Kuva Kuva

Tassua LJ:hin

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Joona
Viestit: 45
Liittynyt: La Marras 03, 2007 11:17 am
Paikkakunta: Haapajärvi

Tassua LJ:hin

Viesti Kirjoittaja Joona »

Nyt ois semmosta mielen päällä että 91` LJ:n alle pitäis hommata muhkeampia munkkeja ja tuommoset 33x12,5:set ois mielessä. Joten kysymys kuuluu että mahtuuko miten hyvin vakioalustalla pyörimään ja milläs ET luvulla porukka on renkaita asentanu läjän alle. 8.5x15 ja et -35??
Ja jos jollain on ylimääräisiä..ja mielellään sopivia renkaita/vanteita ylimääräisenä niin voi tarjota. Ja kiitos palkauhheest jo etukäteen.
Mistä napista?
Avatar
pertsa
Viestit: 198
Liittynyt: Su Heinä 09, 2006 9:11 am
Paikkakunta: Holmestrand Norge

Viesti Kirjoittaja pertsa »

33x12.5 pyörii vielä hyvin vakioalustalla ja 10x15 vanteet ET -44.Mutta älä osta vanteita ennen kun oot kokeilut oikealle eteen sielä on tämä ohjausvarrenpää mikä voi ottaa vanteeseen riipuen vanteen merkistä/valmistajasta
Joona
Viestit: 45
Liittynyt: La Marras 03, 2007 11:17 am
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Joona »

Kiitos ja kumarrus että otsa polveen kopsahtaa. Huomenna joutuu isännän HJ elimen luovuttajaksi niin pitää kokeilla.
Mistä napista?
maaristeilijä
Viestit: 271
Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
Paikkakunta: pälkäne

Viesti Kirjoittaja maaristeilijä »

tunkee alle speiserit niin sopii vanteet kuin vanteet eikä ole niin herkkä mukkaamaan ja mikä parasta se näyttää yhtä hyvältä kuin teleporttaaminen.
maaristeilijä
Joona
Viestit: 45
Liittynyt: La Marras 03, 2007 11:17 am
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Joona »

No niin. -44 et:llä ilman speisereitä

http://s322.photobucket.com/albums/nn40 ... lusivu.jpg

http://s322.photobucket.com/albums/nn40 ... iluetu.jpg


Ja ei saa nauraa tuolle takarenkaalle... :oops:
Mistä napista?
Cob88
Viestit: 9
Liittynyt: To Marras 20, 2008 2:45 am

Viesti Kirjoittaja Cob88 »

pertsa kirjoitti:33x12.5 pyörii vielä hyvin vakioalustalla ja 10x15 vanteet ET -44.Mutta älä osta vanteita ennen kun oot kokeilut oikealle eteen sielä on tämä ohjausvarrenpää mikä voi ottaa vanteeseen riipuen vanteen merkistä/valmistajasta
Mitenkäs eroaa 33x12,5 15:n 31,11,5 15:sta vakioalustaisella/tehoisella läjällä. viekö 33 paljoa enempää tehoa koneesta? vaikuttaako auton nopeuteen? minkälaiset ovat ajo-ominaisuudet tiellä/maastoajossa?
ajattelin tollaset 33" laittaa omaan läjään ja ois mukava saaha tietoa mitenkä ovat 33" yleensä toimineet läjässä. renkaitakin voi suositella samalla.
Avatar
pertsa
Viestit: 198
Liittynyt: Su Heinä 09, 2006 9:11 am
Paikkakunta: Holmestrand Norge

Viesti Kirjoittaja pertsa »

33" ei vielä ota niin paljon tehoja jos on turbo. Mulla on 35" tossa LJ70 ja turbo siten alkaa jo vaihteet tuleen vähän isoksi maastossa.Renkaan ympärys mitta on suurempi ja tulee mitarivirhe nopeusmittari näyttää vähemän.Ajo-ominaisuudt riipuu paljon renkaa merkistä älä osta halpoja Kiinan/Korean renkaita jos ajat paljon tiellä.33" toimii hyvin LJ mutta kannataa harkita pisempiä jousia sitten toimii paremin maastossa.Mulla on G/Y MT/R on hyvä joka paikan rengas mootoritieltä metsään :D Tässä on kuvia koko prosektista http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=1821
Joona
Viestit: 45
Liittynyt: La Marras 03, 2007 11:17 am
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Joona »

Nyt tarvittais kokemuksia, mud starit vai bridgestone duellerit??? mud starit sais jonkin verran halvemmalla kuin bridgestonet, vanteineen n pari sataa tulee mud starit halvemmaksi mutta minkalaiset renkaat mahtavat olla? Myyjä ainaski kehuu tuota mud staria että C-luokan rungon vuoksi kestää ajaa kantojen yli paremmin kuin esim BFG M/T renkaat joita myös myy ja jotka repeilevät kuulemma päästessään metsään?? Kokona tuttu ja turvallinen 33x12,5 and 15.
Mistä napista?
Nikkari
Viestit: 232
Liittynyt: Pe Maalis 21, 2008 12:21 pm
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja Nikkari »

Täältä ääni Bridgestone dueller MT - renkaille, mielestäni laadukas ja hyvä "yleisrengas".

Kokoluokasta 33x12,5-15, on kokemuksia Hiluxin ja huomattavasti painavamman Suburbanin kanssa takavuosilta jonkin verran - niillä pärjäsi ihan hyvin ja tasapainoituksenkaan kanssa ei ollut ongelmia, kuten monien "halpisrenkaiden" kanssa saattaa usein käydä.

Eli olivat melko äänettömät, ja hyvät ajoltaan. Taitaa tosin olla makuasia tämäkin, yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä... :)
J-T
Viestit: 137
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 10:16 pm
Paikkakunta: Vaasa-Kauhava-Larsmo

Viesti Kirjoittaja J-T »

Mudstar on liponen kumi talvella,kuvio putsautuu ihan ok mudasta kierroksilla ja kestää mun mielestä maantietä ihan kohtuullisesti.On hiljaiset(BFG:n AT ääntää enemmän :shock: ) ja todellisuudessa toi 33" Mudstar on 32"...
#434
Bj-75=Ypyän Mersu
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

mää kyllä suosisin noita korean renkaita mudzilla tai creepy. mudzillasta löytyis 33/13,5 ja rungot kestää ajella mettäs ja tiellä yllättävän hyvä.
joker
Viestit: 103
Liittynyt: Pe Loka 28, 2005 2:57 pm
Paikkakunta: pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja joker »

pemaripoju kirjoitti:mää kyllä suosisin noita korean renkaita mudzilla tai creepy. mudzillasta löytyis 33/13,5 ja rungot kestää ajella mettäs ja tiellä yllättävän hyvä.
Kuluu vaan tiellä mudzillat ihan pirusn paljon greepyt kestää ainakin hyvin tietäkin eikä kulu kesässä loppuun.
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Joona kirjoitti:Nyt tarvittais kokemuksia, mud starit vai bridgestone duellerit??? mud starit sais jonkin verran halvemmalla kuin bridgestonet, vanteineen n pari sataa tulee mud starit halvemmaksi mutta minkalaiset renkaat mahtavat olla? Myyjä ainaski kehuu tuota mud staria että C-luokan rungon vuoksi kestää ajaa kantojen yli paremmin kuin esim BFG M/T renkaat joita myös myy ja jotka repeilevät kuulemma päästessään metsään?? Kokona tuttu ja turvallinen 33x12,5 and 15.
Cooper Discoverer S/T:t ajattelin itse seuraavaksi hommata, mettäajot kun on niin vähäistä. Noilla pärjäilis jotensakin talvellakin. Nykyiset STT:tkin kyllä ihan jees kaikin puolin, mutta vähän meluisat alkavat kuluessaan olla. Ja talvi(jää)pito on aika olematonta.

Mitä vanteita oot miettiny? Dotz Dakar 8.5x15 ET -30 olis passeli sulle:
Kuva
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Joona
Viestit: 45
Liittynyt: La Marras 03, 2007 11:17 am
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Joona »

Se voi olla että ostan vanteet 8.5 tuumaa leveänä,,vaikka kymppi tuumaset kuten tuossa yhdessä aikaisemmassa näyttäisivät hyvältä kuin teleporttaaminen. Silloin kun kokeilin -44 et:llä tuota kymppi tuumasta alle, niin rengas tuli sen verran ulos että jonkin merkkisen kumen kuvio saattaa tulla niin kintaalle suojankaaren reunaa että joku katsaus setä saattaa vaatia jotain kumi lirpaketta lisäksi kaariin, eikä millää viihtis rueta säveltään mitään nännikumia nuihin orgis levikkeisiin.
Mistä napista?
Avatar
4x4_88
Viestit: 431
Liittynyt: Ma Loka 01, 2007 8:42 pm

Viesti Kirjoittaja 4x4_88 »

Nikkari kirjoitti:Täältä ääni Bridgestone dueller MT - renkaille, mielestäni laadukas ja hyvä "yleisrengas".

Kokoluokasta 33x12,5-15, on kokemuksia Hiluxin ja huomattavasti painavamman Suburbanin kanssa takavuosilta jonkin verran - niillä pärjäsi ihan hyvin ja tasapainoituksenkaan kanssa ei ollut ongelmia, kuten monien "halpisrenkaiden" kanssa saattaa usein käydä.

Eli olivat melko äänettömät, ja hyvät ajoltaan. Taitaa tosin olla makuasia tämäkin, yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä... :)
Olen samaa mieltä. Toiminu hyvin ko. renkaat BJ:n alla.
#457
BJ40 ´75
Hiace 2,4D ´01
Vastaa Viestiin