Kuva Kuva

Eberin paikka Bertassa?

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
Jul
Viestit: 602
Liittynyt: Su Heinä 17, 2005 6:58 pm
Paikkakunta: Lieksa

Eberin paikka Bertassa?

Viesti Kirjoittaja Jul »

Jos joku on asentanut Eberiä tahi Webastoa Berttaan, kuulisin mielellään toteutuksesta/ongelmista enemmän.
Lähinnä paikkaa olen miettinyt, tuossa rintapellin yläosassa näyttää tilaa olevan, mutta saattaa tulla altis ilmavaivoille, kun tulee laite aika ylös. Oma lämmitin on Eberin Hydronic D 5 WS, jossa pumput ovat irrallaan ja laite siten melko pieni, eli saataisi saada mahtumaan aika pieneenkin koloon.
BJ75 1987
# 274
tjl
Viestit: 96
Liittynyt: Ke Marras 22, 2006 5:46 pm
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja tjl »

käsittääkseni koekeudella ei muuta väliä kuin että tulee sylinterin kannen alapuolelle tai vähintään samaan tasoon.
Masa
Viestit: 38
Liittynyt: Ke Touko 03, 2006 8:31 am
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Masa »

HJ:ssä oli 10 kw hydronic repsikan puolen rintapellissä , eikä mitään ilmavaivoja.
Polttoainepumppu sen sijaan oli alhaalla.
tjl
Viestit: 96
Liittynyt: Ke Marras 22, 2006 5:46 pm
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja tjl »

mulla 5kw eberi kans apparin rintapellissä, ja aina ei jaksa pumpata ylös asti jos valunu linja tyhjäks, toisella startilla lähtee sit kyl. pitäis takaisku laittaa ihan tnkin kylkeen.
kun eberissä on samassa paketissa nuo.

ja suosittelen vetämään linjan suoraan tankilta tuppaa pelaamaan paremmin yleensä.
Avatar
Jul
Viestit: 602
Liittynyt: Su Heinä 17, 2005 6:58 pm
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Jul »

tjl kirjoitti:mulla 5kw eberi kans apparin rintapellissä, ja aina ei jaksa pumpata ylös asti jos valunu linja tyhjäks, toisella startilla lähtee sit kyl. pitäis takaisku laittaa ihan tnkin kylkeen.
kun eberissä on samassa paketissa nuo.

ja suosittelen vetämään linjan suoraan tankilta tuppaa pelaamaan paremmin yleensä.
Bertasta löytyy kyllä alempaakin kohtuullinen paikka, tuolta apukuskin lokarin kupeesta, pitää alustavasti yrittää sovitella siihen.

Olisi suuri houkutus laittaa polttoaineen ottoputki T-liitoksella polttoaineletkuun heti siihen kohtaan, missä letku tulee konehuoneeseen. Liitoksen jälkeen sitten Eberin polttoainepumppu, josta putki Eberille. Pumppu tulisi siis alemmaksi kuin itse lämmitin.
BJ75 1987
# 274
tjl
Viestit: 96
Liittynyt: Ke Marras 22, 2006 5:46 pm
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja tjl »

niin oli mullakin.ja niin tein, ei toiminu kunnolla. ei aina lähteny käyntiin.sit lähti kun käynnisti auton,tosin hodarissa voip olla eri juttu.

mutta jälkikäteen aateltuna olis päässy helvetisti helpommalla kun suosiolla olis vetäny putken suoraan tankilta.
hzj75
Viestit: 360
Liittynyt: La Elo 19, 2006 7:28 am
Paikkakunta: Tukholoma

BJ45

Viesti Kirjoittaja hzj75 »

Mulla on lämmitin 2Kw kuskin penkin takana lattialla (trooperi). Tämä ei lämmitä lykolia.
Vastaa Viestiin