Kuva Kuva

LJ70 jäähdytinnesteessä öljyä seassa

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

kursuju
Viestit: 12
Liittynyt: To Touko 28, 2009 4:14 pm

LJ70 jäähdytinnesteessä öljyä seassa

Viesti Kirjoittaja kursuju »

LJ70 - 90, 2.4 td, (uudempikoppanen) Vaihdoin nesteet ja jo parin viikon ajon aikana oli nesteet menny harmaaksi. Onkohan kannentiiviste mennyt vai mitä olette mieltä olisiko muita mahdollisuuksia?

Onko kannentiiviste muuten hankala/työläs vaihtaa itse?
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Jos ei öljyt mene harmaaksi,niin joku aikaisempi omistaja on saattanut lisätä öljyä syyläriin säästääkseen vesipumppua :shock: :shock: :shock:

Toki öljyn kulutusta,ja väriä on syytä seurata.

Myöskin jos syyläri on vuotanut ja sinne on laitettu paikkausainetta,niin sekin tekee nesteen harmaaksi.(todennäköisemoi vaihtoehto)

Jos kansi pahvi on palannaa,niin siitä on ensimmäinen varmahko oire se että tyhjäkäynnillä ei tule koppiin lämmintä,vaikka kone oisi lämmin.

Ja että lämmöt nousee nopeasti,ja kone oksentaa vedet aika ajoin pihalle.

Eli jos vedet kestää koneessa,kopissa tarkenee,öljyt/jäähdytysneste ei lisäänny,eikä vajene normaalia nopeammin,niin ei syytä suureen huoleen.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Avatar
peLoGo?
Viestit: 162
Liittynyt: Su Marras 26, 2006 5:15 pm
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja peLoGo? »

Tai joskus edellisessä elämässä mennyt paffi ja vanhaa möhnää vielä jäähdytysjärjestelmässä, ei meinaan saa kovin helposti ihan puhtaaks jos on joskus ölffiä ollut seassa..
J120 -05 A/T
Ex - HJ60 -83
Ex - HJ60 -81
kursuju
Viestit: 12
Liittynyt: To Touko 28, 2009 4:14 pm

Viesti Kirjoittaja kursuju »

Kiitoksia vinkeistä. Jäähdytinjärjestelmään on lisätty paikkausaine, mutta on sen jälkeen huuhdeltu astianpesuaineella ja puhtaalla vedellä. Voiko olla,että vieläkin olisi jäänyt paikkausainetta, joka väriää nesteen?

Öljymäärä vähenee pikkuhiljaa ja ainakin tikusta päätellen on mustaa. Eli nestettä ei näyttäisi menevän öljyn sekaan. Lämmintäkin riittää ja lämmöt ovat pysyneet kohdillaan. Meneekö se aina niin päin, että neste (suurempi paineisena) tunkeutuu öljyn (pienempi paine) sekaan, kun kansipahvi pettää näiden kanavien väliltä?

Vai, voiko olla tilannetta, että öljyä menee nesteen sekaan esim. sammutettaessa moottori jolloin paine kanavien välillä tasaantuu ja öljyä pääsisi näin nesteenkin puolelle ?
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Yleensä se vesi joutuu ölpän sekaan sylinterin kautta. Paineinen jäähdytysjärjestelmä lykkää vettä palaneen pahvin välistä.Yleensä joku sylinterien välinen tiiviste rikki. Vettä menee männän päälle josta se valuu koneen pohjalle.
Silläpä tuommonen valkoinen sauhu kylmällä koneella on yksi merkki k-pahvin menosta. Parhaimillaan pääsee savuverhon turvin karkuun..
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Jappi
Viestit: 191
Liittynyt: Pe Syys 21, 2007 8:40 pm
Paikkakunta: Puolanka

Viesti Kirjoittaja Jappi »

kursuju kirjoitti:Kiitoksia vinkeistä. Jäähdytinjärjestelmään on lisätty paikkausaine, mutta on sen jälkeen huuhdeltu astianpesuaineella ja puhtaalla vedellä. Voiko olla,että vieläkin olisi jäänyt paikkausainetta, joka väriää nesteen?
Taitaa paikkamöhnä ollut sitä Bar'sin mustapaperisessa peltitölkissä...Pesuun KONEtiskiaine ja puhdas vesi(ja tällä sitten ajetaan vähintään lämpimäksi),sitten huuhtelu puhtaalla vedellä.

Pitäisi lähteä öljytöhnät,tuolla lähtee polttoainekin jäähdytysjärjestelmästä.
kursuju
Viestit: 12
Liittynyt: To Touko 28, 2009 4:14 pm

Viesti Kirjoittaja kursuju »

Ei ollut kyseistä ainetta. En enää muista minkä merkkistä. Se paikkausaine se tosiaan oli joka värjäsi jäähdytysnesteen rusehtavaksi. Ei erottunut nesteestä vaikka oli viikon astiassa. Öljy kait olisi noussut pinnalle kevyempänä.
Vastaa Viestiin