsellä olis vastaava B-kone (vanhemmalla edicillä) kuten kuvissa ja sama ihmetys et mistä lisää ruokaa???? tuolta ruuvista joka on kuvissa??? edic toiminnassa edellee ja se vipu johon tulee sammuttimen vaijeri sekä edicin vipu, niin siinä EI OLE mitää säätöpulttia.
hävettää myöntää mut nyt tarttee apua...
Lähetetty: Ti Heinä 17, 2012 11:42 pm
Kirjoittaja burton
joo... tuol pumpun alla se säätö ruuvi on tossa vanhemmassa pumppu mallissa. eikä mahu sitte millää työkalulla sinne välii.
ja edic-moottoria ei saa irti koska startti on yhen pultin edessä, ei mahu aukeamaa
tosin ruokaa sai lisättyä saatämällä tankoa lyhemmäksi, joka tulee ediciltä pumpussa olevaan vipuun josta kone sammuu. KOSKA se EI ole se oikea tapa säätää syöttöä, niin nyt kone ei sammu avaimesta ku se tangon liike jää liian lyhyeks, no mut onhan siin vaijeri olemas lisäks.
Lähetetty: Su Heinä 22, 2012 6:05 pm
Kirjoittaja kenni_
Syötön lisääminen on kyllä vapaastihengittävässä B-koneessa lähes turhaa, ellei nyt säädöt ole sitten ihan päin p**settä. Savuttaa vaan, mutta kulkupuoleen ei kyllä vaikuta oikeestaan yhtään mitään.
Eri asia jos turbotettu.