Sivu 1/1

HDJ 80 etusatuloiden männistä kysymys

Lähetetty: La Helmi 21, 2009 8:04 pm
Kirjoittaja Frantic
Kuva

Meinasin cnc-sorvilla tehä uudet männät rosterista ja ostin yhden orkkis männän malliksi ja nyt kummastelen että mitä nuo "nastat" tuossa laella on oikein. Liekkö jotkin valunastat vai mitkä lie?? Jos ois tarpeettomat niin ei tarviis alkaa niitä väsäämään enää jyrsimellä.

Nuo nastat tulevat muutaman kymmenesosa millin sorvatun reunan yli.

Lähetetty: Su Helmi 22, 2009 10:33 pm
Kirjoittaja JF
Veikkaisin tarkemmin tietämättä, että kyse on siitä, että jos mäntä painettaisiin ihan pohjaan asti saattaisi se peittää nestekanavan niin, ettei mäntä enää lähtisi liikkeelle ilman noita nystyröitä.

Eli jos meinaat sorvata pyöräyttää tuollaiset ja olet huolissasi tuosta, voithan aina jättää keskelle pienen kohouman joka ajaa saman asian.

On noita kai tehty messingistäkin hyvällä menestyksellä. Ts. onnea rosterin sorvaamiseen, etenkin sisäpuolelta. ;)

Lähetetty: Ma Helmi 23, 2009 7:30 am
Kirjoittaja Käyttäjä
JF kirjoitti:Veikkaisin tarkemmin tietämättä, että kyse on siitä, että jos mäntä painettaisiin ihan pohjaan asti saattaisi se peittää nestekanavan niin, ettei mäntä enää lähtisi liikkeelle ilman noita nystyröitä.

Eli jos meinaat sorvata pyöräyttää tuollaiset ja olet huolissasi tuosta, voithan aina jättää keskelle pienen kohouman joka ajaa saman asian.

On noita kai tehty messingistäkin hyvällä menestyksellä. Ts. onnea rosterin sorvaamiseen, etenkin sisäpuolelta. ;)
Pitää olla pätö sorvari ja hyvät terät.
Teetin aikoinaan 2002BMW:projektiin haponkestävästä jarrumännät ja tuli paremmat kuin hyvät.

Lähetetty: Ma Helmi 23, 2009 10:27 am
Kirjoittaja PETEBJ75
Akkiseltaa voisi olettaa etta mantamateriaalin muuttuessa hapokkaaksi tulisi myos mannan ja satulan valista toleranssia kasvattaa, jottei leikkaa lammetessaan kiinni. Mutta tieda hanta

Lähetetty: Ma Helmi 23, 2009 2:58 pm
Kirjoittaja TOHJ61
Käyttäjä kirjoitti:
JF kirjoitti:Veikkaisin tarkemmin tietämättä, että kyse on siitä, että jos mäntä painettaisiin ihan pohjaan asti saattaisi se peittää nestekanavan niin, ettei mäntä enää lähtisi liikkeelle ilman noita nystyröitä.

Eli jos meinaat sorvata pyöräyttää tuollaiset ja olet huolissasi tuosta, voithan aina jättää keskelle pienen kohouman joka ajaa saman asian.

On noita kai tehty messingistäkin hyvällä menestyksellä. Ts. onnea rosterin sorvaamiseen, etenkin sisäpuolelta. ;)
Pitää olla pätö sorvari ja hyvät terät.
Teetin aikoinaan 2002BMW:projektiin haponkestävästä jarrumännät ja tuli paremmat kuin hyvät.
HJ:hin joka parivuotta sitten pöllittiin, tehtiin jo noin 20v sitten männät haponkestävästä, alkuperäisten ulkomittojen mukaan!
Hapiksesta siksi, kun siihen saa helpommin ja paremman kiilotetun pinnan, kuin tavalliseen rosteriin.
Sen jälkeen ei ollut etujarrujen kanssa kokoaikana mitään ongelmia!
Sisäpuolia ei tarvitse sorvailla, riittää pelkkä poraus.
Ensimmäinen koe-erä tehtiin ilman porausta, alkoivat tihkumaan jarrunestettä männän välistä, todennäköisesti olivat liian painavia.

Lähetetty: Ti Helmi 24, 2009 4:32 pm
Kirjoittaja Frantic
Vieläköhän joutu materiaalin vaihtamaan haponkestävään.. Pinnat kyllä tulee takuulla kummastakin aineesta hyvät koska vanhempi työkaveri veistää ne cnc sorvilla, se isäntä on sorvin puikoissa viihtynyt päälle 20vuotta.

Näillä näkymin ne natsat kyl jää pois männän laelta.

Mitähän sellainen puolenmetrin pätkä 50millistä happaria maksanee?

Lähetetty: Ti Helmi 24, 2009 7:12 pm
Kirjoittaja PETEBJ75
Frantic kirjoitti: Mitähän sellainen puolenmetrin pätkä 50millistä happaria maksanee?
En tieda, mutta myyvat yleensa noi 6m patkina... Romuroopelle mars

Lähetetty: Ke Helmi 25, 2009 11:20 am
Kirjoittaja Frantic
Niin tankoinahan ne tuppaa yleensä myymään mut täälläpäin yks sorvaamo myö pätkissäkin. Ainakin rosteria...

Lähetetty: Ke Helmi 25, 2009 11:57 am
Kirjoittaja Käyttäjä
TOHJ61 kirjoitti:
Käyttäjä kirjoitti:
JF kirjoitti:Veikkaisin tarkemmin tietämättä, että kyse on siitä, että jos mäntä painettaisiin ihan pohjaan asti saattaisi se peittää nestekanavan niin, ettei mäntä enää lähtisi liikkeelle ilman noita nystyröitä.

Eli jos meinaat sorvata pyöräyttää tuollaiset ja olet huolissasi tuosta, voithan aina jättää keskelle pienen kohouman joka ajaa saman asian.

On noita kai tehty messingistäkin hyvällä menestyksellä. Ts. onnea rosterin sorvaamiseen, etenkin sisäpuolelta. ;)
Pitää olla pätö sorvari ja hyvät terät.
Teetin aikoinaan 2002BMW:projektiin haponkestävästä jarrumännät ja tuli paremmat kuin hyvät.
HJ:hin joka parivuotta sitten pöllittiin, tehtiin jo noin 20v sitten männät haponkestävästä, alkuperäisten ulkomittojen mukaan!
Hapiksesta siksi, kun siihen saa helpommin ja paremman kiilotetun pinnan, kuin tavalliseen rosteriin.
Sen jälkeen ei ollut etujarrujen kanssa kokoaikana mitään ongelmia!
Sisäpuolia ei tarvitse sorvailla, riittää pelkkä poraus.
Ensimmäinen koe-erä tehtiin ilman porausta, alkoivat tihkumaan jarrunestettä männän välistä, todennäköisesti olivat liian painavia.
Oikein ku pinnistää niin mullekkin sorvari teki sen sisäpuolen poralla,mut kuitenkin tasan yhtäsyvän....cnc:llä teki

Jos kiinnostusta riittää tehdä noita jarrumäntiä enemmän niin jotenkin on semmonen kutina et noita saattas mennä jokunen sarja kaupaks ja loppus kesken kaupankäynnin.....

Eikös jossain turkkusen suunnalla ole tehty myyntiin LJ:hin noit mäntiä???

Joskus vaan Toitzukenzu puhu tommottisia...

Lähetetty: Ke Helmi 25, 2009 3:29 pm
Kirjoittaja Frantic
Kuva

Voishan niitä tehä enemmänkin mutta ei pysty kun ei oo omat koneet. Mut tuohon laitoin kuvan jos joku tarvii ni saa valmiit mitat. Mitat otettu uudesta alkuperäis männästä.

Kuvaa kun klikkaa ni saa suuremmaks.

Niin ja voisin ehken kysellä isommasta mäntä-erästä tarjousta mihin hintaan sellaisia saisin teetettyä jos olisi porukalla tarvetta.