Sivu 1/1
LJ70 jäähdytinnesteessä öljyä seassa
Lähetetty: To Heinä 09, 2009 2:54 pm
Kirjoittaja kursuju
LJ70 - 90, 2.4 td, (uudempikoppanen) Vaihdoin nesteet ja jo parin viikon ajon aikana oli nesteet menny harmaaksi. Onkohan kannentiiviste mennyt vai mitä olette mieltä olisiko muita mahdollisuuksia?
Onko kannentiiviste muuten hankala/työläs vaihtaa itse?
Lähetetty: To Heinä 09, 2009 10:20 pm
Kirjoittaja Antsa
Jos ei öljyt mene harmaaksi,niin joku aikaisempi omistaja on saattanut lisätä öljyä syyläriin säästääkseen vesipumppua
Toki öljyn kulutusta,ja väriä on syytä seurata.
Myöskin jos syyläri on vuotanut ja sinne on laitettu paikkausainetta,niin sekin tekee nesteen harmaaksi.(todennäköisemoi vaihtoehto)
Jos kansi pahvi on palannaa,niin siitä on ensimmäinen varmahko oire se että tyhjäkäynnillä ei tule koppiin lämmintä,vaikka kone oisi lämmin.
Ja että lämmöt nousee nopeasti,ja kone oksentaa vedet aika ajoin pihalle.
Eli jos vedet kestää koneessa,kopissa tarkenee,öljyt/jäähdytysneste ei lisäänny,eikä vajene normaalia nopeammin,niin ei syytä suureen huoleen.
Lähetetty: Pe Heinä 10, 2009 8:16 am
Kirjoittaja peLoGo?
Tai joskus edellisessä elämässä mennyt paffi ja vanhaa möhnää vielä jäähdytysjärjestelmässä, ei meinaan saa kovin helposti ihan puhtaaks jos on joskus ölffiä ollut seassa..
Lähetetty: Pe Heinä 10, 2009 11:43 am
Kirjoittaja kursuju
Kiitoksia vinkeistä. Jäähdytinjärjestelmään on lisätty paikkausaine, mutta on sen jälkeen huuhdeltu astianpesuaineella ja puhtaalla vedellä. Voiko olla,että vieläkin olisi jäänyt paikkausainetta, joka väriää nesteen?
Öljymäärä vähenee pikkuhiljaa ja ainakin tikusta päätellen on mustaa. Eli nestettä ei näyttäisi menevän öljyn sekaan. Lämmintäkin riittää ja lämmöt ovat pysyneet kohdillaan. Meneekö se aina niin päin, että neste (suurempi paineisena) tunkeutuu öljyn (pienempi paine) sekaan, kun kansipahvi pettää näiden kanavien väliltä?
Vai, voiko olla tilannetta, että öljyä menee nesteen sekaan esim. sammutettaessa moottori jolloin paine kanavien välillä tasaantuu ja öljyä pääsisi näin nesteenkin puolelle ?
Lähetetty: Pe Heinä 10, 2009 12:43 pm
Kirjoittaja r2ree
Yleensä se vesi joutuu ölpän sekaan sylinterin kautta. Paineinen jäähdytysjärjestelmä lykkää vettä palaneen pahvin välistä.Yleensä joku sylinterien välinen tiiviste rikki. Vettä menee männän päälle josta se valuu koneen pohjalle.
Silläpä tuommonen valkoinen sauhu kylmällä koneella on yksi merkki k-pahvin menosta. Parhaimillaan pääsee savuverhon turvin karkuun..
Lähetetty: Pe Heinä 17, 2009 4:26 pm
Kirjoittaja Jappi
kursuju kirjoitti:Kiitoksia vinkeistä. Jäähdytinjärjestelmään on lisätty paikkausaine, mutta on sen jälkeen huuhdeltu astianpesuaineella ja puhtaalla vedellä. Voiko olla,että vieläkin olisi jäänyt paikkausainetta, joka väriää nesteen?
Taitaa paikkamöhnä ollut sitä Bar'sin mustapaperisessa peltitölkissä...Pesuun KONEtiskiaine ja puhdas vesi(ja tällä sitten ajetaan vähintään lämpimäksi),sitten huuhtelu puhtaalla vedellä.
Pitäisi lähteä öljytöhnät,tuolla lähtee polttoainekin jäähdytysjärjestelmästä.
Lähetetty: Ke Heinä 22, 2009 8:53 pm
Kirjoittaja kursuju
Ei ollut kyseistä ainetta. En enää muista minkä merkkistä. Se paikkausaine se tosiaan oli joka värjäsi jäähdytysnesteen rusehtavaksi. Ei erottunut nesteestä vaikka oli viikon astiassa. Öljy kait olisi noussut pinnalle kevyempänä.