Sivu 1/1
korkea latausjännite
Lähetetty: Ti Tammi 20, 2009 6:15 pm
Kirjoittaja savinen
bj75 keittää akkuja onko muilla ollut kyseisiä huolia, yleensähän ongelma on ettei lataa.
Lähetetty: Ke Tammi 21, 2009 6:42 am
Kirjoittaja PETEBJ75
Lataussaadin paskana. Rikkoutuessaa se joko lataa liikaa tai eii ollenkaan. Karjet varmaankin palaneet kiinni.
Lähetetty: Ke Tammi 21, 2009 12:08 pm
Kirjoittaja metsäsika
itelläni samaa vikaa hj61:ssä vaihdoin toimivasta laturista jo säätimen jossa se varmasti toimi ,mut kun laitoin sen tähän toiseen laturiin niin meinaa vaan ladata lähemmäks 30.5V ja pitemmän matkan kun ajelee niin saattaa sit näyttää 31,jotain Volttia .eikös se ole jo vähän liikaa 24V järjestelmässäkin?
Lähetetty: Ke Tammi 21, 2009 12:50 pm
Kirjoittaja PETEBJ75
En nyt muista mita sen 24v autoissa pitais olla, mutta akkiseltaan 28-30vdc veikkaisin
Lähetetty: Ke Tammi 21, 2009 1:32 pm
Kirjoittaja bj40lpr
27-28V
Lähetetty: Ke Tammi 21, 2009 3:03 pm
Kirjoittaja Cental73
mulla pukkaa bertassa 33V
Lähetetty: Ke Tammi 21, 2009 7:25 pm
Kirjoittaja Antsa
Liian suureen jännitteeseen voi syynä olla myös palanut diodi,tai osittain irronnut kenttäkäämi. Kannattaa tarkastaa ajoissa.
Eli itelläni on ainakin pari kolme kertaa tärissyt laturi levälleen ja kenttä on päässyt pyörähtämään seurauksella että osa kenttäkäämistä on irronnut diodi sillasta.
Ainakin joskus on selvinnyt sillä että tinaa laturin uudelleen kasaan.
Lähetetty: Ke Tammi 21, 2009 8:00 pm
Kirjoittaja metsäsika
Antsa kirjoitti:Liian suureen jännitteeseen voi syynä olla myös palanut diodi,tai osittain irronnut kenttäkäämi. Kannattaa tarkastaa ajoissa.
Eli itelläni on ainakin pari kolme kertaa tärissyt laturi levälleen ja kenttä on päässyt pyörähtämään seurauksella että osa kenttäkäämistä on irronnut diodi sillasta.
Ainakin joskus on selvinnyt sillä että tinaa laturin uudelleen kasaan.
joo tuopa pitää alkaa tutkimaan.toi diodi jutska voi olla syy minun tapauksessa
Lähetetty: To Tammi 22, 2009 1:20 pm
Kirjoittaja mikjus
Bertassa 61 laturista oli yksi piuha irronnut liittimestä ja se aiheutti maksimilatauksen. Ihmettelin kun xenonit ei suostuneet syttymään kun auto oli käynniissä mutta muuten kyllä.
Lähetetty: Su Tammi 25, 2009 3:53 pm
Kirjoittaja savinen
tänään oli säädin auki. eli kärjet ovat kyllä irti käynnistyettäessä vetää toisen kärjen kiinni jolla sitä virtaa sitten tulee sen 34 volttia. kun toisen kärjen sulkee käsin lataus loppuu mutta muuten tätä toista kärkeä ei sitten saakkaan liikkumaan. mittasin säätimen ja ainakin omien mittausten mukaan on sökö. mistä olette noita hankkineet, toyotalta tietysti saa mutta...
Lähetetty: Su Tammi 25, 2009 5:44 pm
Kirjoittaja PETEBJ75
12 volttisia loytyy ihan tarvikeliikkeesta, mutta noista 24vdc en osaa sanoa. Ei muuta kuin kysymaan
Edit: Motonetista
BJ-Diesel 68--73 Erillinen/irtojohdot/24V. . . . . . . . . 11-3134 19.90 ???
BJ-Diesel 74--80 Erillinen/3-napapistoke/24V. . . . . . . . 11-3135 29.90 ???
BJ-Diesel 74--80 Erillinen/5-napaSUORAKAIDE+lukko/24V. . . 11-3077 39.90 ???
BJ-Diesel 74--80 Erillinen/5-napaSUORAKAIDE/24V. . . . . . 11-3090 25.00 ???
BJ-Diesel 80--88 Erillinen/6-napaSUORAKAIDE/24V. . . . . . 11-3076 39.90 ???
BJ-Diesel 88--92 Laturissa/3-napapyöröliitin/24V. . . . . . 11-3205 59.90 ???
HJ60/61 82--90 Erillinen/6-napaSUORAKAIDE/24V-25A. . . . . 11-3076 39.90 ???
HJ60/61 85--87 Laturissa/24V-40A. . . . . . . . . . . . . . 11-3136 37.00 ???
HJ60/61 87--90 Laturissa/24V-40A. . . . . . . . . . . . . . 11-3137 39.90 ???
LJ70-Diesel 84--90 Erillinen/6-napasuorak/12V/mekaan. . . . 11-3045 27.00 ???
LJ70-Diesel 84--90 Erillinen/6-napasuorak/12V/elektr. . . . 11-3004 22.50 ???
Lähetetty: Su Tammi 25, 2009 7:28 pm
Kirjoittaja Antsa
Lähetetty: Su Tammi 25, 2009 8:28 pm
Kirjoittaja Cental73
täytynee munkin vaihtaa. Onneksi on yksi uusi ja yksi käytetty varalla... ja jos ei tokene kokeilen toista laturia.
Lähetetty: Ma Elo 18, 2014 9:10 am
Kirjoittaja maraani
Jatketaans tähän, kun alkuperäinen otsikko sopii. Eli korkea latausjännite.
Muoks. laitetaans ny tähänkin sentään, että kyseessä on HJ60, vm. 1983!
Ajoneuvon edellinen omistaja kertoi, että latausjännite on/ollut korkea ja taisi mainita säätimenkin vaihdetun. No onhan se korkea juu, kun kylmällä koneella paikaltaan lähtee. Lamput loistaa kirkaana, mittari näyttää yli 30 V, kierroksilla jopa tapissa. 24-12 V muunnin -jossa ylijännitesuojaus - lakkaa antamasta 12 V jne.
MUTTA tilanne normalisoituu noin 10 km ajon jälkeen. Ja samassa yhteydessä, kun jännite putoaa 28 V viivan tuntumaan, napsahtaa joku rele kuskin jalkatilassa. Ja sit toimii vaikka koko päivän ok. Mikäköhän tuokin lienee? Laturikin voi olla rikki?
No nyt on lämppärin moottori hiljaa, ei toimi mikään nopeus - ennen sentään toimi kaksi nopeinta. *nyyh*

Lähetetty: La Joulu 27, 2014 11:59 am
Kirjoittaja maraani
Akkujen vaihdon jälkeen parin lenkin kokemuksella vois olla toiveikas, että tuo latausjännite pysyisi rajoissa ja säädin toimisi oikein. Edellinen omistaja jotain toisesta akusta sanoi, että olis huonompi...radiota ei paikallaan ollut, mutta monenlaisia sähkövirityksiä oli. Samoin oli puhelimen/vhf/la-radion antennia, mutta ei jännitteenalenninta. Ettei vaan olis toinen akku kiusattu pilalle ottamalla 12 V välistä?
maraani kirjoitti:Jatketaans tähän, kun alkuperäinen otsikko sopii. Eli korkea latausjännite.
Muoks. laitetaans ny tähänkin sentään, että kyseessä on HJ60, vm. 1983!
Ajoneuvon edellinen omistaja kertoi, että latausjännite on/ollut korkea ja taisi mainita säätimenkin vaihdetun. No onhan se korkea juu, kun kylmällä koneella paikaltaan lähtee. Lamput loistaa kirkaana, mittari näyttää yli 30 V, kierroksilla jopa tapissa. 24-12 V muunnin -jossa ylijännitesuojaus - lakkaa antamasta 12 V jne.
MUTTA tilanne normalisoituu noin 10 km ajon jälkeen. Ja samassa yhteydessä, kun jännite putoaa 28 V viivan tuntumaan, napsahtaa joku rele kuskin jalkatilassa. Ja sit toimii vaikka koko päivän ok. Mikäköhän tuokin lienee? Laturikin voi olla rikki?
No nyt on lämppärin moottori hiljaa, ei toimi mikään nopeus - ennen sentään toimi kaksi nopeinta. *nyyh*
