Sivu 1/1
HJ 60 purkaa akut tyhjiin?
Lähetetty: Ma Elo 01, 2005 2:04 pm
Kirjoittaja Vieras
Onko kokemuksia, mikä mahtaa olla vikana, kun hj 60 tyhjentää akut noin 3 päivässä täysin tyhjiksi?
Lähetetty: Ma Elo 01, 2005 8:04 pm
Kirjoittaja Vieras
juu,on ollut samaa vikaa,vaihdoin konvertterin uuteen ja siirsin sen samalla sisäjalkatilaan josta pystyn sammuttamaan sen helposti jos auto on ajamatta.!
Mikä on konventteri ja missä se sijaitsee?
Lähetetty: Ti Elo 02, 2005 11:04 am
Kirjoittaja Vieras
Voisitko hieman selventää osien sijaintia ja tarvittavia toimenpiteitä?
Lähetetty: Ti Elo 02, 2005 12:53 pm
Kirjoittaja TOHJ61
Ota akun napa irti, ja kytke siihen väliin amppeeri mittari, niin
näet vuotovirran suuruuden. ( kipinä testi ).
Sitten vaan sulakkeita irti yksi kerrallaan, paljastaa vuotavan
virtapiirin?
Onko akut hyvät?
Mielestäni akkujen kanssa ei kannata leikkiä yhtään, sen jälkeen
kun ne ekan kerran oireilee!
Lähetetty: Ti Elo 02, 2005 1:59 pm
Kirjoittaja Vieras
juu se konvertteri alentaa jännitteen 24-12 . takana vasemmalla tavaratilassa on tehdasasennettu isohko mööpeli joka alentaa vetokoukun pistokkeelle menevää virtaa.yleensä ehjä,mutta radio,tupakansytkä ym. on yleensä alennettu erillisellä konvertterilla,katso konehuoneesta ns.tulipellistä(tuulilasin alla)johon niitä on yleensä ruuvattu ,kokoluokkaa voipaketti .jos rikki ei kannata korjauttaa,maksaa halvimmillaan n30e.voi se vika toki olla muuaallakin mut tämän vaihto tepsi mulla
Lähetetty: Ke Elo 03, 2005 6:55 pm
Kirjoittaja Vieras
samaa ongelmaa käsitelty huhtikuun 12 , tsekkaa myös sieltä vinkit!
Lähetetty: Pe Elo 05, 2005 12:32 pm
Kirjoittaja Bjhjchmod
Eka vaihe on asentaa päävirtakykin, se antaa lisäaikaa (vuosia) itse vian hakuun. Tosiasiassa on hyvä kapine kaikissa kulkineissa, oikeesti
Miten päävirtakytkin kannattaisi asentaa?
Lähetetty: To Elo 11, 2005 9:36 am
Kirjoittaja Vieras
..jotta se toimisi hyvin ja estäisi akkujen tyhjentymistä?
Lähetetty: To Elo 11, 2005 12:22 pm
Kirjoittaja Bjhjcgmod
Ite oon laittanu aina miinusnavan ja rungon väliin normaalinapasessa koneessa. (Ja muun tyyppisiä ei tule mieleen kuin eräs englantilainen traktorimerkki). Eli toimii vastaavasti kuin irrottaisi miinusnavan akusta mutta homma käy kätevästi avainta vääntämällä. Akun viereen oon asentanu jotta konepelti on avattava kun käyttää. Voi olla mahdollista asentaa vaikka kojelautaan, onhan joku kai vienyt koko akunkin auton toiseen päähän painonjakosyistä. Mutta silloin pitänee tarkistaa että vastus ei kasva liikaa