Sivu 1/10

hj-60 vaihtaen hj-61 syöttöpumpun? penkitetty 205hp

Lähetetty: Ma Joulu 01, 2008 8:44 pm
Kirjoittaja pemaripoju
niin jos vaihtais ton pumpun ja kirrais suuttimien avautumis paineen 300bar ja kovaa ajoa. vai meneekö jotain vituiks?

olen kuullut että jollain oli noi kammiokoneen suutinkärjet suoraruiskukoneessa ja hyvin pelasi 200tkm.

vai voisiko ton pumpun päädyn vaihtaa vain?
päällepäin ovat ainakin saman näköisiä kapistuksia.
numerosarjoja en ole verrannut.

ps löytyiskö keltää edullista 61 pumppua että pääsisi suunnittelemaan?

Re: hj-60 vaihtaen hj-61 syöttöpumpun? mielipitetitä?

Lähetetty: Ma Joulu 01, 2008 10:26 pm
Kirjoittaja Hessu
pemaripoju kirjoitti:ps löytyiskö keltää edullista 61 pumppua että pääsisi suunnittelemaan?
Yks pumppu olis varalla, mutta edullisuudesta en tiedä. Mitä olisit valmis maksamaan?

Lähetetty: Ti Joulu 02, 2008 1:59 pm
Kirjoittaja pemaripoju
50€

Lähetetty: Ke Joulu 03, 2008 1:23 pm
Kirjoittaja Hessu
pemaripoju kirjoitti:50€
Taitaa jäädä kyl itelle vielä.

Lähetetty: Su Joulu 21, 2008 5:07 pm
Kirjoittaja pemaripoju
onko toi hj-61 suuttimien avautumispaine ton 300bar vai mitä lie?
onko siinä samanlaiset yksi reikäset suuttimet kuin hj-60?

Lähetetty: Su Joulu 21, 2008 9:39 pm
Kirjoittaja Gravehill
pemaripoju kirjoitti:onko toi hj-61 suuttimien avautumispaine ton 300bar vai mitä lie?
Näyttäis tuo säätöarvokortti 180-210 12H-T:lle ja 2H:lle 105-125.

Lähetetty: Ma Joulu 22, 2008 8:37 pm
Kirjoittaja tjl
juu aika kovilta painelta kuulostaa. ittellä suorasuihku(hdj) ja kaks vaiheiset suuttimet paineet jotai 130/180

Lähetetty: Pe Joulu 26, 2008 8:48 pm
Kirjoittaja pemaripoju
eikö kukaan pelle peloton ole tällästä kokeillut? vai onko joku valtion salaisuus? vai pitääkö ihan itte kokeilla! onko se jakopäässä oleva ratas samanlainen kummassakin ja onko siinä joku ennakon säätö?

Lähetetty: La Joulu 27, 2008 8:23 pm
Kirjoittaja Jappi
pemaripoju kirjoitti:eikö kukaan pelle peloton ole tällästä kokeillut? vai onko joku valtion salaisuus? vai pitääkö ihan itte kokeilla! onko se jakopäässä oleva ratas samanlainen kummassakin ja onko siinä joku ennakon säätö?
Ainakin monessa muussa koneessa on ennakonsäätö siinä jakopään rattaassa.Noita koneita en ole kumpaakaan purkanut.

Lähetetty: Su Joulu 28, 2008 8:28 pm
Kirjoittaja komk
Ihan puhtaan huhupuheen mukaan 60 ja 61 pumput ei passaisi helposti keskenään.

Kerroppa vielä tyhmällekin siis oot laittamassa 61:n pumppua 60:n koneeseen....?? Miksi?

Lähetetty: Su Joulu 28, 2008 8:56 pm
Kirjoittaja metsäsika
komk kirjoitti:Ihan puhtaan huhupuheen mukaan 60 ja 61 pumput ei passaisi helposti keskenään.

Kerroppa vielä tyhmällekin siis oot laittamassa 61:n pumppua 60:n koneeseen....?? Miksi?
näin minäkii olen kuullut mut mikä siel olis erilaista kun 12ht:ssa.kaverilla on uudemman mallinen 2h motti ja siin on ainakin lohko ulkopuolisin saman näkönen kun 12ht:ssa
niin vm81 ja 86 2h lohkot on ainakin ihan er näkösiä päältä päin

Lähetetty: Su Joulu 28, 2008 10:56 pm
Kirjoittaja pemaripoju
pp dieselin ukko meinas että kävis heittämällä paikallensa!

ja toi pumpun vaihto siksi että en ole saanut sitä 60 pumppua pelaan mieleisesti turbon kanssa. ei toimi kierros rajoitin jos saa muuten tehoja ulos, ja ei ole sitä ahdonalaista syötönsäätöä. ja kulutus jossain 16L tuntumassa, ja jos säätää pumpun pienelle niin tehoja ei ole yhtää vakioo enempää vaikka ahtoja 1bar ja cooleri.

Lähetetty: Ma Joulu 29, 2008 5:38 am
Kirjoittaja hj60
2H esikammio ja 12H-T suoraruisku, kuten jo tuo tyyppimerkinnän 1 kertoo. Eli pumpun jälkeen on erilaiset suuttimet, ja avautumispaineetki on ihan eri kuten tuolla yllä jo mainittu, se niihin pumppuihinkin kait eroa aiheuttaa, mutta minä en tiedä minkälaisia. Jos diisselifirman kaveri sanoo, että passaa, niin kai se sillon passaa.

Kyllä kai se pitäs fyysisesti sinne jakopäähän sopia.

Mersumiehet ainaki vaihtelee noihin pumppuihin päätyjä, että saa ahdonalaisia syöttöjä yms.

Lähetetty: Ma Joulu 29, 2008 12:30 pm
Kirjoittaja pemaripoju
sitä ei tienny pp ukko kertoo toimiiko se tolla pumpulla, mutta paikallensa kuulemma käy!

kattelin räjäytyskuvia ja sen mukaan on erimoiset rattaat pumpun päässä!
mutta käykö ne pariin siltikin?

viittiskö joku kattoo 12h-t syöttöpumpun kyljestä numerosarjoja? jos noista sais jonku sekotuksen tehtyä!

Lähetetty: Ma Joulu 29, 2008 3:08 pm
Kirjoittaja HJ-61
vm.-90 12h-t pumpussa tollane numerosarja ND-PES6A90B312RND146 tämä pumppu vaihtui HP-dieselin bossilaisee ilman ahdonalaisia säätö systeemejä eli savuja tiedossa.