Sivu 1/1

HJ:n rumpujarruista.

Lähetetty: Pe Maalis 27, 2009 8:55 pm
Kirjoittaja julibuli
Onko hojossa semmosta "pikasäätöä", jolla saa naksuteltua jarrukenkiä lähemmäs rumpua? Mersussa oli aikoinaan semmonen ruuvimeisselillä naksuteltava kiristyssysteemi olemassa. Onkohan hojossa? Joku viisas jos osais neuvoa ni olis kullan arvosta tietoa. Kuvakaan ei olis pahitteeksi.

Lähetetty: Pe Maalis 27, 2009 9:06 pm
Kirjoittaja hj60
On, pitäs toimia käsijarrua nykimällä jos vivustot kunnossa, jarrukilvessä on semmosen kumitulpan alla reikä josta saa meisselillä kirittyä ja kahella löysättyä, kuvan voin koittaa kaivella näkösälle viikonlopun aikana.

Lähetetty: Pe Maalis 27, 2009 9:35 pm
Kirjoittaja Blis
löytyy myös korpivaaran manuskasta nuo säätöhommat... yleensä tuosta säädöstä menee ensimmäisenä hampaat sieltä rummun sisällä jolloin kynsi luistaa yli eikä säätö pelaa...


säätöhän tapahtuu niin että käsijarrua kaks naksua kiinni niin rummut hiihtää ja kolme naksua niin ei pyöri enään...

Lähetetty: Pe Huhti 03, 2009 7:42 pm
Kirjoittaja julibuli
Tuli vaihettua tuossa eteen ja taakse kaikki jarrupalat. Säädin jarrutkengät taakse siten, että kun on 2 napsua käsijarrua päällä ni "hiihtää" ja neljännellä pamahtaa suttiin. Ajelin sitten tuossa hallilta kotia semmosen vajavan 10km ni jarrurummut oli hiukan lämmenneet. Onko tuo lämpeneminen ihan normaalia uusilla paloilla ja hakeeko ne vain paikkaansa. Sylinterit toimivat moitteettomasti ja jarrut on ilmattu.

Lähetetty: Ma Huhti 06, 2009 6:55 am
Kirjoittaja Jussi
Aikas nuukan lähelle säädit. Muistaakseni 7 napsua ja hiihtää olisi aika soppeli

Lähetetty: Ma Huhti 06, 2009 7:32 am
Kirjoittaja timop
Automaattisäädön toimimattomuus johtuu useimmiten siitä ettei käsijarruvaijeri palaudu täysin alkuasentoon. Sen näkee vivuista ulkopuolelta, jos stoppariruuvi ei palaudu jarrukilpeen kiinni, ei automaattisäätö myöskään pelaa, vaikka kaikki olisi kunnossa rummun sisällä.

Lähetetty: Ma Huhti 06, 2009 9:10 am
Kirjoittaja Blis
Jussi kirjoitti:Aikas nuukan lähelle säädit. Muistaakseni 7 napsua ja hiihtää olisi aika soppeli
no ootpa kyllä löysälle omasi säätänyt... suositus on kuitenkin tuo että 2 napsua hiihtää ja kolmella ei pyöri käsin..

Lähetetty: Ma Huhti 06, 2009 12:29 pm
Kirjoittaja Hessu
timop kirjoitti:Automaattisäädön toimimattomuus johtuu useimmiten siitä ettei käsijarruvaijeri palaudu täysin alkuasentoon. Sen näkee vivuista ulkopuolelta, jos stoppariruuvi ei palaudu jarrukilpeen kiinni, ei automaattisäätö myöskään pelaa, vaikka kaikki olisi kunnossa rummun sisällä.
Ne jarrukilpeen kiinnitetetyt linkut siellä kumien sisällä sekä perässä oleva nivel saattaa tosiaan jumittua pahasti. Liuottimessa liottelu, edes-takaisin heiluttelu ja lopulta paksu molyrasvakerros paransi oman käsijarrun toimintaa melkoisesti.

Lähetetty: Ti Huhti 07, 2009 11:06 am
Kirjoittaja julibuli
Tänään käytin konttorilla ja 1. akselilla ero 3%, 2. akselilla 9% ja käsijarrussa 7%. Hyvin pelaa.