Kuva Kuva

BJ rumpujarrujen työsylinterit

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Reissumies
Viestit: 41
Liittynyt: Ma Loka 01, 2007 10:16 am
Paikkakunta: Hattula

BJ rumpujarrujen työsylinterit

Viesti Kirjoittaja Reissumies »

Kyselinkin jo tuossa mokoman huoltoautottamista kulujen takia, kun laite on ollut postettuna liikenteestä 2003 vuodesta asti. Oon sitä kattellu ja välillä liiketellu....nyt rupes kipinöimään, josko sen ottais taas ajoon. Jeps, tää on se BJ, joka on viimes ollu esillä Viron turneella 2003 ja siitä asti lomilla......

No nyt on niin, että jarrut on jo kerran remottu -90 luvun puolella isomman ehjäyksen yhteydessä. Silloin jo muistan, että sylintereissä oli pientä syöpymää ja olis aika vaihtaa kaikki pyöräsylinterit uuteen. Haulla kattelin, mutta en löytänyt mitään juttua näiden saatavuudesta.

Eli, saakos BJ:n pyöräsylintereitä, vai pitääkö ne oikein ostaa? :lol: Vanhojen kanssa puuhastelu ei innosta ja kyseessö on sentään jarrut!

Kattelin itte....USA:ssa näyttäis olevan 110 taalaa + verot / akseli.... halpaa kun leipä? Pitää vissiin tuoda reissatessa moiset mukana...

Parempia ajatuksia?
Cental73
Viestit: 580
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 7:43 am
Paikkakunta: Tuusula, Jokela

Viesti Kirjoittaja Cental73 »

etusia ei saa enää kuin tojotalta, taakse löytyy motonetistäkin.
Reissumies
Viestit: 41
Liittynyt: Ma Loka 01, 2007 10:16 am
Paikkakunta: Hattula

Viesti Kirjoittaja Reissumies »

Tässä lienee toimiva ratkaisu:
http://coolfj40.stores.yahoo.net/brakwheelcyl.html
Matkalaukussa kulkee kätevästi...

Onko kellään kokemusta Toyotan hinnoista....onko kalliita? Alkuperäinen ois aina alkuperäinen :roll:
Cental73
Viestit: 580
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 7:43 am
Paikkakunta: Tuusula, Jokela

Viesti Kirjoittaja Cental73 »

eteen muistaakseni n.120 euroo kappale. (siis 4x120...... vasta kyselin ja päädyin purkuosiin)
Reissumies
Viestit: 41
Liittynyt: Ma Loka 01, 2007 10:16 am
Paikkakunta: Hattula

Viesti Kirjoittaja Reissumies »

Just joo.... No siinä tapauksessa tuo Coolcruisersin paketti 110 taalaa / akseli on ihan ok. Olkoonki ettei oo alkuperäinen....80 egee neljästä sylinteristä ei kuitenkaan oo ihan paha, vaikka onkin tarvike :roll:

Taidan nakata tammikuussa veskaan sylinterit Amerikoista. Josko noilla sitten pärjäis seuraavat kolkyt vuotta? Mulla on muuten 286 000 kilsaa ajettu tuolla BJ:llä ja originaalit jarrukengät vielä käytössä. Käsijarru uusittu kerran öljyvuodon takia. Sylinterit on syöpynyt nesteiden vaihtamattomuuden takia....huono huolto.
lepoantti
Viestit: 206
Liittynyt: To Kesä 23, 2005 7:14 pm
Paikkakunta: sawo

Viesti Kirjoittaja lepoantti »

eikö sinne kannattas jo suorittaa levyjarrupäivitys? kääntyvät osat kun vaihtaa akseliin niin siinä ei kauan mene, ja sit ei tartte enää pelleillä ja kehiä kenkiä kohdalleen.

ja osia on aika hyvin saatavilla kohtuu järkevään hintaan.
Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

Mää kyllä tuuppaisin levyt joka nurkkaan ja lopettaisin noitten rumpujen kans pelleilyn, on beejiihin kuitenkin sen verta helppo rojekti toteuttaa.
1987 LJ70
Reissumies
Viestit: 41
Liittynyt: Ma Loka 01, 2007 10:16 am
Paikkakunta: Hattula

Viesti Kirjoittaja Reissumies »

Levyt...niin kai....pieniä tasapaino-ongelmia saattaa esiintyä? Rummuissa on rajoituksensa, sekoavat kurasta....sehän se pahin on. Muuten ei oo ollu murheita.
Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

Reissumies kirjoitti:Levyt...niin kai....pieniä tasapaino-ongelmia saattaa esiintyä? Rummuissa on rajoituksensa, sekoavat kurasta....sehän se pahin on. Muuten ei oo ollu murheita.
No eihän se tartte kun säätimen väliin niin tasapaino löytyy.. Vaikka racers placestä tilaa tommosen: http://www.allstar-performance.com/product.htm?prod=365 Makso muistaakseni 50 kun ite hommasin noita muutaman.
1987 LJ70
oziolli
Viestit: 43
Liittynyt: To Joulu 06, 2007 1:20 pm
Paikkakunta: Canberra

Viesti Kirjoittaja oziolli »

Reissumies kirjoitti:Just joo.... No siinä tapauksessa tuo Coolcruisersin paketti 110 taalaa / akseli on ihan ok. Olkoonki ettei oo alkuperäinen....80 egee neljästä sylinteristä ei kuitenkaan oo ihan paha, vaikka onkin tarvike :roll:

Taidan nakata tammikuussa veskaan sylinterit Amerikoista. Josko noilla sitten pärjäis seuraavat kolkyt vuotta? Mulla on muuten 286 000 kilsaa ajettu tuolla BJ:llä ja originaalit jarrukengät vielä käytössä. Käsijarru uusittu kerran öljyvuodon takia. Sylinterit on syöpynyt nesteiden vaihtamattomuuden takia....huono huolto.
Oletkos tutustunut meilläpäin yleiseen käytäntöön jarrusylinterien putkittamisesta (brake resleeving). Lyhykäisesti, katkaistaa sopivan kokoinen pätkä ruostumatonta putkea, jarrusylinteri sorvataan putken ulkomitan kokoon, putki puristetaan sylinterin sisään ja lopuksi putkitetun sylinterin sisäputki sorvataan alkuperäiseen mittaan. Tulos on parempi kuin uusi, eikä ole syöpymisongelmia.

Lisätietoja voit katsella vaikapa
http://www.halray.com.au/system.phtml

Muuten, noita Landcruisereiden jarrusylintreitä saa Australian eBaysta ja hinnat alkavat AU14.50/kappale + postikulut.
FJ62 1989
Vastaa Viestiin