mikä logiikka BJ:n lämppärissä?
Valvoja: Käyttäjä
mikä logiikka BJ:n lämppärissä?
muistelen aiemmassakin olleen saman jutun eli suoraan kabiiniin puhaltavasta suuttimesta tulee vain kylmää ilmaa, joko lujaa tai tosi lujaa. Jos ei ritilää teippaa umpeen jäätyy polvet..
kuumaa tulee siis lasille ja jalkotilaan, mutta siitä välistä ei millään.. onko tuo ihan normaalia, vai räjäytänkö levilleen kennoston? Toistaiseksi ainakin teippaan umpeen.
t. Marko
kuumaa tulee siis lasille ja jalkotilaan, mutta siitä välistä ei millään.. onko tuo ihan normaalia, vai räjäytänkö levilleen kennoston? Toistaiseksi ainakin teippaan umpeen.
t. Marko
joo ei häävi tuo lämppäri. Mulla tikku on tallella ja läpät tuntuis liikkuvan. Siitä ritilältä tulee vaan joka asennossa sitä kylmää. Niimpäs laitoin alumiiniteipillä sen tukkoon. Tiijä sitten onkon uskoasia, kun tuntuu puhaltavan lujempaa nyt lasille ja jaloille.
Täytynee putsata kennokin, muistelen sen tehneeni parivuotta sitten, mutten ole varma..
Eli siitä suuttimesta siis tulee vain kylmää, lämmintä ei missään asennossa, silloinhan soon kunnossa.
Täytynee putsata kennokin, muistelen sen tehneeni parivuotta sitten, mutten ole varma..
Eli siitä suuttimesta siis tulee vain kylmää, lämmintä ei missään asennossa, silloinhan soon kunnossa.
Toi kenno kannattaa todellakin putsata ja hyvin sillä siellä kennin päällä on vallan hemmetista sellasta mustaa nukkaa
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------
Eli silloin kun se vipu on työnnettynä aivan eteen ja lämppäristä kuuluu sellainen klonks ääni ja samalla lentää lippalakki takakonttiin, niin silloin lämppärin kenno on ohitettu. Eli suomeksi sieltä puhaltaa raaka ilma kennon ohi suoraa kabiiniin. Sitten taas kun vetää vipua taaksepäin ja kuuluu uudelleen se klonks, silloin avautuu reitti lämmityskennostolle. Siinä on sitten kaksi eri asentoa, joiden rajaalue on vaikea havaita. Kuitenki toisessa asennossa puhaltaa lämmintä ikkunoille( bj40 etuikkunalle, delux bj42 myös sivuikkunoille), ja kun pikkaisen viel kiskoo vivusta saa lämpö tennareille ja ikkunalle. Näin se toimii. Sitten kun vielä tosiaan paineilmalla putsaa tai ahkerin kaveri ottaa koko hässäkän irti ja putsaa kennoston kunnolla lämpö alkaa löytymään. Paineilma puhdistukseen menee aikaa noin 5 min, josta 3min menee puhallussuuttimeen etsintään tallista. Sitten kun tekee vimosen päälle kunnolla aikaa tuhraantuu jopa 2h.
Lämpö alkaa tulemaan ihan mukavasti kun tekee nuo edellä mainitut jutut.
Lämpö alkaa tulemaan ihan mukavasti kun tekee nuo edellä mainitut jutut.
Blue skies and headdown
Tässä kuva mun lämppäristä. Siitä puuttuu kaikki maholliset vivut!
Ainut mitä voin säätää on kevyt lämmin henkäys tuulilasille, tai oikealle säärelle. Sinisellä ympyröity.
KUVA

Ainut mitä voin säätää on kevyt lämmin henkäys tuulilasille, tai oikealle säärelle. Sinisellä ympyröity.
KUVA
#457
BJ40 ´75
Hiace 2,4D ´01
BJ40 ´75
Hiace 2,4D ´01
Heh...lämmin henkäys,ei kun osiksi ja putsiin.4x4_88 kirjoitti:Tässä kuva mun lämppäristä. Siitä puuttuu kaikki maholliset vivut!![]()
Ainut mitä voin säätää on kevyt lämmin henkäys tuulilasille, tai oikealle säärelle. Sinisellä ympyröity.
KUVA
Tosta puuttuu koko vipuhässäkkä
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------
ohoh. kukahan on tosta vipuja tarvinnu? mulla saattaa olla joutilas vivusto. tarkistelen huomena noista elintenluovuttajista. jos niinku kaipailet. kyllä se hönkäys siitä sit paranee kun putsailee kennoston. mut ei siitä ihan sellasta tuu ku joskus oli tuulilasissa nivan testi nin siinä kerrottiin että lämppärin moottorissa on kaks voimakkuutta, kova ja raivokas... 
#287

#287
Mullakin puuttuu molemmista ko. vivut. Tosin kerran kun sen säätää ni se on jämpti4x4_88 kirjoitti:Tässä kuva mun lämppäristä. Siitä puuttuu kaikki maholliset vivut!![]()
Ainut mitä voin säätää on kevyt lämmin henkäys tuulilasille, tai oikealle säärelle. Sinisellä ympyröity.
KUVA

Olishan se vipu kyll oikeasti ihan hyvä olla... Eli jos jollain on "ylimääräisiä" ni vaihdossa tarjotaan rahaa...
Talli tyhjänä, ehkä vielä joskus...
Nostetaanpa topiccia sillä nyt jos koskaan on oikea aika putsata berttojen lämppärien kennot.
Tässäpä kuva oman bertan kennosta ennen putsausta.
Arvatkaapa kuika hyvin tosta tulee ilma läpi????

Tässäpä kuva oman bertan kennosta ennen putsausta.
Arvatkaapa kuika hyvin tosta tulee ilma läpi????

---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------