HJ heittää ohjausta puolelta toiselle pienimmästäkin urasta
oikeen urakalla. En ole löytäny mitään vikaa ja nyt rupee jo
itkettään kun ei onnistu!
Renkaat on kokoa 33"x12.5" ja tekee pienemmilläkin kumeilla samaa.
Nivelissä tai laakereissa ei ole väljää, kulmat on mitattu
ja ovat kunnossa. Nämä olen käynyt läpi itse ja nyt myös
ammattilainen.
Takana on tuuman korottavat Ironmanit ja edessä jotkin OME:t
jotka on jo vähän väsähtäneet, mutta ei läheskään suorat.
Apua!
No ny löyty korjaus. Kaikki kulmat oli nelipyöräsuuntauksessa kunnossa, mutta kun väänsin yhden kierroksen aurausta lisää niin vaeltelu lakkas.
Matti
Lähetetty: To Touko 28, 2009 2:15 pm
Kirjoittaja Jerkki
Vaikka en oikein mitään tiedäkään niin ekana tulee mieleen: ohjausvaimennin antautunut, entä onko U-pultit kireällä? Ohjaussimpukka.
Viisaammat jatkakoon.
Lähetetty: To Touko 28, 2009 6:12 pm
Kirjoittaja Masa
Jousien kumipuslat kannattaa tarkistaa.
Lähetetty: To Touko 28, 2009 6:49 pm
Kirjoittaja Hessu
Meneekö suoraan jos ajaa ihan tasasella asfaltilla tai hiekkatiellä?
Omat HJ:t on olleet aina normiautoja uraherkempiä riippumatta rengastuksesta, mites muilla? Ettei vaan olisi enemmänkin ikävä ominaisuus kuin vika?
Lähetetty: To Touko 28, 2009 7:11 pm
Kirjoittaja jep
Kannattaa aloittaa u-pulteista. Oli bj:ssä samaa vikaa eläimellisellä woblaamisella höystettynä ja hävisi lähes kokonaan kun kiristi u-pultit. Loput hävisi kun laittoi ohjausiskarin. Ja rengaspaineet kannattaa katsoa ..
Lähetetty: To Touko 28, 2009 9:39 pm
Kirjoittaja Arwi
Mulla alko tekeen samaa kun kulmat laitoin ohjearvoihin. Kulki hyvin suoraa kun oli ohjausvarsi ja raidetanko mutkalla.
Lähetetty: Pe Touko 29, 2009 7:35 am
Kirjoittaja Antsa
Katsottu mitkä kulmat?
Jos caster eli olkatapin takakallistuma on huono niin se edes auttaa ko.ilmiötä.
Ja tuo casteri menee useimmiten huonoksi juuri perän korotuksen yhteydessä,eli kun etu akseli kiertyy eteenpäin.
Tai pidemmillä riipukkeilla.(riippuu laitteesta)
Mutta myös jos U pultit on löysällä,niin jarrutuksessa pääsee akseli kiertymään ja homma on myös näilt osin selvä.
Onko Hj:ssä siellä jousen ja akselin välissä semmoiset kiilat,joilla tuota casteria säädetään?
Jos ei niin semmoiset voi kyllä tehdä itekkin vaikka noin kokeilu mielellä.
Lähetetty: Pe Touko 29, 2009 9:31 am
Kirjoittaja Blis
Antsa kirjoitti:Katsottu mitkä kulmat?
Jos caster eli olkatapin takakallistuma on huono niin se edes auttaa ko.ilmiötä.
Ja tuo casteri menee useimmiten huonoksi juuri perän korotuksen yhteydessä,eli kun etu akseli kiertyy eteenpäin.
Tai pidemmillä riipukkeilla.(riippuu laitteesta)
Mutta myös jos U pultit on löysällä,niin jarrutuksessa pääsee akseli kiertymään ja homma on myös näilt osin selvä.
Onko Hj:ssä siellä jousen ja akselin välissä semmoiset kiilat,joilla tuota casteria säädetään?
Jos ei niin semmoiset voi kyllä tehdä itekkin vaikka noin kokeilu mielellä.
Ei hoojiissa tuommosia säätökiiloja ole...
Lähetetty: Pe Touko 29, 2009 12:01 pm
Kirjoittaja Arwi
Koneella kun aurausta kattelin niin casteri oli vielä rajoissa. Ajattelin jossainkohtaa lykätä hiukan lisää aurausta ja sitäkautta koittaa jos rauhottuu.
Lähetetty: Pe Touko 29, 2009 1:45 pm
Kirjoittaja IironSika
Lähetetty: Ma Kesä 01, 2009 5:10 pm
Kirjoittaja Mikko
Juu.
Eipä meinannut Bj:lle riittää kaksi kaistaa, ennen kuin värkkäsin etuakselille kääntökiilat. Meni vuosikausia suht nätisti, mutta hermostui viimeksi pienestä (ihan oikeasti) jousien takomisesta. Oireena oli tolkutonta tempomista urista. Ei auttanut ohjausiskarin laittokaan.