Sivu 1/1

BJ rumpujarrujen työsylinterit

Lähetetty: Ma Joulu 22, 2008 8:31 am
Kirjoittaja Reissumies
Kyselinkin jo tuossa mokoman huoltoautottamista kulujen takia, kun laite on ollut postettuna liikenteestä 2003 vuodesta asti. Oon sitä kattellu ja välillä liiketellu....nyt rupes kipinöimään, josko sen ottais taas ajoon. Jeps, tää on se BJ, joka on viimes ollu esillä Viron turneella 2003 ja siitä asti lomilla......

No nyt on niin, että jarrut on jo kerran remottu -90 luvun puolella isomman ehjäyksen yhteydessä. Silloin jo muistan, että sylintereissä oli pientä syöpymää ja olis aika vaihtaa kaikki pyöräsylinterit uuteen. Haulla kattelin, mutta en löytänyt mitään juttua näiden saatavuudesta.

Eli, saakos BJ:n pyöräsylintereitä, vai pitääkö ne oikein ostaa? :lol: Vanhojen kanssa puuhastelu ei innosta ja kyseessö on sentään jarrut!

Kattelin itte....USA:ssa näyttäis olevan 110 taalaa + verot / akseli.... halpaa kun leipä? Pitää vissiin tuoda reissatessa moiset mukana...

Parempia ajatuksia?

Lähetetty: Ma Joulu 22, 2008 6:50 pm
Kirjoittaja Cental73
etusia ei saa enää kuin tojotalta, taakse löytyy motonetistäkin.

Lähetetty: Ma Joulu 22, 2008 6:59 pm
Kirjoittaja Reissumies
Tässä lienee toimiva ratkaisu:
http://coolfj40.stores.yahoo.net/brakwheelcyl.html
Matkalaukussa kulkee kätevästi...

Onko kellään kokemusta Toyotan hinnoista....onko kalliita? Alkuperäinen ois aina alkuperäinen :roll:

Lähetetty: Ma Joulu 22, 2008 8:05 pm
Kirjoittaja Cental73
eteen muistaakseni n.120 euroo kappale. (siis 4x120...... vasta kyselin ja päädyin purkuosiin)

Lähetetty: Ma Joulu 22, 2008 8:24 pm
Kirjoittaja Reissumies
Just joo.... No siinä tapauksessa tuo Coolcruisersin paketti 110 taalaa / akseli on ihan ok. Olkoonki ettei oo alkuperäinen....80 egee neljästä sylinteristä ei kuitenkaan oo ihan paha, vaikka onkin tarvike :roll:

Taidan nakata tammikuussa veskaan sylinterit Amerikoista. Josko noilla sitten pärjäis seuraavat kolkyt vuotta? Mulla on muuten 286 000 kilsaa ajettu tuolla BJ:llä ja originaalit jarrukengät vielä käytössä. Käsijarru uusittu kerran öljyvuodon takia. Sylinterit on syöpynyt nesteiden vaihtamattomuuden takia....huono huolto.

Lähetetty: Ma Joulu 22, 2008 8:30 pm
Kirjoittaja lepoantti
eikö sinne kannattas jo suorittaa levyjarrupäivitys? kääntyvät osat kun vaihtaa akseliin niin siinä ei kauan mene, ja sit ei tartte enää pelleillä ja kehiä kenkiä kohdalleen.

ja osia on aika hyvin saatavilla kohtuu järkevään hintaan.

Lähetetty: Ma Joulu 22, 2008 8:55 pm
Kirjoittaja Gravehill
Mää kyllä tuuppaisin levyt joka nurkkaan ja lopettaisin noitten rumpujen kans pelleilyn, on beejiihin kuitenkin sen verta helppo rojekti toteuttaa.

Lähetetty: Ti Joulu 23, 2008 4:12 pm
Kirjoittaja Reissumies
Levyt...niin kai....pieniä tasapaino-ongelmia saattaa esiintyä? Rummuissa on rajoituksensa, sekoavat kurasta....sehän se pahin on. Muuten ei oo ollu murheita.

Lähetetty: Ti Joulu 23, 2008 9:13 pm
Kirjoittaja Gravehill
Reissumies kirjoitti:Levyt...niin kai....pieniä tasapaino-ongelmia saattaa esiintyä? Rummuissa on rajoituksensa, sekoavat kurasta....sehän se pahin on. Muuten ei oo ollu murheita.
No eihän se tartte kun säätimen väliin niin tasapaino löytyy.. Vaikka racers placestä tilaa tommosen: http://www.allstar-performance.com/product.htm?prod=365 Makso muistaakseni 50 kun ite hommasin noita muutaman.

Lähetetty: Ke Joulu 24, 2008 3:33 pm
Kirjoittaja oziolli
Reissumies kirjoitti:Just joo.... No siinä tapauksessa tuo Coolcruisersin paketti 110 taalaa / akseli on ihan ok. Olkoonki ettei oo alkuperäinen....80 egee neljästä sylinteristä ei kuitenkaan oo ihan paha, vaikka onkin tarvike :roll:

Taidan nakata tammikuussa veskaan sylinterit Amerikoista. Josko noilla sitten pärjäis seuraavat kolkyt vuotta? Mulla on muuten 286 000 kilsaa ajettu tuolla BJ:llä ja originaalit jarrukengät vielä käytössä. Käsijarru uusittu kerran öljyvuodon takia. Sylinterit on syöpynyt nesteiden vaihtamattomuuden takia....huono huolto.
Oletkos tutustunut meilläpäin yleiseen käytäntöön jarrusylinterien putkittamisesta (brake resleeving). Lyhykäisesti, katkaistaa sopivan kokoinen pätkä ruostumatonta putkea, jarrusylinteri sorvataan putken ulkomitan kokoon, putki puristetaan sylinterin sisään ja lopuksi putkitetun sylinterin sisäputki sorvataan alkuperäiseen mittaan. Tulos on parempi kuin uusi, eikä ole syöpymisongelmia.

Lisätietoja voit katsella vaikapa
http://www.halray.com.au/system.phtml

Muuten, noita Landcruisereiden jarrusylintreitä saa Australian eBaysta ja hinnat alkavat AU14.50/kappale + postikulut.