Kuva Kuva

hj:n kansi... en saa irti

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

sepi
Viestit: 70
Liittynyt: Ma Touko 22, 2006 8:19 pm
Paikkakunta: siuntio

hj:n kansi... en saa irti

Viesti Kirjoittaja sepi »

ekaa kertaa puran ylipäätään mitään pataa ja ny en saa kantta irti, pitäs tiivisteitä vaihtaa....kannenpultit joutu avaamaan n. 50cm jatkovarrella onko se jostain muualtakin kiinni? enhän mä näistä koneista mitään ymmärrä... jelppivä jelppivä
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Kansi tarttuu yleensä kunnolla kiinni kansipahvin avustuksella.
Massavasaraa kevyesti kannen kylkeen mikäli kaikki muu on varmasti irti.
Irrotuksessa auttaa talja jolla saa vetoo ylöspäin kun antaa jabanderia vasaralla.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
sepi
Viestit: 70
Liittynyt: Ma Touko 22, 2006 8:19 pm
Paikkakunta: siuntio

Viesti Kirjoittaja sepi »

niin eihän se kansi ole muulla kiinni kun ne kannen pultit? vai? tarkoitan että ei ole muita pultteja/muttereita jotka sitä pitelis....?eihän? oon jo saanu riittävästi pikkuvaurioita aikaan (en kylläkään koneeseen) kun olen purkanut tota 2 vuoden ikuisuus projektia mutta siitä en luovu ennen kun olen sen leimaan saanut
Blis
Viestit: 172
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2008 3:43 pm
Paikkakunta: Temmes

Viesti Kirjoittaja Blis »

ei sen pitäisi olla kiinni kun nuilla kannenpulteilla, mutta tosiaan, kumivasaraa kylkeen ihan reilusti että pahvi napsahtaa irti kannesta/lohkosta niin sitten se kyllä nousee...

Toinen vaihtoehto on varovasti kammeta meisselilä lohkon ja kannen saumasta mutta siinä on aina vaarana tiivistepintojen särkeminen...
HJ61 -87
Avatar
P-Pete
Viestit: 112
Liittynyt: Pe Huhti 27, 2007 1:11 pm
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja P-Pete »

Nii ja onhan varmasti kaikki kannen pultit irti :shock:
Jos muistan oikein niin niitä tais olla 26 kpl, ja itellä lähti kyllä kansi ihan kivasti irti ku otti kunnon otteen ja nytkäytti samalla ku nosti 8)
Kaikkihan on köyhälle kallista, mut silti kaikille saman hintasta.

EX- HJ60Td -83
HDJ80 -92
sepi
Viestit: 70
Liittynyt: Ma Touko 22, 2006 8:19 pm
Paikkakunta: siuntio

Viesti Kirjoittaja sepi »

onhan siellä tosiaan vielä 7 kpl kannenpultteja kiinni (ne mitkä on venttiili kononeiston/akselin alla) voinko ssada jotain pieleen kun irrottelen venttiilikoneiston/akselin että saa ne viimoset kannenpultit irti mikä lieneekään virallinen nimike? nyt nyt neuvot vinkit ja mitä tarkkemmin sen tänne kirjottelee sitä parempi! kiitoksia etukäteen ohjeista!!!
Avatar
P-Pete
Viestit: 112
Liittynyt: Pe Huhti 27, 2007 1:11 pm
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja P-Pete »

Jako ei voi mennä pileen, mutta venat joutuu säätämään takaslaiton jälkeen ja ole varovainen kun nostelet keinuvipuja liikuttavia tankoja pois ettei alapäässä olevat kupit tipahda lohkon pohjalle, kannattaa avata pakosarjan puoleiset lohkossa olevat levyt irti ja katsoa että kupit ovat koloissaan ainakin ennen kasausta tai ennen ku nostat tikut pois.
Ite avasin kannen poisoton jälkeen ja yksi kuppi oli pois kolostaan. 8)
Kaikkihan on köyhälle kallista, mut silti kaikille saman hintasta.

EX- HJ60Td -83
HDJ80 -92
sepi
Viestit: 70
Liittynyt: Ma Touko 22, 2006 8:19 pm
Paikkakunta: siuntio

Viesti Kirjoittaja sepi »

tos tos kiitos, mitkähän noi välykset mahtaa olla kylmässä koneessa?
Avatar
P-Pete
Viestit: 112
Liittynyt: Pe Huhti 27, 2007 1:11 pm
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja P-Pete »

Kylmä arvoista en tiedä, mutta lämpimänä koneen ollessa IMU 0,2 ja PAKO 0,36
Jos ei kellään ole parempaa vinkkiä niin säädä kylmänä noihin arvoihin ja anna koneen lämmetä ja heti uusi säätö. Niin meinasin ite tehdä.
Kaikkihan on köyhälle kallista, mut silti kaikille saman hintasta.

EX- HJ60Td -83
HDJ80 -92
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

niitä työntötankoja kun nostaa pois auttaa kun väännättää sivullepäin niin irtoo sieltä pohjalta seuraajista helpommin!
Avatar
Tojo4wd
Viestit: 71
Liittynyt: To Marras 25, 2004 1:38 pm
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Tojo4wd »

Ja kannattaa katsoa myös keinuvivut tarkkaan kun kerran on irti.
Monessa on nostajan tanko kuluttanut kolon niihin ja sitten ei saa välyksiä kunnolla säädettyä ikinä.
Joissain jopa useita millejä syviä jos on ajettu huonoilla öljyillä.
Ja on ihmetelty kun kone on tehoton.
Kyllä se siitä menee.
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Työntötanko tulee siihen säätöruuviin, mutta venttiilin pää kuluttaa keinuvivun, muuten meni oikein.

Uudet keinuvivut maksaa kohtuullisesti, mutta on noita korjattu täyttöhitsaamalla ja jopa vaan hiomalla.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Avatar
Tojo4wd
Viestit: 71
Liittynyt: To Marras 25, 2004 1:38 pm
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Tojo4wd »

hj60 kirjoitti:Työntötanko tulee siihen säätöruuviin, mutta venttiilin pää kuluttaa keinuvivun, muuten meni oikein.

Uudet keinuvivut maksaa kohtuullisesti, mutta on noita korjattu täyttöhitsaamalla ja jopa vaan hiomalla.
Joo noinhan se meni.
Ei kaikkee muista kun äkkiseltään kirjottelee mitä tulee mieleen. :oops:
Ja kanssa korjattu hiomalla ja täyttämällä ja kestää aikansa.
Kyllä se siitä menee.
Vastaa Viestiin