Panhardmuokkaus???
Lähetetty: Pe Heinä 03, 2009 7:28 pm
Moro
Kertokaapa määritelmät mitä panhardille saa tehä ja mitä ei?
Kertokaapa määritelmät mitä panhardille saa tehä ja mitä ei?
The Finnish Toyota Land Cruiser Association
https://slck.net/
sama homma, dopinsonit tulee kai tänään niin saa huomenna nakata paikoilleen, eipä nuita korvakoita kannattanut siirrellä, kova päivä menisi, että työ olisi tehty kunnolla...Tommo__79 kirjoitti:joo.. itellä jäi tuo siirtely tekemättä ja Dobinsonin säädettävät oottelee paikalleenlaittoa. Juukasta löytyy eteen sekä taakse..
Tossa helmikuussa tuli asennettua Omen alustasarja, edessä 3"korottavat ja takana 2"korottavat jouset ja 3"sarjan iskarit.. myös casterkit puslat tuli vaihdettua. Omen täydellinen puslasarja oottelee asennusta ja nuo dobinsonin säädettävät panhardit. en oo mitannu et miten paljon akselit kulkee eri linjassa mut useamman senkin kuitenkin eli levoton ja poukkoileva ajettava.. pitää jossain välissä rajoittaa sisäänjoustoa kun alla on tällä hetkellä 37x14.5 Creepyt niin ei mahdu lokareiden sisään ja raapii levikemuoveihin aika pahasti mettässä ajellessa..Hilari kirjoitti:sama homma, dopinsonit tulee kai tänään niin saa huomenna nakata paikoilleen, eipä nuita korvakoita kannattanut siirrellä, kova päivä menisi, että työ olisi tehty kunnolla...Tommo__79 kirjoitti:joo.. itellä jäi tuo siirtely tekemättä ja Dobinsonin säädettävät oottelee paikalleenlaittoa. Juukasta löytyy eteen sekä taakse..
Mutta, onko Tommo__79 :llä minkälainen alusta hodarissa? Ja onko korotuksesta ollut muuta haittaa kuin, että akselit vain ristikkäin toisessa laidassa? Omassa hdj:ssä akselit on nyt vakiopanhardeilla reilu 6 cm eri linjassa renkaaan ulkoreunasta mitattuna... ja samalla liian lyhyet panhardit väännättää jousia senverran, että auto ei seiso suorassa vaan on muutaman sentin kallellaan. Nyt kun ajelee, on aika uraherkkä ja kovissa kiihdytyksissä ja jarrutuksissa käyttäytyy kuin ajokoira, tuntuu, että perse vaeltelee... mutta jospa panhardit auttaisi asiaan... oma veikkaus vetelylle on tuo, että jouset on hiukan läjässä toiselle päin ja ponnistaa aina mielellään jarrutuksissa sitten hieman ja aiheuttaa päänvaivaa...
niin ja ratti on sen vajaan varttikierroksen värssissä, mutta panhardit korjaa tuonkin...
niinhän ne on itelläki kuskinpuolenjousi vasemmal ja apparin oikeal ja auto mielestäni suorassa.. voi olla et niis on jotenki huomioitu se kuskin paino tms. eli jos laittaa väärinpäin niin voi tuo auto ollakin vinossa..JES kirjoitti:Eiks omet pitäny laittaa ihan oikein päin. Siis vasen vasemmalle ja sitä rataa. Driversside/passangersside merkityt sitte "väärälle" puolelle kun Aussit istuu vääräl puolel. Kuitenkin lähtökohtana se, että jouset tulis sille puolelle autoa kun ne on suunniteltukin vaikka kuskin puoli onkin eri meillä. Mulla omet hjssa laitettu vasen vasemmalle ja niin edespäin ja auto ei ole kallellaan mihinkään suuntaan. Näin on jousia myyvät opastaneet.
itteasiassa ei kuskin painolla ole tuon kanssa mitään tekemistä jos olen oikein ymmärtänyt vaan ihan moottorista syntyvillä kiertovoimilla (jos polkee kaasua paikallaan niin sehän pyrkii niian toiselle puolen) ja oliko vielä tekniikka pikkusen toispuoleisesti paikollaan...Tommo__79 kirjoitti:niinhän ne on itelläki kuskinpuolenjousi vasemmal ja apparin oikeal ja auto mielestäni suorassa.. voi olla et niis on jotenki huomioitu se kuskin paino tms. eli jos laittaa väärinpäin niin voi tuo auto ollakin vinossa..JES kirjoitti:Eiks omet pitäny laittaa ihan oikein päin. Siis vasen vasemmalle ja sitä rataa. Driversside/passangersside merkityt sitte "väärälle" puolelle kun Aussit istuu vääräl puolel. Kuitenkin lähtökohtana se, että jouset tulis sille puolelle autoa kun ne on suunniteltukin vaikka kuskin puoli onkin eri meillä. Mulla omet hjssa laitettu vasen vasemmalle ja niin edespäin ja auto ei ole kallellaan mihinkään suuntaan. Näin on jousia myyvät opastaneet.