Sivu 1/1

Turbo vainaa

Lähetetty: Ti Huhti 14, 2009 8:39 pm
Kirjoittaja P-Pete
Onni onnettomuures koneessa ei mitään, ei edes sylinteriputket oo vielä kuluneet niin paljoo että tuntis minkäänlaista pykälää putkien ylälaidassa( koneella ajettu noin 350tkm ja edel.omistaja oli 230tkm vaihtanu männänrenkaat ja hoonauttanu pykälän pois, oli kuulemma pien pykälä ollu). No samalla laitan/huollan kannen
Turbo on sökö ja korjaus maksaa melko maltaita joten ajattelin laittaa kokonaan uuden, mutta en vaan osaa päättää minkä ja millä siipikoolla, vai tilaisko uuden ct26:n
Mutta jos jollain on käytännön vinkkejä, ei mitää mututuntua, niin kertokaa mikä puhallin toimii hojossa, millä kierros alueella herää ja mitkä paineet
Jottei menis tää alusta topic ihan v***ralleen, niin laitan uuden topicin "Turbo vainaa" nimellä.
Nii ja landruiserille terkkuja et mää sain vaihdeloota remontin tossa kuukausi sitte valmiix ja rahaa siihen paloi n.700€

Lähetetty: Ti Huhti 14, 2009 10:17 pm
Kirjoittaja landruiseri
eikö sinne joku holsetin hx35 kannattas työntää? ihanan halpoja harrastus pelejä.

Lähetetty: Ke Huhti 15, 2009 8:05 am
Kirjoittaja maaristeilijä
masterpowerilta löytyy myös edullisia puhaltimia
http://www.pepantuonti.fi/index.php?cPath=50
joskus kyselin ct26 muokkausta yhdestä pajasta niin ukko kerto hinnaksi n850e eikä silti luvannut sen riittävän kuin enintään 250hp asti,ei sillä että enempää välttämättä tarvis mutta noi on kuitenkin uusia

Lähetetty: Ke Huhti 15, 2009 8:16 am
Kirjoittaja hj
jos ct26 siivet jotakuinkin ehjät niin finturbo kuopiossa "ostaa" vanhoja siipiä koska uusia ei kuulemma oikeen saa jos saa niin ovat kuulemma aika kalliita.

Lähetetty: Su Huhti 19, 2009 6:33 pm
Kirjoittaja P-Pete
Nonii !!!
Kansi on kohta remontoitu..... :shock:
Onko kellään kokemuksia esikammion lätkien vaihdosta, oli mulla ainaki alkuperäiset hiusmurtumilla ? :cry:
Kysyin toyotalta varaosa hintaa ja sain vastauksen 159€ kpl ja tietes tarve on kuudelle...no en tilannu :roll:
Löysin toisen toimittajan ulkomailta ja hinnax tuli n148€ postikuluineen sarja + alv.
enää olis venttiilien hionta ja kasaus ja pääsis metsästeleen sopivaa puhallinta.....
Yx vaihtoehto olis CT26:n upgreidaus + laakerit tahi sitte joku toinen versio ja pakosarjan valmistus...mikä himottas kyllä alkaa näpertään.....ku ei oo muutakaan parempaa tekemistä :shock:

Lähetetty: Pe Huhti 24, 2009 9:57 pm
Kirjoittaja Hilari
mäki yllytän tuon hx35 puolesta, pakopesä vois olla 12 portilllinen ja siivet imu 54-56mm ja pako 58-59mm.
hojosta ei kokemusta, mutta miksipä ei siinä toimisi...

Lähetetty: Ke Touko 13, 2009 8:08 pm
Kirjoittaja P-Pete
No nii !
Nyt olis kansiremppa valmis, uusi turbo istutettu putkistoineen ja huohotinsäiliökin tuli värkättyä 8)
Puhaltimena toimii Proturbon hybridi 55 pako ja 54 kompura siivillä, CT26/T3 muutoslaippa omavalmiste.
Välijäähy ja dumppi tuloo myöhemmin :oops:
Kanteen vaihdettu esikammiolätkät uudet, venat ja keinut hiottu ja tietty kaikki tiivisteet uuret.
Sievää sisään ajoa vielä, mutta turbo heräilee hieman alle 2000rpm ja sitte onkin ihan kivasti vääntöjä. :P
Pitää kokeilla jonkun ajan päästä miten syöttöjen lisääminen ja kunnolla kengittäminen vaikuttaa tuohon turbon heräilyyn ja muutenkin toimintaan.
Joitain kuvia löytyy tuolta http://www.fotopankki.fi/P-Pete/kuvat

Lähetetty: Ke Touko 13, 2009 9:58 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
Kuuleri unohtunu. ;)

Lähetetty: To Touko 14, 2009 2:21 pm
Kirjoittaja P-Pete
Ei oo cuuleri unehtunu vaan siirtyny kroonisen rahapulan takia :oops:
Ei viitti kötöstää mitään huonoo vaan laitan kerralla kunnon cuulerin kunhan pystyn !
Nii ja ahtoja löytyy muuten ihan kivasti, eilen töihin mennessä vähän piti kokeilla ja kolmos vaihteella n1600 rpm ja 0,5 ahtoja :lol:

Lähetetty: To Touko 14, 2009 3:29 pm
Kirjoittaja Blis
P-Pete kirjoitti:Ei oo cuuleri unehtunu vaan siirtyny kroonisen rahapulan takia :oops:
Ei viitti kötöstää mitään huonoo vaan laitan kerralla kunnon cuulerin kunhan pystyn !
Nii ja ahtoja löytyy muuten ihan kivasti, eilen töihin mennessä vähän piti kokeilla ja kolmos vaihteella n1600 rpm ja 0,5 ahtoja :lol:
siellähän on ihan mukavasti painetta, ootkos pakopaineita kattonu ollenkaan? niin, ja se tärkein, tuleeko käsivartta vahvasti voimasavua kun polkasee? :lol:

Lähetetty: To Touko 14, 2009 3:48 pm
Kirjoittaja P-Pete
Eipä tuota savua iha älyttömiä tuu sen jälkeen kun ahdot nousee, mutta tietenki tulee kyllä ennen kun ahdot nousee.
Pakkopaineita ei ole tullu mittattua, ei kyllä luulis olevat älyttömät.
Putki tulee kuskin puolelta takarenkaan edestä ulos, eikä katsurikaan maininnu mitään :lol: