Sivu 1/1

mikä logiikka BJ:n lämppärissä?

Lähetetty: Ma Helmi 16, 2009 5:05 pm
Kirjoittaja Cental73
muistelen aiemmassakin olleen saman jutun eli suoraan kabiiniin puhaltavasta suuttimesta tulee vain kylmää ilmaa, joko lujaa tai tosi lujaa. Jos ei ritilää teippaa umpeen jäätyy polvet..

kuumaa tulee siis lasille ja jalkotilaan, mutta siitä välistä ei millään.. onko tuo ihan normaalia, vai räjäytänkö levilleen kennoston? Toistaiseksi ainakin teippaan umpeen.

t. Marko

Lähetetty: Ma Helmi 16, 2009 5:22 pm
Kirjoittaja bj40lpr
kylmää tulee täälläkin siitä

Lähetetty: Ma Helmi 16, 2009 7:04 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Siitä kuuluukin tulla kylmää ilmaa mutta saahan sen sillä vipstaakilla suljettua.

Lähetetty: Ma Helmi 16, 2009 10:10 pm
Kirjoittaja PikkuF
Bertassa kun tuo lämppärin kenno ompi vaaka-asennossa niin sen päälle kertyypi vuosiensaatossa semmoinen "villasukka"....
Senkunpoistaa esim paineilmalla niin...wot...rupeehaamaamaan lämpöä pukkaamaan ihan kabiiniinkin asti...

joo

:oops:

Lähetetty: Ma Helmi 16, 2009 11:04 pm
Kirjoittaja 4x4_88
Minä kun en saa siitä suuttimesta tulemaan mitään :lol:

Mulla ei enää ole edes mitään vipua siinä lämppärissä. Joku tynkä on siellä melko takana josta voi kipata joko tuulilasille(hyvä että edes tulee mitään) tai sitten "jalkatilaan." Käytännössä vain toinen sääri lämpenee.

Lähetetty: Ti Helmi 17, 2009 6:32 am
Kirjoittaja Cental73
joo ei häävi tuo lämppäri. Mulla tikku on tallella ja läpät tuntuis liikkuvan. Siitä ritilältä tulee vaan joka asennossa sitä kylmää. Niimpäs laitoin alumiiniteipillä sen tukkoon. Tiijä sitten onkon uskoasia, kun tuntuu puhaltavan lujempaa nyt lasille ja jaloille.

Täytynee putsata kennokin, muistelen sen tehneeni parivuotta sitten, mutten ole varma..

Eli siitä suuttimesta siis tulee vain kylmää, lämmintä ei missään asennossa, silloinhan soon kunnossa.

Lähetetty: Ti Helmi 17, 2009 7:35 am
Kirjoittaja Käyttäjä
Toi kenno kannattaa todellakin putsata ja hyvin sillä siellä kennin päällä on vallan hemmetista sellasta mustaa nukkaa

Lähetetty: Ti Helmi 17, 2009 8:59 am
Kirjoittaja patevee
tietetään tietetään!!!! homma joka munkin olis pitäny tehä jo 4vuotta sitte. no, parempi myöhään ko ei milloinkaan. kyllä nyt on mukava ajella lämpösellä bertalla. :D

#287

Lähetetty: Ti Helmi 17, 2009 2:32 pm
Kirjoittaja killerwo
Eli silloin kun se vipu on työnnettynä aivan eteen ja lämppäristä kuuluu sellainen klonks ääni ja samalla lentää lippalakki takakonttiin, niin silloin lämppärin kenno on ohitettu. Eli suomeksi sieltä puhaltaa raaka ilma kennon ohi suoraa kabiiniin. Sitten taas kun vetää vipua taaksepäin ja kuuluu uudelleen se klonks, silloin avautuu reitti lämmityskennostolle. Siinä on sitten kaksi eri asentoa, joiden rajaalue on vaikea havaita. Kuitenki toisessa asennossa puhaltaa lämmintä ikkunoille( bj40 etuikkunalle, delux bj42 myös sivuikkunoille), ja kun pikkaisen viel kiskoo vivusta saa lämpö tennareille ja ikkunalle. Näin se toimii. Sitten kun vielä tosiaan paineilmalla putsaa tai ahkerin kaveri ottaa koko hässäkän irti ja putsaa kennoston kunnolla lämpö alkaa löytymään. Paineilma puhdistukseen menee aikaa noin 5 min, josta 3min menee puhallussuuttimeen etsintään tallista. Sitten kun tekee vimosen päälle kunnolla aikaa tuhraantuu jopa 2h.
Lämpö alkaa tulemaan ihan mukavasti kun tekee nuo edellä mainitut jutut.

Lähetetty: Ti Helmi 17, 2009 3:21 pm
Kirjoittaja 4x4_88
Tässä kuva mun lämppäristä. Siitä puuttuu kaikki maholliset vivut! :lol:
Ainut mitä voin säätää on kevyt lämmin henkäys tuulilasille, tai oikealle säärelle. Sinisellä ympyröity.

KUVA

Lähetetty: Ti Helmi 17, 2009 3:32 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
4x4_88 kirjoitti:Tässä kuva mun lämppäristä. Siitä puuttuu kaikki maholliset vivut! :lol:
Ainut mitä voin säätää on kevyt lämmin henkäys tuulilasille, tai oikealle säärelle. Sinisellä ympyröity.

KUVA
Heh...lämmin henkäys,ei kun osiksi ja putsiin.

Tosta puuttuu koko vipuhässäkkä

Lähetetty: Ti Helmi 17, 2009 10:39 pm
Kirjoittaja patevee
ohoh. kukahan on tosta vipuja tarvinnu? mulla saattaa olla joutilas vivusto. tarkistelen huomena noista elintenluovuttajista. jos niinku kaipailet. kyllä se hönkäys siitä sit paranee kun putsailee kennoston. mut ei siitä ihan sellasta tuu ku joskus oli tuulilasissa nivan testi nin siinä kerrottiin että lämppärin moottorissa on kaks voimakkuutta, kova ja raivokas... :mrgreen:


#287

Lähetetty: Ke Helmi 18, 2009 8:21 am
Kirjoittaja wannabee
4x4_88 kirjoitti:Tässä kuva mun lämppäristä. Siitä puuttuu kaikki maholliset vivut! :lol:
Ainut mitä voin säätää on kevyt lämmin henkäys tuulilasille, tai oikealle säärelle. Sinisellä ympyröity.

KUVA
Mullakin puuttuu molemmista ko. vivut. Tosin kerran kun sen säätää ni se on jämpti :lol:
Olishan se vipu kyll oikeasti ihan hyvä olla... Eli jos jollain on "ylimääräisiä" ni vaihdossa tarjotaan rahaa...

Lähetetty: Ma Heinä 26, 2010 4:04 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Nostetaanpa topiccia sillä nyt jos koskaan on oikea aika putsata berttojen lämppärien kennot.
Tässäpä kuva oman bertan kennosta ennen putsausta.
Arvatkaapa kuika hyvin tosta tulee ilma läpi????
Kuva

Lähetetty: Ma Heinä 26, 2010 4:29 pm
Kirjoittaja JIIHAA
Käyttäjä kirjoitti:Nostetaanpa topiccia sillä nyt jos koskaan on oikea aika putsata berttojen lämppärien kennot.
Tässäpä kuva oman bertan kennosta ennen putsausta.
Arvatkaapa kuika hyvin tosta tulee ilma läpi????
Kuva
Ihan hyvin kun laittaa ilman sisään ylemmästä reiästä ja ulos alemmasta :lol: