Sivu 1/2
HJ61 alusta asiaa
Lähetetty: Ti Maalis 10, 2009 9:33 pm
Kirjoittaja landruiseri
Elikkäs, täytyisi hommata hoojiiseen kunnollinen alusta, pääasiallinen käyttö on tieajoa, mutta myös tien ulkopuolella, eli mahdollisiman pehmeää ja tielle hyvää alustaa etsitään. hinnat on tiedossa, mutta mikä näistä vaihtoehdoista olisi järkevin:
-dobinssonin sarja 2" korotus
-ome 2" korotus
-trail master 3" korotus
itseä kiinnostaisi tuo trail masterin sarja, mutta jos jollain olisi ollut käytössä niin mukava olis palautetta kuulla. Ja joutuuko tekemään mitään muutoksia kun tuon 3" korotuksen laittais, kardaanin liuku riittää ym ym?
searchia on käytetty mutta esimerkiksi tuosta trailmasterista ei löydy mitään tietoa.
Lähetetty: Ti Maalis 10, 2009 9:52 pm
Kirjoittaja P-Pete
Ite mietin tommosta
http://www.parabolicsuspension.com/toyota/lc60.htm
Hintaa en tiedä, mut selviää varmaan kysymällä.

Lähetetty: Ti Maalis 10, 2009 9:53 pm
Kirjoittaja kyläseppä
Itellä on kuusykkösessä OME:n kaks tuumaa korottava satseni paikallaan ja se vaikuttaa ihan kelpo kamppeelle. Ryhtiä löytyy ja on muuten mukava ajella.
Lähetetty: Ti Maalis 10, 2009 9:58 pm
Kirjoittaja Blis
kyläseppä kirjoitti:Itellä on kuusykkösessä OME:n kaks tuumaa korottava satseni paikallaan ja se vaikuttaa ihan kelpo kamppeelle. Ryhtiä löytyy ja on muuten mukava ajella.
iteltä kanssa löytyy omen kahen tuuman setti ja oon ihan tyytyväinen ollu siihen, sopivan pehmeä mutta kuitenkin ryhdikäs...
Lähetetty: Ke Maalis 11, 2009 10:23 am
Kirjoittaja maaristeilijä
riittää liuku hyvinkin,tehtiin soa ryhdikkäillä pakoilla ja laitettiin muutama sentti täytettä pakan ja akselin väliin jolloin liuku oli niukin naukin joten jatkoimme kardaaneita muutaman sentin.korotus oli kuitenkin 20cm ja melkein riitti silti
Lähetetty: To Maalis 12, 2009 6:34 pm
Kirjoittaja JES
Mulla kans tuo omen 2" ollu pari vuotta. Edessä ja takana hd pakat. Taakse riittäis medium, nyt on perä hieman korkeempi. Sit 200 kg kun on tavaraa kontissa niin menee vaaterissa (edessä mekaaninen vinssi ja karjarauta).
Auto ei ole kallellaan kummallekkaan puolelle. Ne pakat pitäis asentaa ohjeiden mukaan oikein päin, ei vaihtaa puolta. Noita original mustia ei vissiin enää valmisteta. Dakaritkin näyttää olevan mustia nykyään omen kotisivujen kuvien perusteella. Dakarit on made in Maleysia tai jotain sinnepäin.
Lähetetty: Ke Maalis 18, 2009 11:56 am
Kirjoittaja valtatie
Mulla Omen harmaa hd sarja. Kolmannet alla ja kaikki menneet riipukkeen päästä väärälle päin kaarelle vuodessa. Tämä siis vain etu jousissa. Takana lyssähtänyt n.50 mm. koko pakka. Normaalia kuormaa kyytissä ( alle 200 kg ) Ilmeisesti ääri sisään joustoissa sujuu ja ei palaudu. Auto on myös kallellaan eri suuntaan kuin jousien vaihdon jälkeen. Kiinnostaisi myös että mitkä jouset kannattaa laittaa.
Lähetetty: Ke Maalis 18, 2009 1:34 pm
Kirjoittaja Blis
valtatie kirjoitti:Mulla Omen harmaa hd sarja. Kolmannet alla ja kaikki menneet riipukkeen päästä väärälle päin kaarelle vuodessa. Tämä siis vain etu jousissa. Takana lyssähtänyt n.50 mm. koko pakka. Normaalia kuormaa kyytissä ( alle 200 kg ) Ilmeisesti ääri sisään joustoissa sujuu ja ei palaudu. Auto on myös kallellaan eri suuntaan kuin jousien vaihdon jälkeen. Kiinnostaisi myös että mitkä jouset kannattaa laittaa.
liekköhän vaikutusta kun itellä on mustat omen pakat ja ei ole nyt vuodessa ainakaan huomattavaa laskeutumista tapahtunut...
Lähetetty: Ke Maalis 18, 2009 3:04 pm
Kirjoittaja landruiseri
jostakin lueskelin muistaakseni että ne harmaat pakat on ns "halpiksia" ja huonompia, tiedä sitten mitä uskoa, kai tässä pitää vaan joku setti hommata ja testata.. kalliita kokeiluja vuan. tahi sitten rueta suunnittelemaan kierrejousitus muutosta autoon, ei olis halukasta tekijää tiedossa?
Lähetetty: Ke Maalis 18, 2009 9:46 pm
Kirjoittaja mixu
Onko kellää kokemuksia noista paraboolisista jousista?Mä oon niitä kans katellu semmoisia.
Lähetetty: La Maalis 21, 2009 7:01 pm
Kirjoittaja palde
Mulla oli paraboliset jouset Suzukin alla , ja kappas...nyökkiminen jäi kokonaan pois ...
Muutenkin oli unelma sarja vakioon verrattuna !!!
Tuli oikeesti lisää joustoa , ja herkkyys on aivan pirun hyvä .
Miinusta noissa oli että ainakin kaksi etujousta oli ajettu mutkalle ...
Tosin kaikki saa rikki !!!
MUTTA kuka myy Suomessa , Offipaja ei toimita enään

Lähetetty: La Maalis 21, 2009 7:51 pm
Kirjoittaja P-Pete
Pistin kyselyn parabolisista jousista, ilmoittelen kunhan vastaavat !
Lähetetty: La Maalis 21, 2009 11:18 pm
Kirjoittaja P-Pete
Suht nopee vastaus, tuli justiinsa !
Sähköpostissa on liite tiedostona pdf pre-order lista missä hinta ja voisin laittaa sen jollekkin sähköpostiin joka osain vaikka linkittää sen tänne palstalle tai jotain
Lisäksi oli vielä tämmönen teksti :
Hi Pete,
Thank you for your e-mail. At this moment I am working with pre-order lists from which I run production batches. As soon as I get the minimal number of pre-orders I start the production. Please find the pre-order offer attached. It's generic for all pre-orders in the EU.
At this moment I have a nearly full list so production can start within a couple of weeks. The production itself takes 4 to 5 weeks.
For the J60 I always advice the system with the 4 leaf rear set-up. If you require less load capacity you can always take off one leaf and turn them into 3 leaf rears. This is the only difference between the level A and B.
If you have any questions please contact me.
Regards,
Paul Heystee
Heystee Automotive BV
Koninginneweg 16
1241 CS Kortenhoef
The Netherlands
tel: +31 (0)6 53 504 557
Skype: paul.heystee
www.heystee-automotive.com
www.parabolicsuspension.com
Lähetetty: Su Maalis 22, 2009 5:24 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Lähetetty: Su Maalis 22, 2009 8:02 pm
Kirjoittaja palde
Jep .... muakin alko kiinnostaa ....
Jos teette kimppatilausta niin olisin kiinnostunut BJ-75:n pelkistä jousista eteen ja taakse .
Multa kun tuo engelska ei oikeen taivu
