Sivu 1/1
hj:n kansi... en saa irti
Lähetetty: Su Huhti 26, 2009 4:30 pm
Kirjoittaja sepi
ekaa kertaa puran ylipäätään mitään pataa ja ny en saa kantta irti, pitäs tiivisteitä vaihtaa....kannenpultit joutu avaamaan n. 50cm jatkovarrella onko se jostain muualtakin kiinni? enhän mä näistä koneista mitään ymmärrä... jelppivä jelppivä
Lähetetty: Su Huhti 26, 2009 5:02 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Kansi tarttuu yleensä kunnolla kiinni kansipahvin avustuksella.
Massavasaraa kevyesti kannen kylkeen mikäli kaikki muu on varmasti irti.
Irrotuksessa auttaa talja jolla saa vetoo ylöspäin kun antaa jabanderia vasaralla.
Lähetetty: Su Huhti 26, 2009 5:34 pm
Kirjoittaja sepi
niin eihän se kansi ole muulla kiinni kun ne kannen pultit? vai? tarkoitan että ei ole muita pultteja/muttereita jotka sitä pitelis....?eihän? oon jo saanu riittävästi pikkuvaurioita aikaan (en kylläkään koneeseen) kun olen purkanut tota 2 vuoden ikuisuus projektia mutta siitä en luovu ennen kun olen sen leimaan saanut
Lähetetty: Su Huhti 26, 2009 5:50 pm
Kirjoittaja Blis
ei sen pitäisi olla kiinni kun nuilla kannenpulteilla, mutta tosiaan, kumivasaraa kylkeen ihan reilusti että pahvi napsahtaa irti kannesta/lohkosta niin sitten se kyllä nousee...
Toinen vaihtoehto on varovasti kammeta meisselilä lohkon ja kannen saumasta mutta siinä on aina vaarana tiivistepintojen särkeminen...
Lähetetty: Su Huhti 26, 2009 7:39 pm
Kirjoittaja P-Pete
Nii ja onhan varmasti kaikki kannen pultit irti
Jos muistan oikein niin niitä tais olla 26 kpl, ja itellä lähti kyllä kansi ihan kivasti irti ku otti kunnon otteen ja nytkäytti samalla ku nosti

Lähetetty: La Touko 02, 2009 1:36 pm
Kirjoittaja sepi
onhan siellä tosiaan vielä 7 kpl kannenpultteja kiinni (ne mitkä on venttiili kononeiston/akselin alla) voinko ssada jotain pieleen kun irrottelen venttiilikoneiston/akselin että saa ne viimoset kannenpultit irti mikä lieneekään virallinen nimike? nyt nyt neuvot vinkit ja mitä tarkkemmin sen tänne kirjottelee sitä parempi! kiitoksia etukäteen ohjeista!!!
Lähetetty: La Touko 02, 2009 1:47 pm
Kirjoittaja P-Pete
Jako ei voi mennä pileen, mutta venat joutuu säätämään takaslaiton jälkeen ja ole varovainen kun nostelet keinuvipuja liikuttavia tankoja pois ettei alapäässä olevat kupit tipahda lohkon pohjalle, kannattaa avata pakosarjan puoleiset lohkossa olevat levyt irti ja katsoa että kupit ovat koloissaan ainakin ennen kasausta tai ennen ku nostat tikut pois.
Ite avasin kannen poisoton jälkeen ja yksi kuppi oli pois kolostaan.

Lähetetty: La Touko 02, 2009 2:47 pm
Kirjoittaja sepi
tos tos kiitos, mitkähän noi välykset mahtaa olla kylmässä koneessa?
Lähetetty: La Touko 02, 2009 3:26 pm
Kirjoittaja P-Pete
Kylmä arvoista en tiedä, mutta lämpimänä koneen ollessa IMU 0,2 ja PAKO 0,36
Jos ei kellään ole parempaa vinkkiä niin säädä kylmänä noihin arvoihin ja anna koneen lämmetä ja heti uusi säätö. Niin meinasin ite tehdä.
Lähetetty: La Touko 02, 2009 4:31 pm
Kirjoittaja pemaripoju
niitä työntötankoja kun nostaa pois auttaa kun väännättää sivullepäin niin irtoo sieltä pohjalta seuraajista helpommin!
Lähetetty: La Touko 02, 2009 9:17 pm
Kirjoittaja Tojo4wd
Ja kannattaa katsoa myös keinuvivut tarkkaan kun kerran on irti.
Monessa on nostajan tanko kuluttanut kolon niihin ja sitten ei saa välyksiä kunnolla säädettyä ikinä.
Joissain jopa useita millejä syviä jos on ajettu huonoilla öljyillä.
Ja on ihmetelty kun kone on tehoton.
Lähetetty: Su Touko 03, 2009 6:47 am
Kirjoittaja hj60
Työntötanko tulee siihen säätöruuviin, mutta venttiilin pää kuluttaa keinuvivun, muuten meni oikein.
Uudet keinuvivut maksaa kohtuullisesti, mutta on noita korjattu täyttöhitsaamalla ja jopa vaan hiomalla.
Lähetetty: Su Touko 03, 2009 9:45 am
Kirjoittaja Tojo4wd
hj60 kirjoitti:Työntötanko tulee siihen säätöruuviin, mutta venttiilin pää kuluttaa keinuvivun, muuten meni oikein.
Uudet keinuvivut maksaa kohtuullisesti, mutta on noita korjattu täyttöhitsaamalla ja jopa vaan hiomalla.
Joo noinhan se meni.
Ei kaikkee muista kun äkkiseltään kirjottelee mitä tulee mieleen.
Ja kanssa korjattu hiomalla ja täyttämällä ja kestää aikansa.